VM-3100 digitale mixer

Deniz

Nieuwkomer
Mijne Heren en dames,
Goeiemiddag, ik ben nieuw op dit forum omdat ik een vraag heb en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds kort heb ik een Roland VM-3100 digitale mixer. Ik zou graag willen weten hoe ik deze mixer op mijn pc kan aansluiten zodanig dat het gaat werken met mijn Nuendo of Cubase software. Ik heb de Creative soundblaster platinum live soundcard. Deze bestaat uit twee kaarten de kaart die ik op mijn moederbord klikt en een tweede drive die als cdrom speler aan de voorkant zit. Kan iemand mij vetellen wat voor soort instellingen ik moet hebben. Ik heb de mixer nou via midi en via de master out aangesloten op de geluidskaart die geklikt is op mijn moederbord.
Ok ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, alvast bedankt.
Groetjes Deniz

Bericht door een moderator:
afgesplitst

Verder is meer info niet overbodig; op welke manier moet 'ie gaan werken in Cubase? Wil je de faders gaan gebruiken om de mixer aan te sturen?

Houd overigens in gedachten dat we je niet gaan helpen met illegaal gedownloade software; die combinatie van Nuendo en Soundblaster gaat niemand overtuigen.

Is inderdaad een vaag topic, dit. Maar ik wil je wel op weghelpen. Ten eerste: weet je wat je gekocht hebt? Zoja, waarom heb je het gekocht? Weet je waar een mixer voor bedoeld is? Welke signalen wil je gaan mixen? Weet je het verschil tussen midi en audio?

Het feit dat je zowel Cubase als Nuendo hebt, maar wel een soundblaster geluidskaart, doet vermoeden dat je, én illegale software hebt, (cubase en Nuendo zijn praktisch hetzelfde pakket en behoorlijk prijzig), én dat je niet precies begrijpt dat een dergelijk pakket pas een beetje serieus kan werken met een fatsoenlijke geluidskaart. (dus waarom die niet gekocht? ).

Vertel iets meer over wat je plannen zijn. We kunnen je niet vertellen "wat voor soort instellingen je moet hebben". Werkt het op dit moment zoals je wilt? Heb je de gebruiksaanwijzigen van zowel je mixer, de software en de geluidskaart goed gelezen? Zoja, staat er iets in wat je niet begrijpt?

Tjah... de VM3100 op je Soundblaster aansluiten. Vage actie.. is net zo iets als 'n Lada moterblok in je VW Golf gooien..

Dus heren als ik het goed begrijp dan is mijn creative geluidskaart niet geschikt voor mijn mixer. Ik wil namelijk dat de faders van de software mixer tegelijkertijd met die van de VM 3100 mixer moeten bewegen.

Heeft iemand een suggestie over welke kaart ik zou moeten aanschaffen

Je creative kaart kan je makkelijk gebruiken hoor. Voor een oud beestje gaat hij nog prima mee.
Je kan hem via spdif in/out aansluiten van naar je kaart.
Mag je zelf uitzoeken hoe je dat het beste kan doen.

Er zit wel een nadeeltje aan. Die oude Creative labs staan nog gefixed op 48kHz maar dat werkt verder ook prima.

(Ik zat al te wachten of iemand het ook zou weten maar valt me weer tegen.)

Dus heren als ik het goed begrijp dan is mijn creative geluidskaart niet geschikt voor mijn mixer. Ik wil namelijk dat de faders van de software mixer tegelijkertijd met die van de VM 3100 mixer moeten bewegen.

Die creative werkt wel met je mixer, alleen hij staat nou niet bepaald bekend als een geschikte kaart voor een beetje kwalitatief werken met audio. En aangezien je Cubase en Nuendo hebt (gekocht? ) én een VM3100 wil je blijkbaar serieus met geluid gaan werken.

Is de VM alleen maar bedoeld om je faders te bedienen in de software mixer? Dan had je beter een midi controller kunnen nemen. Of heb je nog een hoop synths / mics of andere geluidsbronnen die je wilt mixen?

Er zijn ongelooflijk veel geschikte kaarten op de markt. Ik zou de zoekfunctie van het forum een keer raadplegen. Je zult in ieder geval een midi interface nodig hebben om de faders te laten werken met je DAW.

Ik wil namelijk dat de faders van de software mixer tegelijkertijd met die van de VM 3100 mixer moeten bewegen.

Daarvoor heb je een MIDI-interface nodig. Als die niet op je geluidskaart zit kun je voor een paar tientjes klaar zijn; http://feedback.nl/?b=EXMIDI2X2&a= als er nog een synthesizer bij moet (en regelmatig staat hier een M-Audio MIDISport 2x2 voor 25 euro, die dat ook prima doet).

Die ouwe creative kutkaart heeft ook gewoon midi in/out die je kan aansluiten op je mixer.
Kan zijn dat die over de flos gaat van sysex berichten maar in principe zou je het kunnen proberen.
Idd is een nieuwere kaart een serieus optie.

Back