WTPA bendable 8-bit sampler

etaoin

Brodgar Tech
Grappig dat deze helemaal nog niet genoemd lijkt te zijn.

http://www.narrat1ve.com/

Ik krijg net de kit binnen, dus na 't weekend weet ik meer . . .

attachment.php

Attachments

• WTPA_1v01.jpg
    WTPA_1v01.jpg
    205,1 KB · Bekeken: 98
jij / mp en nog wat hebben ook de verantwoording om onsop de hoogte te houde...in kit / modulair land
8D

*D= ja toch ikben blij ..met jullie nieuws ,...altyd !

Dar tikken zijn slechte loops, die zijn allemaal runtime met het handje gedaan. Kraken moet ik 'm straks even voor terughoren wat je precies bedoelt. Het is een 8-bitter met bitcrushfuncties tenslotte, dat kraakt sowieso.

Niet direct. Hij is helemaal digitaal dus cv input vereist weer een extra A/D en switching (hij is bi-timbraal, dus dat vergt twee cv/gate inputs). Ik begreep ook dat ie qua firmware al helemaal nokkie vol zit. Zal dus wel alleen midi blijven.

Die clicks zitten er ook in als je stilte sampelt, dus daar zit nog iets niet goed (ws. in de firmware). Ik heb ook wat digitale ruis in de sample (van het soort dat klinkt als processor-activiteit). Dus mogelijk zit er ook een layout/power probleem op de print.

Hij heeft voor de hele schakeling goedkope multilayer condensators gebruikt, dus ook voor de timing van de sample clock en in het signaalpad. Met name die sample clock ga ik maar even wat anders in zetten denk ik.

Maar leg eens uit...wat doen de pots etc. Op de site is dat ook niet duidelijk......

De click komt omdat hij de A/D normaal voor het uitlezen van de value pot gebruikt en vlak voor het sampelen omschakelt naar de audio input. Hij pakt dan net nog de waarde van de pot mee in de sample. Als je de pot halverwege zet dan zit je op dezelfde DC-offset als de input en is de click weg.

overdubbing tijdens afspelen

Tuurlijk komt er een paneel :-) Maar ik wil hem, en dat duurt wel ff, in een eigen synth gaan bouwen tzt...
Had je er al een kastje voor (formaat?), of zal ik die er bij laseren ....

Hierbij een eerste opzet voor een paneel, is het wat ?? Mooi zilver met blauwe letters..
8bit-sampler.jpg

Ik heb nog een wens voor 2 knoppen met cutoff en res.... ik heb nog wat cem3328's over ...maar die kan je natuurlijk ook weglaten..
Ik zal binnenkort het hele kastje plaatsen... dan weet ik wat het kost... :-)

Oja, dit vereist wel enig omsolderen van de huidige posities van de pots enzo..
Maar dit leek we gewoon handige/duidelijker/mooier..
Ik zoek alleen nog van die lekker rubberen? pads om op te drukken ...
U vraagt wij draaien !

Back