Drumcomputers????

teknopaniek

Ingeburgerd
hallo!
ik wil binnenkort een drumcomputer gaan aanschaffen om tekno te maken, maar weet ik verder niet veel van drumcomputers. ik heb een aantal keer met een yamaha-rm1x 'gespeeld' en ik vond dat wel een vet apparaat. ik denk er nu over om een rm1x aan te schaffen, maar ik kwam op deze site terecht en het leek me dat ik hier nuttige informatie kan krijgen over dit soort apparaten. heeft iemand tips voor bepaalde machines? of is een rm1x een net zo vet apparaat als ik nu in mijn hoofd heb zitten. ik vond hem namelijk wel onwijs vet klinken. ik zoek ook iets in deze prijsklasse (2e hands) dus aan belachelijk dure supershit heb ik niets (lijkt me ook onzin om gelijk een superduur apparaat aan te schaffen) bvd voor eventuele reacties!

oh! heren of dames moderators. sory als ik dit bericht op de verkeerde plek heb neergezet. move em dan maar ofzo!

RM1X is idd een goed apparaat maar het is ook deels een sequencer.

Wat je kunt doen is eens gaan zoeken naar een TB303, een 808, 909, 303 etc. Dat zijn meer de dingen voor techno en acid IMO. Probeer ebay eens. vind je ze wel. Of kijk op marktplaats of hier op DSF. Hier worden ze ook wel eens aangeboden.

Origineel geplaatst door Slipperman

Wat je kunt doen is eens gaan zoeken naar een TB303, een 808, 909, 303 etc. Dat zijn meer de dingen voor techno en acid IMO. Probeer ebay eens. vind je ze wel. Of kijk op marktplaats of hier op DSF. Hier worden ze ook wel eens aangeboden.

Zin in belachelijk dure zooi heeft ie niet, dus een 808, 909 of 303 lijkt me enigszins uitgesloten dan wel.

Idd, leuk voor de heb maar als je begint een beetje overdreven.

Zorg eerst maar eens dat je geluid kunt maken en kunt sequencen, de RM1-x is prima.

volgens mij kun je veel plezier beleven aan een 2e hands MC-303 of MC-505, kijk ook eens in de thread "de beste drumcomputer" .

groetjes, R & B .

Korg Electribe ER-1 is een fijne drummachine en prima geschikt voor techno of wat dan ook. De prijs 2de hands is soms echt heel goedkoop.

Origineel geplaatst door Slipperman

Zucht, sinds wanneer valt de TB303 onder de benaming drumcomputer?

Koop een goede computer, knappe geluidskaart, wat software en vergeet al die hardware ..
je kunt met de computer veel meer dan met hardware en het klinkt net zo goed zo niet beter..
Drumcomputers zijn leuk, kun je leuke dingen mee doen maar je raakt er erg snel op uit gekeken zeker als je wat meer wilt dan alleen drums. (en je zit meestal vast aan de paar drumsounds die erin zitten, raak je erg snel op uit gekeken)
Als je toch voor hardware kiest neem dan iets als een MPC2000 ofzo, "samplen die zooi!" om het maar simpel te zeggen, heb je alle drumcomputers ter wereld en nog veel meer.

909, 808 etc zou ik zeker niet doen, overgewaardeerde apparaten die zelfs in de tijd dat ze werden gereleased niet echt veel voorstelde. (daarom werden ze goedkoop op de markt gedumpt)
Ze zijn destijds alleen maar gekocht door mensen omdat ze goedkoop waren (door de beperkingen en geluid) en daardoor dus geschikt waren om voor weinig geld muziek te maken, die dingen kosten nu klauwen met geld terwijl ze geen ene kont voorstellen en worden aan alle kanten omver geblazen door software en hardware die vele malen minder kosten en vele malen meer kunnen..

Simpel gezegd dus...

Koop een goede computer en geluidskaart, ga jezelf een beetje orienteren op wat je precies wilt en ga wat demo's van software bekijken en beluisteren of koop iets als een MPC als je toch hardware wilt.

Dat is misschien wel zo. Ik heb thuis hier op de computer reason draaien, en dat is een vet programma, maar het gaat me niet om het produceren. Meer om gewoon zelf 'live' herrie te kunnen maken. Alvast bedankt voor de rest van de tips.

Ik snap wel wat je bedoelt :)
Een rm1x is lekker voor tekno hoor. klinkt over ''n system wel lekker, maar echt baggervette geluiden krijg je d'r niet uit, maarja tekno is lofi en wat effecten kunnen je geluid nog genoeg opfukken. Ik weet niet of je de eerste paar platen van tdk kent, maar daarop wordt ie veel gebruikt. Vooral de sequencer schijnt erg goed te zijn en da's een goeie basis :)

tdk gebruikte er wel nog een zooi synths en effecten bij ( en een jomox volgens mij).

AllŽŽn de rm1x klinkt een beetje plat en digitaal vindt ik, je kunt hem natuurlijk ook syncen met je computer en reason mee aansturen,
wat ik ook wel eens met m'n mpc doe. Je hebt dan wel weer een mengpaneel nodig en en...

ik zie de RM1X ook altijd weer opduiken bij tekno livesets :)
Maar een sampler/sequencer zoals een MPC2000, od een van die nieuwe Yamaha of Roland bakken, is natuurlijk weer een stukkie flexibeler omdat je je eigen geluiden kan laden, maar ook weer wat duurder dan een RM1X.

Origineel geplaatst door actionHank
machinedrum misschien......
wat kosten die nieuw ? en 2e hands, of worden ze niet vaak aangeboden ? zijn ze ook gechikt voor electro?

denk 's aan een electribe-s. kan je je eigen lompe kicks enzo inzetten en is erg geschikt voor live. alleen als je 'm vanaf een externe sequencer met meer dan tempo en start/stop/cont issie klote. zit een vertraging op van zo'n 25ms*.

*(bron: Arv..)

Back