Depeche Mode op Canvas

Gagarin12

Ouwe rot
Nu donderdag, 18 juni, is er op Canvas (België) om 00:15 een documentaire over Depeche Mode voor iedereen, geïnteresseerd of niet. Kan het spijtig genoeg niet opnemen. Aan de trailer te zien genoeg interviews met hen en enkele sfeerbeelden uit de studio.

Gagarin

Thanks voor de tip. Één van de betere synthbands uit de 80's, zo niet de beste.

Depeche Mode boeit me totaal niet maar studiobeelden met gear zijn altijd leuk :)

Depeche Mode boeit me totaal niet
da's wel wat apart daar jij bijv front-242 wel helemaal te gek vindt...
misschien hou jij meer van stoere semi militaristische marcherende mannen muziek i.p.v. de iet wat verfijnder emotioneel diepere soms wat melancholische synthpop :D front was leuk omstreeks 1991, bij mode heb ik dat zo'n beetje door hun hele carriere heen...

depeche mode kan alleen maar zeuren over hoe depressief hij zich voelt en relaties en dat soort standaard geween wat je zegt synthPOP-teksten..
en over de commercialiteit maar te zwijgen..

daarbij, teksten boeien me sowieso niet, het gaat mij om de muziek en texturen/geluiden

daarbij, teksten boeien me sowieso niet, het gaat mij om de muziek en texturen/geluiden

juistum. ik zou ook totaal niet mee kunnen zingen met depachmode, maar de muziek is top notch.

da's wel wat apart daar jij bijv front-242 wel helemaal te gek vindt...
misschien hou jij meer van stoere semi militaristische marcherende mannen muziek i.p.v. de iet wat verfijnder emotioneel diepere soms wat melancholische synthpop :D front was leuk omstreeks 1991, bij mode heb ik dat zo'n beetje door hun hele carriere heen...

Ik mag ook graag Front 242 horen, maar wat ze na "Tyranny for you" gemaakt hebben (en die is uit 91) is op zijn best redelijk, maar voornamelijk saai en erg middelmatig. Depeche mode (wat ik ook graag mag horen) daarentegen, heeft zelfs nu op hun oude dag nog wel eens een briljant moment. Zo vind ik "Playing the angel" een behoorlijk goed album. Iets op zo'n niveau heeft F242 al 18 jaar niet meer gemaakt.

Iets op zo'n niveau heeft F242 al 18 jaar niet meer gemaakt.

Heb jij Pulse dan wel eens goed gehoord?
Dat zit toch echt geniaal in elkaar *D

maargoed genoeg over muzieksmaak :eureka:

Ik vind Front ook beter dan die modern romantic synthpop gezeur.
Maar DAF vind ik wel iets leuker dan 242, het laatste DAF album is super(NIET DAFDOS dat=k*t).

Oww Canvas is een omroepstation ofzo.

Ik dacht aan zoiets namelijk :D
depeche_mode_painting.jpg

bah lolbroek. Vind wel spijtig dat ik het niet kan opnemen. Zou het nadien net zoals de fgrontreportage op internet te vinden zijn?

Gagarin

mja ik geloof niet dat DM er mee zat dat ze continu op MTV (toen het nog echt MTV was) werden gedraaid high rotation...
dan kun je niet echt zeggen dat je niet commercieel bent...

mja ik geloof niet dat DM er mee zat dat ze continu op MTV (toen het nog echt MTV was) werden gedraaid high rotation...
dan kun je niet echt zeggen dat je niet commercieel bent...

Om nog maar te zwijgen dat je geld moet betalen voor kaartjes voor hun optredens. Hoe DURVEN ze, de commerciele kapitalistische ZWIJNHONDEN.

Over germanismen gesproken: jammer dat ik donderdagavond in Duitsland zit... Heeft Canvas ook iets als 'uitzending gemist'?

Overigens: tuurlijk kun je ook bij veel verkoop wel zeggen dat je niet commercieel bent. Als je toevallig van het soort muziek houdt waar heel veel mensen voor willen betalen, dan kan dat toch? Dat oorzakelijk verband ligt er lang niet altijd hoor...

Bij Depeche Mode zou ik dat overigens niet weten, maar ik weet wel dat ze vanaf het begin steeds 'moeilijkere' muziek zijn gaan maken: donkerder (zowel tekstueel als muzikaal) en met steeds minder voor de hand liggend instrumentarium (in de jaren '80 dan toch). Als je nog steeds I just can't get enough en People are people als graadmeter neemt - tsja, dan heb je het dus gewoon maar over een heel klein onderdeel van Depeche Mode, dat sindsdien ook nooit meer gezien of gehoord is (behalve op 80s-feesten :D ). De laatste ondertussen-bijna-twintig jaar is hun muziek juist erg introvert en atmosferisch, helemaal niet poppy en voor de hand liggend. Echt experimenteel is het allemaal niet (meer), maar dat hoeft ook niet bij elke band en constant natuurlijk...

Overigens ben ik erg voor deprimerende teksten; stoer geklets en vrolijk gejengel mogen van mij direct bij het grof vuil! :P

Overigens ben ik erg voor deprimerende teksten; stoer geklets en vrolijk gejengel mogen van mij direct bij het grof vuil! :P
kijk, dabbedoelik... het mag ook wel eens ergens over gaan...

en vergeet ook niet dat DM electronische muziek heeft aangegrepen omdat het voor hun destijds de tool was... dus je moet ze niet vergelijken met iets of iemand die slechts ende alleen electronische muziek maakt dat zus en zo moet klinken... beginnende electronische bands in de very early 80's hadden nutuulk als voorbeelden rock en pop artiesten dus vanuit dat perspectief zijn ze waarschijnlijk ook gewoon begonnen...

Back