Gezocht: fatsoenlijk geprijsde Yamaha SY-99

Status
Please reply by conversation.
lijkt me een mooie bak naast bv een grote rompler en een bv kawai k5000 ofso
omt compleet te maken
wat mag soon sy 99 kosten ?
kzie ze van 200+ tot 600
en worden verkocht dus gewild

staat een display probleem 200 eu
lijktmij een bekend probleem ...asje der zin in hebt

Hey R-ond,

Nee, daar heb ik nu s een keer geen zin in, zo'n rot display :D
Ik heb er net eentje laten repareren in een Kawai 5000S (WERELDbak trouwens!)

600 vind ik eigenlijk nog iets teveel.

Maar goed, ze komen regelmatig voorbij. Ik wacht rustig af.

Zijn wel een bitch om te proggen maar nog steeds tijdloos goed.

650 voor een SY99... Koop dan gewoon een FS1R ;)

Forumlid Danny kan er mee lezen en schrijven en wie weet nog wel veel meer!

Ja, sinds ik hem een keer bezig hoorde op een DX7 is mijn mening over die non-synth behoorlijk bijgesteld! }:|

Als een synth niet klinkt dan moet je beginnen met af te vragen of het niet aan jezelf ligt. ;)

Je bent nooit te oud om de K5000S/R/W te leren kennen! Wat een knaller he. Ga je daar ook zo'n mooie soundset voor maken als je gedaan hebt voor de Blofeld?

dank u.

Ja, ik ben zeker van plan wat mooie geluiden uit de Kawai te halen. ZO ingewikkeld als ie wordt voorgesteld is ie nou ook weer niet. Maar het vergt wel even oefening bij dit ding. Ik heb echt al waanzinnige klanken gehoord. Het apparaat SCHREEUWT ook om een goeie galm erachter trouwens. Maar dat terzijde.

dank u.

Ja, ik ben zeker van plan wat mooie geluiden uit de Kawai te halen. ZO ingewikkeld als ie wordt voorgesteld is ie nou ook weer niet. Maar het vergt wel even oefening bij dit ding. Ik heb echt al waanzinnige klanken gehoord. Het apparaat SCHREEUWT ook om een goeie galm erachter trouwens. Maar dat terzijde.

Ik hou mij aanbevolen voor mooie geluiden. Of het aparaat inderdaad niet zo ingewikkeld is als voorgesteld, daar kan ik moeilijk iets (on)zinnigs over zeggen. Ik zelf heb'r twee (S en R met macro box, beide expanded) met legio diskettes van verschillende partijen maar weinig gebruikt. De diskettes helemaal niet. Heb geen floppy drive.

Een K5000 is een mooie bak, maar een totaal ander beestje. Is een TG77 niet iets? Volgens mij geen sequencer en mindere fx, maar dat is toch niet de hoofdmoot van de SY. TG's gaan doorgaans voor 150eu van de hand, dus daar kan je je geen buil aan vallen. En ik blijf er bij dat als je meer dan 350 moet lappen voor een SY99 je beter af bent met een FS1R, als de complexiteit je niet afschrikt tenminste(persoonlijk ben ik nog steeds een beetje bamg voor mijn FS1R, en ik ben best wat gewend :D ) Zeker qua FM is de FS1R een SY99 on steroids.

Geheel OT, je bent op de hoogte van de 'geheime' toets op de (inderdaad matige) interne galm uit te schakelen?

khebnet een dx200 ..aan gekocht
easy fm zalkmaar zeggen ,..:okdan:

Een K5000 is een mooie bak, maar een totaal ander beestje. Is een TG77 niet iets? Volgens mij geen sequencer en mindere fx, maar dat is toch niet de hoofdmoot van de SY. TG's gaan doorgaans voor 150eu van de hand, dus daar kan je je geen buil aan vallen. En ik blijf er bij dat als je meer dan 350 moet lappen voor een SY99 je beter af bent met een FS1R, als de complexiteit je niet afschrikt tenminste(persoonlijk ben ik nog steeds een beetje bamg voor mijn FS1R, en ik ben best wat gewend :D ) Zeker qua FM is de FS1R een SY99 on steroids.

Op zich ook het onderzoeken waard. Mijn doel was eigenlijk een van de betere FM synths te kopen. Maar je vraagt je af of een TG77 niet iets is voor mij, en eindigt dan met een FS1R. Nu ben ik een ouwe ... en van het analoge tijdperk en ben nog niet echt thuis in FM synths dus enlighten me: doe eens een vergelijk qua parameters en klank van deze drie synths als je wilt? BVD! Mijn hoofddoel is het experimenteren met FM synthese.

Boele

?? Er zit toch een drive in alle 5000's?

Ja, dat dacht ik toch ook. En als je TWEE van dit soort apparaten hebt, dan DOE je er toch ook iets mee mag ik hopen?

Ik denk hij de patches als file op de hard disk heeft staan. Om ze op de K5000 te krijgen moet -ie ze dan wel eerst op flop zetten. Anders begrijp ik het ook niet. Het is toch echt geen gleuf van een spaarpot.

De TG77 is de rack-versie van de SY77, je mist de sampling optie, de sequencer en de fx-processor is iets minder. Verder is het dus gewoon de SY99 zonder dat historische "prijsje" wat sommigen nog vragen voor de SY99. Ach, ik zie ook nog wel eens een W30 voor 400+ voorbij schieten :D

De FS1R is qua FM het meest uitgebreidde wat Yamaha ooit heeft gebouwt, maar het is echt een monster om te proggen. 1 rack-unit hoog, display van twee regels en 300+ parameters alleen al per voice. De software editors die ik tot nu toe heb geprobeert komen allemaal wel een stukje maar het blijft allemaal gekut, ook omdat de FS1R soms lijkt te reageren als mn Matrix1000 qua tempo en het os is soms wat buggy lijkt wel. Maar het blijft uiteindelijk mn mooist klinkende pad-machine, waar je eeuwig in kan blijven ronddolen.

Ik moet toegeven dat iedereen die ik ken die beide heeft of heeft gehad blijft zeggen dat de twee eerder complementair zijn dan mekaars vervanging. Ik heb nooit een TG of SY gehad dus ben wel benieuwd ook wat daar de gadachte achter is. In ieder geval wat FM aangaat is de FS1R eenieders grote broer.

Status
Please reply by conversation.
Back