Drumcomputers????

Origineel geplaatst door C-Code
Microkorg is nog altijd goedkoper dan een 808 of een 909......en lees eerst voor je gaat roepen, ik zeg als je eerst een boss DR zou kopen en je voegt er een electribe of een microkorg aan toe dan heb je een leuk set up-je. Of zijn alleen jou oplossingen goed.....

Wat een geneuzel allemaal......8o)

Kalm Kalm... bijt mijn neus er niet af, hee...
Je voorstel is inderdaad ook OK...

--offtopic--
Microkorg is wel maar 4 stemmen polyfoon, dan koop je toch beter 2de hands de klasiekere DW of EX-8000. Die heb je voor minder, maar die is 8-stemmen polyfoon en heeft een warmere en echte VCF (en een grave tot-vette-Chorus-verkrachtbare Delay)...
De EX-8000 (Rack module) was mijn eerste synth, daarom...
--offtopic--

Origineel geplaatst door Cornerman
Hello,

Of ik lees verkeerd maar ik kan er niet uithalen dat live echt nodig is.
Ik zou zeggen begin met een 2e hands Akai s2000 oid en een pc om te sequencen en samples te bewerken.
Een klein mixtertje en een effectenbak erbij (met distortion uiteraard ;-) ) en je kan een heel eind komen voor
weinig geld. Bovendien ben je lekker flexibel. Je hebt geen zware pc nodig om dat soort dingen te doen.

Veel succes en plezier.

Goede tip !! ;) :okdan:

Ik zou zeggen begin met een 2e hands Akai s2000 oid en een pc om te sequencen en samples te bewerken.
Een klein mixtertje en een effectenbak erbij (met distortion uiteraard ;-) ) en je kan een heel eind komen voor
weinig geld. Bovendien ben je lekker flexibel. Je hebt geen zware pc nodig om dat soort dingen te doen.

Dat is eigenlijk wel het beste om mee te beginnen. Gewoon een goedkope sampler (Yamaha A-3000 is ook nie slecht).
Toen ik indertijd met hardware begon, ben ik ook met een groovebox beginnen prullen, maar ik had daar snel spijt van. Je bent dan eigenlijk weeral veel te beperkt bezig. Met een eenvoudige sampler en een MIDI-sequencer-programma op de PC leer je en kun je veel meer...

Hello,

Of ik lees verkeerd maar ik kan er niet uithalen dat live echt nodig is.
...

dan lees je verkeerd;

Origineel geplaatst door teknopaniek Dat is misschien wel zo. Ik heb thuis hier op de computer reason draaien, en dat is een vet programma, maar het gaat me niet om het produceren. Meer om gewoon zelf 'live' herrie te kunnen maken. Alvast bedankt voor de rest van de tips.

;)

Denk dat een AN200 van Yamaha wel wat is voor je nieuw gaan ze nu goed koop weg, heeft seqenser en goeie drum kit en intern een synth en midi. Persoonlijk vind ik een Rmx1 niet interesant.Waar je ook bv naar zou kunnen kijken is een mc 808.

Dit is ook wel een leuk bakje.

Sampler + FX + sequencer in een stoere bak met veel knopjes

132491.jpg

SU 700

Op Prepal.com staat rond de 455 dollars voor een 2ehands.
Tussen de 400 en 600 euro op de nederlandse markt? Weet iemand dat zo?

-C-

Re: Drumcomputers????

Origineel geplaatst door teknopaniek
hallo!
ik wil binnenkort een drumcomputer gaan aanschaffen om tekno te maken, maar weet ik verder niet veel van drumcomputers. ik heb een aantal keer met een yamaha-rm1x 'gespeeld' en ik vond dat wel een vet apparaat. ik denk er nu over om een rm1x aan te schaffen, maar ik kwam op deze site terecht en het leek me dat ik hier nuttige informatie kan krijgen over dit soort apparaten. heeft iemand tips voor bepaalde machines? of is een rm1x een net zo vet apparaat als ik nu in mijn hoofd heb zitten. ik vond hem namelijk wel onwijs vet klinken. ik zoek ook iets in deze prijsklasse (2e hands) dus aan belachelijk dure supershit heb ik niets (lijkt me ook onzin om gelijk een superduur apparaat aan te schaffen) bvd voor eventuele reacties!

Post waar teknopaniek wel wat aan heeft:

Ik heb net nog even het eerste verhaal gelezen. Ja, RM1x is dan 'n prima keuze. Ik zeg niet dat je er nooit op uitgkeken raakt, maar om te beginnen met 'live' hardware sequencen is het te gek spul voor 't geld (tweedehands). Mocht je 'm ooit zat zijn kun je 'm makkelijk weer kwijt zonder enorm verlies te maken. Ik heb 't idee dat je wat meer wil dan alleen 'n drumcomputer; ook bv bas en synth geluiden. Met de RM1x kan dat, dus da's mooi. Eventuele alternatieven onder de €400,- zijn de Roland MC303 (va€180,- 2e hands, maar beperkter dan RM1x), Korg ER-1 (va€180,- 2e, creatiever qua drums, maar verder heel beperkt, geen synth/bas/strings etc). Maar 'n Rm1x is flexibeler en uitgebreider dan beide, en gaat als enige bak langer mee voordat je 'm zat bent IMHO.

Wat ook heel tof is, maar misschien net wat te duur, is 'n tweedehands Korg ES-1. Dat is 'n kleine desktop sampler, met x0x-stijl sequencer en ingebouwde filters en effecten. Je werkt dan dus met drumgeluiden die je van platen of samplecds haalt, wat betekent dat je nooit uitgekeken raakt op de geluiden, en niet beperkt bent tot drums & percussie; je kan ook 'n basje, stem, of watdanook samplen. Ik denk dat je hiermee eerder iets maakt dat niet klinkt alsof 't uit 'n groovebox komt, en dat je 'm minder snel zat bent. Als ik zou mogen kiezen tussen dit ding of 'n RM1x als eerste bakkie dan wist ik 't wel, maar het idee van samplen moet je aanspreken natuurlijk.
Er staat er hier een te koop met 10 maanden garantie en 32mb smartmedia kaart voor €425,-
Een uitgebreid verhaal over dit bakkie vind je hier.

Tuurlijk is 'n volledig uitgebreide MPC2000XL flexibeler, maar als iemand 't heeft over de prijsklasse van 'n RM1x is dat onzin. Hetzelfde geld voor 'n Machinedrum, RS7000 of 'n volledige collectie x0x bakken.

Welke drumcomputer hangt ook een beetje van je setup af vind ik, ik denk dat een MC505 ideaal is voor techno en voor iemand die nog niet teveel materiaal heeft. Zo'n RM1X heeft een goeie sequencer, maar die geluiden zijn :r , dan is zo'n 505 toch wat proffesioneler.

Ben je bereid om zelf je sounds te gaan zoeken in sample CD's en wat technischer te moeten werken, dan kun je inderdaad voor een MPC2000 gaan, of een andere goedkopere sampler (S2000) zoeken, je kan natuurlijk ook een software sampler gebruiken zoals de EXS24 van Emagic. Voor iemand die nog niet al te lang bezig is (?)vind ik dit toch niet zo'n goed alternatief, goede sample CD's zijn ook erg DUUR.

Een Novation Drumstation of een Jomox drumcomputer kan je ook kopen, ik zou dit enkel kopen als je echt al genoeg materiaal hebt, een jomox is echt wel :duivels: (als je van TR909 geluiden houdt tenminste).

[offtopic]
iemand die beweert dat een tr808 of 909 simpel in elkaar zit weet dus echt niet waar hij over spreekt,

Origineel geplaatst door mario
Heb je zelf wel eens een 909 of 808 gehad ??? Zo te horen niet! :D

ik heb zo'n beetje alles uit de TR, TB en sh range hier gehad en ik heb alleen de TR 626 gehouden...

Nogmaals...

Ik zou of een goede computer kopen met een knappe soundcard en zoals je zelf al zegt, om life te pielen iets kopen als een MPC2000 of iets als een rm1x (ken hem zelf niet maar is volgens mij een leuke bak) of als je wat meer te spenderen hebt een RS7000.
Ik ken wat mensen met een RS7000 en ik moet zeggen, ik ben best onder de indruk van die bak..
Er is ook nog een SU700 geloof ik maar ik weet niet of dat was is.
Ook wel luek is volgens mij een mc505, mc303 is wat out dated volgens mij, was de eerste groovebox zo'n beetje en heeft daardoor wat beperkingen soundwise.
De MC909 weet ik niet maar ik heb daar een beetje een opgevoerde MC303 bij in gedachte.. kan aan mij liggen hoor... eerst zien dan geloven maar mijn voorgevoel zegt dat het het net niet is.
RM1x en RS7000 hebben zich al bewezen in ieder geval.
De korg Electribe sampler ES1 (?) is ook wel een leuk bakkie en lekker compact, kijk daar ook is naar

retro spullen of een stand alone drummachine zou ik niet voor gaan, je wilt meer dan alleen wat drumsounds lijkt me tenzij je meteen meerdere bakken wilt kopen natuurlijk maar dan nog zou ik niet gaan voor een overpriced retro bak

yo mensen. nogmaals vet bedankt voor de info. wordt nu in ieder geval iets makkelijker om door de bomen het bos te zien. :halleluja

Hoe is het om een Korg ER1 en een EA1 aan elkaar te koppelen? heb je dan in principe een RM1X met 2 apparaten? dat vraag ik omdat de prijzen van deze machines naar mijn mening nog wel meevallen en de ER1 me door een aantal mensen van dit forum werd aangeraden.

Origineel geplaatst door teknopaniek
Hoe is het om een Korg ER1 en een EA1 aan elkaar te koppelen? heb je dan in principe een RM1X met 2 apparaten? dat vraag ik omdat de prijzen van deze machines naar mijn mening nog wel meevallen en de ER1 me door een aantal mensen van dit forum werd aangeraden.

en ook dan raad ik je eerder de ES-1 aan, de sampler. die is 2e hands wat duurder hoewel 'ie volgens mij wel minder dan een ER en EA samen kost, maar hij is wel veelzijdig..ik was zelf met een avondje spelen al uitgekeken op de geluiden van de ER, en m'n ES gebruik ik steeds meer..

Je kan ze met midi gewoon gelijk laten lopen. Dan heb je een drumcomputer en een synth. Makkelijk...

Origineel geplaatst door oozi
en ook dan raad ik je eerder de ES-1 aan, de sampler. die is 2e hands wat duurder hoewel 'ie volgens mij wel minder dan een ER en EA samen kost, maar hij is wel veelzijdig..ik was zelf met een avondje spelen al uitgekeken op de geluiden van de ER, en m'n ES gebruik ik steeds meer..

Het leuke van zo'n ER is dan dat je er weer nieuwe geluiden op kunt gaan programmeren ;) Toegegeven, het is een eenvoudig apparaatje die ER, maar daarin schuilt zijn kracht IMH. Ik heb er nu al een jaar één en zou 'm echt niet meer willen missen.

Back