Kijktip: Depeche Mode op Arte

Gisteravond was deze documentaire al te zien op Arte, maar gaat in de herhaling op 7 oktober, 21.35 - 22.30.

Depeche Mode und die DDR

Documentaire over de vreemde fascinatie van de jeugd in de voormalige Duitse Democratische Republiek voor de Engelse band Depeche Mode. Op 7 maart 1988 trad deze band voor de eerste en de laatste keer op in de DDR, uitgenodigd door de leiding van de FDJ. De band werd symbool voor vrijheid en de zoektocht naar de eigen identiteit. In de jaren tachtig ontstonden er maar liefst tachtig fanclubs van de band in de DDR.

cQaN6ypI1qNa3lJagJfX3hLODkd.jpg

Ik had jouw tip gemist, maar het wel gezien. Leuke documentaire met mooie beelden van hippe poseurs in Oost-Duitsland, helaas was het dialect vaak onverstaanbaar.
De belangrijkste reden lijkt te zijn dat Depeche Mode vaak in West-Berlijn was, en daar meerdere albums heeft opgenomen in de Hansa studio. Waardoor een officieel concert in Oost-Berlijn een kleine stap was.

800px-T-1988-03-07.jpg

Laatst gewijzigd:
De herhaling is pas om 01:15. - https://www.arte.tv/fr/guide/

Oei, dan heb ik het gemist! Had hier het kabelkastje het laten opnemen om het later te bekijken, in het overzicht (van Ziggo) stond wel 21.35-22.30.

Edit:

Ik zie dat er een verschil is tussen de Duitse en Franse gids op hun website. Op de Duitse staat wel 21.35-22.30, en het Duitse kanaal is wat Ziggo hier doorgeeft. Dus ik denk dat het wel goed zit.

Ik zie dat er een verschil is tussen de Duitse en Franse gids op hun website. Op de Duitse staat wel 21.35-22.30, en het Duitse kanaal is wat Ziggo hier doorgeeft. Dus ik denk dat het wel goed zit.

Ik wist niet dat er een verschil was tussen de Duitse en Franse gids maar inderdaad: https://www.arte.tv/de/guide/20201007/

Hier (BE) kan ik zowel live als bij opnames steeds wisselen tussen de Duitse en Franse audio (en ondertiteling indien aanwezig). Ik luister zelf liefst steeds naar de originele taal en ARTE is één van de weinige zenders waarbij dat kan.

Back