Roland TR-626 (of iets anders goedkoops met trigger)

Status
Please reply by conversation.

bikkel

Everything is on the One
Ik kom zojuist tot de ontdekking dat een TR-505 helemaal geen trigger out heeft (het plaatje was er van af aan de achterkant, vandaar dat ik het niet meteen door had) en dat ik hem dus niet kan gebruiken voor diverse leuke toepassingen met trigger tenzij ik hem ga of laat modden.

Dus ik zoek dus nu even primair een TR-626, maar als er nog leuke cheap ass sequencers of drumcomputers zijn die ook trigger uit sturen houd ik me warm aanbevolen.

Je kunt ook naar de Korg ddm-110 of 220 kijken.
Ik heb de mijne helaas voor je net verkocht.
Hebben ook nog eens dinsync en zijn meestal goedkoper dan een TR-626.
vooral de 110 klinkt lekker.
Ook zijn de soundmaster drummertjes geschikt, deze hebben ook een lekker analoog geluid.
De eerste MFB drummachientjes hebben ook trigger in en out (501 en 512 o.a.)
Dit zijn ze natuurlijk niet allemaal, maar wel een paar leuke voorbeelden.

Ik heb zelf nu nog de soundmaster stix over en dat is echt een superding.

Ik hoop dat hier wat aan hebt:doei:

Ik heb begrepen dat hij twee keer zo veel pulses uitzendt als Roland gear. Of geldt dat alleen voor de DIN sync en kan ik wel gewoon met rim triggeren?

geld alleen voor de dinsync.

je kunt hem inderdaad met de rim triggeren en die is uiteraard te programmeren, dus dat kan soms leuke resultaten opleveren.

Ik zat nog te denken, je kunt natuurlijk ook een doepfer msy-2 oid kopen, heb je 2x dinsync en ook triggerout en kun je elke drumcomputer met midi aan hangen (of wat anders natuurlijk)
Ik gebruik soms ook mijn Kenton Pro-solo om te triggeren.

Kan ook handig zijn, maar ik hou ook wel van crappy drumbakjes. Kunnen die oude Alesis of Yamaha drumcomputers niet triggeren?

Ik zag hem net toevallig nog voorbij komen in een clipje inderdaad :D

Ik heb nog een 626 liggen. Wou eigenlijk eens benden, maar nog genoeg andere dingen te solderen. Technisch 100%, geen adapter of manual en wat vegen bovenop.
Laat maar even een pm zien als je interesse hebt. Weet niet meer wat ik heb betaald en wat het waard is.....

of dat semi modulaire spul van mfb
onder de twee honder hebbie een leuke trigger module
en 350.- een hele set met drummodules erby

De TR-626 is in ieder geval al binnen. Maar MFB maakt inderdaad leuke dingetjes voor weinig geld. Ik denk dat ik nog wat analoge drums er bij ga kopen en dat het dan wel welletjes is wat betreft de drums. Ik ben nog aan het kijken wat ik precies ga doen.

Is in al z'n eenvoud ook een inspirerend bakje.
ik ben een liefhebber van stepsequencertjes.
Yep, me 2.. ik heb een Future Retro mobius en voor de rest sowieso alleen maar hardware sequencers/drumcomputers x0x spul.

Status
Please reply by conversation.
Back