Drumcomputers????

Er zijn al een paar goeie suggesties gedaan.
Relatief goedkope drumbakkies die ik ken/heb:

boss dr660 - mooie cleane drums(veel 808/909 sounds). hier kun je zonder probleem minimal techno of electro mee produceren. heeft ook reverb/delay.

roland r-8 - nog wat ouder, maar ook niet te onderschatten. met wat kaartjes erbij heb je een super tweakable drummachine

korg er-1 - al vaak genoemd, echt een leuke drumsynthesizer. als je hem een beetje leert kennen kun je er zelf zeer diverse geluiden in programmeren. klinkt voornamelijk "analoog" en erg flexibel. sequencer is niet echt superstrak heb ik het idee.

casio rz-1 - denk ik alleen voor de freaks. 12 standaard geluiden, niet te editen, niet echt geschikt voor live. heeft wel mogelijkheid om ranzige 12 bit samples te maken.

Je had het over een sp-1200. als je die kunt vinden, of een sp12(met turbo), moet je die zeker kopen. echt een ongelooflijk vet apparaat! Deze wil ik zelf ook graag nog een te pakken zien te krijgen.

Succes met je keuze :)

goeie drumpjoeter

goeie drumpjoeter

Hi..

Ik heb een RM1x en ik denk dat een goede keuze is.
1.Ten eerste is hij 2e hands goed te krijgen en niet al te duur...

2. Hij is goedgebouwd, metaal.. geen goedkoop plastic

3. De sounds vind ik dus wel goed.. kan altijd beter natuurlijk (wat voller geluid) maar het is vooral een goede sequencer. Werkt makkelijk.

4. Hij heeft veel drumsounds.. genoeg in ieder geval. En al zou je hem alleen l sdrumcomputer genruiken, dan kun je 1 van de effectproccesors altijd op distortion zetten...

Naar mijn mening heb je voor hetzelfde geld niets beters....

En naar mijn idee is bv een sp-12 of 1200 zwaar overpaid.. 10sec sampletijd? .... :-)
Pure hiphop nostalgie..

Grtz!

Ik ben eens op zoek gegaan naar info over een Korg ER-1 en ik kan er een kopen voor 300 euro. is dat een nette prijs of veel te veel? Ik heb trouwens (dan nader aan te cshaffen) een EA-1 gezien voor 170 euro.

er staat er een hier in de afdeling marktplaats voor 180, dus...

Origineel geplaatst door teknopaniek
Ik ben eens op zoek gegaan naar info over een Korg ER-1 en ik kan er een kopen voor 300 euro. is dat een nette prijs of veel te veel? Ik heb trouwens (dan nader aan te cshaffen) een EA-1 gezien voor 170 euro.

Als de ER-1 NIEUW is valt de prijs mee! 2e Hands?: NIET DOEN!! =>ZEKER niet meer dan 225 euro betalen!! (E180,- al paar keer gezien!)
De EA-1 valt (afhankelijk v/d staat!) wel mee.
Ik heb de EA-1 gehad: was wel leuk, maar dan echt voor extra!! Alleen ER-1 + EA-1 gaat redelijk snel vervelen, vind ik.
Zelf vind ik de MC-505 toch ook wel het overdenken waard! (2e hands 450~650) Geluiden zijn op een gegeven moment wel 'n beetje ... , maar toch redelijk wat aanpassingsmogelijkheden, en VOORAL erg fijn als "hart" van set-up (zeker qua prijs i.v.m. bijv. RS7000/MPC's) => erg leuk/makkelijk om loopjes/ARP-tjes te maken, en dan de geluiden van andere (ooit?) geluidsbakjes te gebruiken! En net als de RM1X van metaal..
Suk6!

Origineel geplaatst door Unic
Ik gebruik vooral software:) en Rebirth is een simpel programma en een digitale aftreksel van een 808 of 909?!? Kost niks, en in combinatie met andere progjes en of hardware ideaal

kost *bijna* niks bedoel je toch? ;)

Dus zolang ik geen geld ga verdienen met een volkswagenbusje krijg ik hem gratis mee van de dealer? :confused:

Groeten terug :duivels:

Back