sander
_
Origineel geplaatst door da goose
909, 808 etc zou ik zeker niet doen, overgewaardeerde apparaten die zelfs in de tijd dat ze werden gereleased niet echt veel voorstelde. (daarom werden ze goedkoop op de markt gedumpt)
Ze zijn destijds alleen maar gekocht door mensen omdat ze goedkoop waren (door de beperkingen en geluid) en daardoor dus geschikt waren om voor weinig geld muziek te maken, die dingen kosten nu klauwen met geld terwijl ze geen ene kont voorstellen en worden aan alle kanten omver geblazen door software en hardware die vele malen minder kosten en vele malen meer kunnen..
Geen kont voorstellen is natuurlijk gelul. Er kan niks op tegen een echte 808. Kwa mogelijkheden beperkt, maar o dat geluid is niet te evenaren met al die software. Ik wil verder geen discussie uitlokken, maar een kleine verdedeging richting de 808 kon ik niet laten.
Maar voor een beginner die midi enzo wil hebben, zou ik toch naar een modern kastje kijken zoals die hier al vernoemd werden. Zo zijn er nog een paar zoal de Machinedrum en de Jomox. En nogmaals raad ik ook de electribe aan. Daar kan echt goede drumgeluiden mee maken.
Je kan die apparaten ook als midi controllers voor je pc gebruiken. Deus laad je een sampleset op je pc en dan programmeer je de beats op je drumcomputer.
Laatst gewijzigd: