Drumcomputers????

Origineel geplaatst door da goose

909, 808 etc zou ik zeker niet doen, overgewaardeerde apparaten die zelfs in de tijd dat ze werden gereleased niet echt veel voorstelde. (daarom werden ze goedkoop op de markt gedumpt)
Ze zijn destijds alleen maar gekocht door mensen omdat ze goedkoop waren (door de beperkingen en geluid) en daardoor dus geschikt waren om voor weinig geld muziek te maken, die dingen kosten nu klauwen met geld terwijl ze geen ene kont voorstellen en worden aan alle kanten omver geblazen door software en hardware die vele malen minder kosten en vele malen meer kunnen..

Geen kont voorstellen is natuurlijk gelul. Er kan niks op tegen een echte 808. Kwa mogelijkheden beperkt, maar o dat geluid is niet te evenaren met al die software. Ik wil verder geen discussie uitlokken, maar een kleine verdedeging richting de 808 kon ik niet laten.

Maar voor een beginner die midi enzo wil hebben, zou ik toch naar een modern kastje kijken zoals die hier al vernoemd werden. Zo zijn er nog een paar zoal de Machinedrum en de Jomox. En nogmaals raad ik ook de electribe aan. Daar kan echt goede drumgeluiden mee maken.

Je kan die apparaten ook als midi controllers voor je pc gebruiken. Deus laad je een sampleset op je pc en dan programmeer je de beats op je drumcomputer.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
Geen kont voorstellen is natuurlijk gelul. Er kan niks op tegen een echte 808. Kwa mogelijkheden beperkt, maar o dat geluid is niet te evenaren met al die software. Ik wil verder geen discussie uitlokken, maar een kleinde verdedeging richting de 808 kon ik niet laten.

LEES EERST HET HELE VERHAAL ALVORENS MIJ EVT. NAAR DE SLACHTBANK TE DRAGEN
Kwestie van smaak denk ik. Maar waarschijnlijk doelt DaGoose op het technische gedeelte van zo'n drumbak. Als je je bedenkt hoe simpel bijvoorbeeld een kick is opgebouwd, stelt de 808 idd niet zoveel voor. En behalve dan nog wat parametertjes veranderen houdt het wel op. Theoretisch gezien moet je dus met een stukje software en een goede geluidskaart, ook vette kicks of andere drumsounds kunnen maken.
Maar blijkbaar zit er voor sommigen dus een bepaald karaktertrekje in de X0X welke andere drumsounds inferieur maakt aan deze. En misschien is het wel de eenvoud van het apparaat dat hem overeind houdt.

Zelf probeer ik al m'n aankopen te relativeren. En dan is voor mij persoonlijk de Machinedrum de oplossing. Ik hou van veelzijdigheid en hopelijk kan ik er snel m'n eigen unieke sounds mee maken. Hopelijk heb ik hem zaterdag en dan zien we wel. Zo'n tweedehands MD oppikken is gelukkig ook nog een stuk betaalbaarder dan de door sommigen zo geliefde Rolands.

909, 808 etc zou ik zeker niet doen, overgewaardeerde apparaten die zelfs in de tijd dat ze werden gereleased niet echt veel voorstelde. (daarom werden ze goedkoop op de markt gedumpt)
Ze zijn destijds alleen maar gekocht door mensen omdat ze goedkoop waren (door de beperkingen en geluid) en daardoor dus geschikt waren om voor weinig geld muziek te maken, die dingen kosten nu klauwen met geld terwijl ze geen ene kont voorstellen en worden aan alle kanten omver geblazen door software en hardware die vele malen minder kosten en vele malen meer kunnen..

Heb je zelf wel eens een 909 of 808 gehad ??? Zo te horen niet! :D

Probeer misschien eens wat rond te spelen met deze gratis VST-plugin. Deze is gratis. Je hebt alleen een VST-host nodig... (bvb. Cubase)

http://www.e-phonic.com/products/drumatic.html

Als je hardware wilt. Als het enkel voor de klanken is (geen sequencer), denk ik dat voor techno de Drumstation (nu : D-station) vrij handig is. Dat is eigenlijk een emulatie van de 808 en 909. Een 2de hands drumstation kan je tegenwoordig voor minder dan 400€ vinden. Als je dan toch een appart sequencer gedeelte wil, koop je dan 2de hands een TR-505 of TR-626. Die dingen vind je voor 100€ en ze zijn zeer handig...

Speel misschien best eerst eens wat met software... er zijn veel handige dingen te vinden die niets kosten.

Re: Drumcomputers????

Origineel geplaatst door teknopaniek
hallo!
ik wil binnenkort een drumcomputer gaan aanschaffen om tekno te maken, maar weet ik verder niet veel van drumcomputers. ik heb een aantal keer met een yamaha-rm1x 'gespeeld' en ik vond dat wel een vet apparaat. ik denk er nu over om een rm1x aan te schaffen, maar ik kwam op deze site terecht en het leek me dat ik hier nuttige informatie kan krijgen over dit soort apparaten. heeft iemand tips voor bepaalde machines? of is een rm1x een net zo vet apparaat als ik nu in mijn hoofd heb zitten. ik vond hem namelijk wel onwijs vet klinken. ik zoek ook iets in deze prijsklasse (2e hands) dus aan belachelijk dure supershit heb ik niets (lijkt me ook onzin om gelijk een superduur apparaat aan te schaffen) bvd voor eventuele reacties!

Ik vind dat die niet goed klinkt die Rm1x (rm1nix?)

Live? Ga voor de MPC 4000 of de MPC 2000 van Akai. Maar er zijn er nog hoor, valt allemaal te zien wat de budgetten zijn.
Als je niet teveel geld wil uitgeven, zoek dan iets in okkazie, of ga voor software met een PC. Maar dat is dan weer geen showaspect op een podium of achter een discobar.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Maar blijkbaar zit er voor sommigen dus een bepaald karaktertrekje in de X0X welke andere drumsounds inferieur maakt aan deze.

Weet je welk karaktertrekje dat is ?
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€......................&.........................$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Origineel geplaatst door actionHank
nieuw kosten ze 1300 euro. 2e hands heb ik ze wel s zien staan voor rond de 900 a 1000 euro.

Voor die prijs heb ik 2de hands hele berg ouwe drumcomputers (zonder 808 of 909 natuurlijk)...
Tips voor goedkopere en toch zeer bruikbare dingen :
HR-16
TR-606
TR-505
TR-626
TR-707
TR-727
KPR-77
...

Origineel geplaatst door C-Code
Weet je welk karaktertrekje dat is ?
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€......................&.........................$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Dat zijn wel alleen maar die 3 klassiekers (303,808 & 909) en niet alle XOX dozen... Een TR-505 heb je soms voor 80€. Das nu niet echt veel geld, hee?

man ik wordt ondertussen echt strontziek van die eeuwige discussie over analoog vs. digitaal en de X0X serie tegenover moderne spullen.
geef 's gewoon antwoord op de vraag en ga niet voor de 100000ste keer je eigen setup de hemel in lullen zeg..
ieder z'n ding.

Origineel geplaatst door oozi
man ik wordt ondertussen echt strontziek van die eeuwige discussie over analoog vs. digitaal en de X0X serie tegenover moderne spullen.
geef 's gewoon antwoord op de vraag en ga niet voor de 100000ste keer je eigen setup de hemel in lullen zeg..
ieder z'n ding.

Ik word daar ook strontziek van........maar wie begint er mee ? Het lijk wel of dat er weer mensen zijn die hun dure retro gear moeten verdedigen tegen andere spullen..........why ?

De gozer die deze thread begon, vroeg om goedkope alternatieven, en op het moment dat iemand dan 808, 909, 303 laat vallen gaat het al fout.

Wil je een goedkoop maar leuk alternatief;

Koop dan eens een boss uit de DR serie, hang er een leuke effectenbak aan (of een distortion voor tekno) .....en ga los !!
En als je er dan een electibje of een microkorgje erbij koopt ben je de man .....voor relatief weinig geld.

Uiteindelijk gaat het niet om de spullen die je hebt.......maar wat je er mee doet / gaat doen.

Ik word daar ook strontziek van........maar wie begint er mee ?

Hij begint, dus mag ik het oook !! :stupid

Help die jongen ipv die onzinnige gelul, oozi heeft een punt en ga daar nou niet verder op in. Dat eeuwige gezeik.. blegh.

:luv:

Persoonlijk zou ik voor 'live' voor een MPC2000XL of RS7000 gaan. Bij de MPC bepaal je zelf je sound, omdat je met samples werkt. Met de RS7000 heb je een combi, interne sounds en je eigen samples.. oftewel zout en peper toevoegen al gelang de smaak et voila.. uw eigen teknodoos. :)

Wil je een goedkoop maar leuk alternatief;

Koop dan eens een boss uit de DR serie, hang er een leuke effectenbak aan (of een distortion voor tekno) .....en ga los !!
En als je er dan een electibje of een microkorgje erbij koopt ben je de man .....voor relatief weinig geld.

Microkorg goedkoop??? Dan heb jij wel veel centjes... en het ging hier trouwens over drumcomputers...
Ik denk dat ik eigenlijk zowat alle goedkope alternatieven hiervoor heb opgesomd behalve de DR-reeks.
Toch denk dat om techno-toestanden te gaan maken je zeer tevreden kan zijn van een 2de hands drumstation en een goedkope TR-505 of 626 als MIDI-drumsequencer (of om extra non-808/909 geluiden toe te voegen)...

Origineel geplaatst door krz
Hij begint, dus mag ik het oook !! :stupid

Help die jongen ipv die onzinnige gelul, oozi heeft een punt en ga daar nou niet verder op in. Dat eeuwige gezeik.. blegh.

:luv:

Persoonlijk zou ik voor 'live' voor een MPC2000XL of RS7000 gaan. Bij de MPC bepaal je zelf je sound, omdat je met samples werkt. Met de RS7000 heb je een combi, interne sounds en je eigen samples.. oftewel zout en peper toevoegen al gelang de smaak et voila.. uw eigen teknodoos. :)

En jij hebt het begin van de thread gelezen ?

Die jongen komt vragen om goedkope oplossingen......een MPC2000xl of een RS 7000 zijn dat niet.

Ga niet zeiken over gezeur, als je inhoudelijk ook niets aan deze thread bijdraagt, of lees eerst de thread....

Helemaal mee eens jongens......... :)

Kijk ook eens naar een 2e handse Jomox Xbase of Airbase, zijn voor een goede te krijgen en het zijn echte stampbakkies!!!!!

Al met al zou ik me gewoon eens gaan orienteren en gaan kijken en luisteren natuurlijk bij feedback.

Origineel geplaatst door oli303
Microkorg goedkoop??? Dan heb jij wel veel centjes... en het ging hier trouwens over drumcomputers...
Ik denk dat ik eigenlijk zowat alle goedkope alternatieven hiervoor heb opgesomd behalve de DR-reeks.
Toch denk dat om techno-toestanden te gaan maken je zeer tevreden kan zijn van een 2de hands drumstation en een goedkope TR-505 of 626 als MIDI-drumsequencer (of om extra non-808/909 geluiden toe te voegen)...

Microkorg is nog altijd goedkoper dan een 808 of een 909......en lees eerst voor je gaat roepen, ik zeg als je eerst een boss DR zou kopen en je voegt er een electribe of een microkorg aan toe dan heb je een leuk set up-je. Of zijn alleen jou oplossingen goed.....

Wat een geneuzel allemaal......8o)

Die jongen komt vragen om goedkope oplossingen......een MPC2000xl of een RS 7000 zijn dat niet.

Allee gij, hoe komde daar nu bij??? ;)

Ik weet niet waarom, maar telkens als een beginner om tips vraagt, probeert iedereen hem dure grooveboxen aan te smeren...
Hou het eenvoudig en goedkoop als je begint. Op de 2de hands markt zijn er genoeg goedkope dingen die in combinatie met andere goedkope dingen net hetzelfde kunnen. Je zal ook veel meer leren als je wat rondspeelt met creatief apparaten te combineren dan met een 1-dimentionale doos...

Hello,

Of ik lees verkeerd maar ik kan er niet uithalen dat live echt nodig is.
Ik zou zeggen begin met een 2e hands Akai s2000 oid en een pc om te sequencen en samples te bewerken.
Een klein mixtertje en een effectenbak erbij (met distortion uiteraard ;-) ) en je kan een heel eind komen voor
weinig geld. Bovendien ben je lekker flexibel. Je hebt geen zware pc nodig om dat soort dingen te doen.

Veel succes en plezier.

Back