Gezocht: fatsoenlijk geprijsde Yamaha SY-99

Status
Please reply by conversation.
600 euro!

Ja wel zoiets :D
Moet nog even over prijs nadenken.
Maar is echt de mooiste SY99 die er is, en heb lang gezocht zelf naar eentje met laatste operating rom. Had geen zin in bugs.

Nounou, je schiet nu wel een beetje door hoor. De SY99 kan ook best een mooie synth zijn zonder de FS1R af te branden. En koud kil en 2D klinkt bijna populistisch.

Mooie synth, de SY99. Dat wel.

Nounou, je schiet nu wel een beetje door hoor. De SY99 kan ook best een mooie synth zijn zonder de FS1R af te branden. En koud kil en 2D klinkt bijna populistisch.

Mooie synth, de SY99. Dat wel.

Ja ok je hebt gelijk.
Maar was hier een keer een thread geweest over FS1R vs SY99, en ik kende de SY99 toen nog niet goed genoeg om hem te verdedigen (en fs1r ook nog niet goed genoeg).
Is altijd blijven hangen die discussie geloof ik :)
En heb inmiddels de FS1R 2 keer gehad en de SY99 3 keer en me er flink in verdiept. Moest nog wat rechttrekken.
Daar kwam die FS1R vergelijking vandaan denk ik (en hij werd ook eerder genoemd in deze thread?)
Maar ik sta wel achter dat de FS1R klein en koud klinkt. Is iets wat me echt opviel. Ik hoor het ook terug in platen gemaakt met de FS1R. Is ook zo'n Rephlex album gemaakt met alleen FS1R ben even vergeten van wie, gebruikt ie zo'n beetje alle mogelijkheden van de FS1R en weet hem iets warmer te krijgen maar klinkt nogsteeds klein.

Nog even ter referentie, ik vind de meeste moderne harware synths klein en koud en 2d klinken hoor, meeste nog stukje erger dan de FS1R.
En als je in software bijv FM7/8 van native instruments als vergelijking neemt klinkt de fs1r beter. Maar FS1R ligt wel stuk dichter bij bijv FM7/8 dan SY99.
Ah ik ben nogal zeurderig over klank, zit mezelf er ook vaak mee in de weg. Degenen die dat niet hebben wees blij :)

ja dan kan dit ook nog wel... Volgens mij moeten we weer even een beetje kalmeren wat dit fantastische wonderapparaat aangaat.

Ah nee joh, da's van iemand die de huidige prijzen helemaal niet gecheckt heeft. Die heeft 15 jaar geleden de nieuwprijs betaald (7000 gulden??) en vindt dit wel redelijk. Als je dan 300 euro gaat bieden kun je wel verwachten dat -ie er dan niet gelijk op ingaat.

LOL
1500 is idd wel heel idioot
Die van mij verkocht trouwens best snel voor de vraagprijs van 575, maar was wel in nieuwstaat en had de laatste operating rom + boel geluiden erbij.
Geloof dat een normale prijs zo rond de 400 - 450 is.
Ik heb er zelf al 3 keer 1 gehaald voor die prijs (en behalve de laatste ook weer verkocht voor die prijs)
Zit er dik in dat ik hem ooit wel weer ga missen en mijn 4e ga halen :)

Status
Please reply by conversation.
Back