Access Virus B gaat niet meer aan :(

Terracide

Superheld
Ik heb in een vage bui de verkeerde voedingen gebruikt. Bij deze was de voltage goed alleen het amperage was te laag. :stupid Hij ging goed aan, deed het verder, maar toen ik hem uitdeed ging ie niet meer aan. Ook niet meer met de originele voeding. Iemand ervaring met reparatie van een Virus? Zit hier een zekering oid in? Kan iemand me helpen met de reparatie? Please? Als iemand rond Apeldoorn woont en er wat verstand van heeft en er naar wil kijken ?

zolang er geen vreemde lucht uit je virus gekomen is zou het goed moeten komen... alleen betwijfel ik of er een zekering in dat ding zit... meestal is dat op de achterkant/onderkant te vinden, zeker als ik kijk bij mijn NL!

Geen vreemde lucht. Helemaal niets. Ik weet alleen niet wat ik er mee aan moet..... durf hem niet naar 1 of andere electronica boer te brengen.. maar ja.. alshet niet anders kan dan moet het.

Geen vreemde lucht. Helemaal niets. Ik weet alleen niet wat ik er mee aan moet..... durf hem niet naar 1 of andere electronica boer te brengen.. maar ja.. alshet niet anders kan dan moet het.

geen verbrande plastic lucht geeft de burger moed! Maar ik weet het echt niet zeker maar als er geen zekering in dat ding zit dan zou ik zeggen hou je hart vast!

Zou om te beginnen een mail sturen naar access ofzo met een lul verhaal over je originele voeding en vragen of er een zekering in dat ding zit. Voor hetzelfde geldt kan het natuurlijk ook iets op het board zijn wat niet ok is...

Ik zie niet hoe je Virus stuk kan gaan van een adapter die te weinig amperes kan leveren. Hooguit de adapter zelf zou het daarmee kunnen opgeven, lijkt me, of de virus op het moment zelf niet goed werken maar niet beschadigd. Maar ik ben geen echte kenner.

Ben je zeker dat het volgende goed was:

voltage
+ en - voor tip en sleeve van de connector (indien DC)
DC of AC output

Als dat allemaal goed was, heeft de andere adapter er mogelijk helemaal niks mee te maken, is dat toeval.

In het ergste geval is de interne voeding aan het gas gegaan, hoewel ik me dat bijna niet kan voorstellen met een voeding die onvoldoende vermogen levert (verbaast me uberhaupt dat het apparaat aanging).

Ik zou de Virus gewoon even open maken en kijken, naar bv een zekering (kan ook een printplaat type zijn!), andere opvallende zaken.

Weet je heel zeker dat de uitgangsspanning van die voeding juist was?

Back