Experiementeel Geweest: Trance Gemaakt!

willyoss

Crank Tha Shit Up!
Ja.. ik zou me bijna Tiesto voelen! ;)

Ik had gewoon zin in wat anders dan Drum & Bass of wat dan ook en van het ene geluidje kwam het ander. Ik ben erover verbaast dat het me ongeveer 2 uurtjes maar heeft gekost. Misschien zijn jullie dat ook.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of men dit trance vind, maar waar het anders bij moet zou ik dan niet weten! :okdan:

Peace

Edit: Nu zitten alle melodietjes erin verwerkt!

Attachments

• Antraxx - Beaten By The Butterfly_4.mp3
    8,9 MB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
ow ik vergeet bijna te zeggen dat het niet volledig af was, maar ik het toch met jullie wou delen. :-)

Edit: shit! ik mis een melodietje erin! ffe regelen dat die hier ook erbij komt!

Niemand? =(

tja wat moeten we hierop zeggen...trance is het niet...en dat je dit op 2 uur kan maken vind ik ook niet bepaald een wonder.
ok, een 4x4 beat+clap+snr+hh zijn n dit soort muziek nét iets sneller klaar dan een serieuze breakbeat , en dat heb je dan ook snel in mekaar kunnen steken
maar al wat ik er voor de rest bij hoor heeft er in mijn oren niet veel mee te maken (een pianogeluid ??)
ik hoor ook echt geen enkel trancy element hierin hoor

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of men dit trance vind, maar waar het anders bij moet zou ik dan niet weten!

Oke trance is het niet, is het nu opeens slechte muziek?

Ik doe voortaan gewoon waar ik zin in heb, niks hokjes. Vind het zelf eigenlijk best wel bij elkaar passen en nee het is niet af, maar wanneer is iets af?

Heb er van genoten om dit te maken. Wel jammer dat er niet veel op gereageerd is, dat wel.

:doei: Tot ooit weer

Ik vin 'em best leuk, hoor!

De detuned leadjes enzo zijn wel degelijk trancig, met de sidechained synthstrings. Maar het melodieuze neigt weer naar wat electropop/house/dance, met de viooltjes. Hij doet me wat denken aan dat hitje van Laurent Wolf, en Cabin Crew.
Ik vind de breaks prima voorelkaar, de opbouw kan er ook mee door. Ik hoor alleen iets te duidelijk "4 maatjes van dit, 4 maatjes van dat", ik weet niet zo goed wat je daar aan zou kunnen doen... een melodielijntje of filtersweep uitsmeren over de de hele 4 maten of nog verder? Het vioollijntje heeft de potentie dit te doen maar is daarvoor net iets te ver op de achtergrond en toch nog lineair ten opzichte van het schema, misschien.

een pianogeluid ??

Er zitten geen pianogeluiden in trance? Kan iemand dat aan alle tranceproducers vertellen?

Er zitten geen pianogeluiden in trance? Kan iemand dat aan alle tranceproducers vertellen?

In Progressive wel dan? Hoor op ASOT regelmatig deuntjes met piano voorbij komen, de een wat beter dan de ander...

Ik vin 'em best leuk, hoor!

De detuned leadjes enzo zijn wel degelijk trancig, met de sidechained synthstrings. Maar het melodieuze neigt weer naar wat electropop/house/dance, met de viooltjes. Hij doet me wat denken aan dat hitje van Laurent Wolf, en Cabin Crew.
Ik vind de breaks prima voorelkaar, de opbouw kan er ook mee door. Ik hoor alleen iets te duidelijk "4 maatjes van dit, 4 maatjes van dat", ik weet niet zo goed wat je daar aan zou kunnen doen... een melodielijntje of filtersweep uitsmeren over de de hele 4 maten of nog verder? Het vioollijntje heeft de potentie dit te doen maar is daarvoor net iets te ver op de achtergrond en toch nog lineair ten opzichte van het schema, misschien.

euh, luisteren wij wel naar dezelfde 38 seconden die ik te horen krijg als ik die mp3 download ? breaks ?? opbouw ??
ik moet iets totaal anders aan het luisteren zijn want ik hoor enkel een soort pianogeluid waar na een tijd een -niet veranderende- beat met wat hihats bijkomt...en na 38 seconden is't gedaan

Laatst gewijzigd:
beetje eurotrance-achtig. Erg happy enzo.

De lead blijft er maar inzitten, zou toch echt wat meer modulatie/wegfiltering moeten krijgen. Ben m na een aantal minuten wel erg zat.

Wel leuke poging!

Ben m na een aantal minuten wel erg zat.

QUOTE]

k snap er niks van bij mij is die download exact 38 seconden lang en dan is't gedaan!

Inderdaad erg trancy issie niet, maar da's niet erg.

Ik wil je wel even complimenteren met de bassound, die is lekker dik, vult heel lekker op i.c.m. de kick.
De rest van de drums vind ik niet zo spannend en wanneer hij er weer in knalt na de break, daar gaat het even flink fout door de compressie, heel de kick verzuipt dan even 1 of 2 tellen, dat moet je even repareren!

Voor de rest vind ik het geen topplaat, het pianootje heeft wel iets van sfeer, mooie viooltjes ook wel, maar de akkoorden pakken mij niet helemaal.
Soms vind ik het wel wat weg hebben van Moby of zelfs Massive Attack qua sfeertje.

Het trancy-detuned-leadje vind ik beetje butje, haal dat eruit en maak er echt een wat alternatieve plaat van met nog meer sfeer en duistere stringpads bv.

Voel dit niet als een tegenslag maar als een oppepper (ik blijf fan van je basjes!!!) :D

Inderdaad erg trancy issie niet, maar da's niet erg.

Ik wil je wel even complimenteren met de bassound, die is lekker dik, vult heel lekker op i.c.m. de kick.
De rest van de drums vind ik niet zo spannend en wanneer hij er weer in knalt na de break, daar gaat het even flink fout door de compressie, heel de kick verzuipt dan even 1 of 2 tellen, dat moet je even repareren!

Voor de rest vind ik het geen topplaat, het pianootje heeft wel iets van sfeer, mooie viooltjes ook wel, maar de akkoorden pakken mij niet helemaal.
Soms vind ik het wel wat weg hebben van Moby of zelfs Massive Attack qua sfeertje.

Het trancy-detuned-leadje vind ik beetje butje, haal dat eruit en maak er echt een wat alternatieve plaat van met nog meer sfeer en duistere stringpads bv.

Voel dit niet als een tegenslag maar als een oppepper (ik blijf fan van je basjes!!!) :D

Hee Forum-maat! De tweede drop heb ik de kick volledig gemute met een volume automation. dat is wat je hoort. je hoort niks, ook geen pomping ofzo. Verder bedankt voor al je positieve reacties enzo! Maar ik blijf uiteindelijk toch meer prodigy/pendu/noisia stuff maken hoor! :dj::okdan:

Ik vin 'em best leuk, hoor! Hij doet me wat denken aan dat hitje van Laurent Wolf, en Cabin Crew.

Thanks! Ik ken dat hitje trouwens niet, youtube linkje? :okdan:

Wel leuke poging!

Ook bedankt! ;)

euh, luisteren wij wel naar dezelfde 38 seconden die ik te horen krijg als ik die mp3 download ? breaks ?? opbouw ??
ik moet iets totaal anders aan het luisteren zijn want ik hoor enkel een soort pianogeluid waar na een tijd een -niet veranderende- beat met wat hihats bijkomt...en na 38 seconden is't gedaan

hij duurt 4.46 minuten? forum bug?

ik vind het een loopje van 4 maten die bijna 5 minuten duurt
het is mijn genre ook niet maar ik vind m vrij saai eigenlijk

hij duurt 4.46 minuten? forum bug?

moet zijn want ik heb hem al 7 keer gedownload, en ik krijg steeds maar een stukje van 38 seconden binnen

deze track is niet experimenteel, en trance is ook niet experimenteel :biertje:

in jullie ogen niet
dat hangt van de perceptie van degene af die experimenteert
als ik trens zou maken zou dat ook experimenteel zijn
als bass muziek zou maken ook.. etc etc

Als je normaal geen trance maakt is het op zich wel 'n experiment als je dat wel eens probeert. Ik vind dit niet echt onder trance vallen, klinkt op zich wel vrolijk, ook behoorlijk saai eerlijk gezegd.. meer spanning opbouwen met filteren en als je edits maakt als overgang, ga daarna echt naar iets anders en maak de 2de keer een andere, houd het fris
En Fuck242 is verre van grappig, maar blijf proberen :-)

Back