Iemand in synthland is erg blij!

MonoTron

Initiating Sequence..
Staat (nog) een erg leuke aanbieding op marktplaats:

Te koop synthesizers voor de verzamelaars:
-ARP Odyssey
-ARP Pro soloist
-Roland Jupiter-4
-Roland vocoder Plus
-Roland CompuRhythm CR-78
-Korg Modulair systeem (2 synt+1 sequencer)
-Ensonique "de Mirage" (digital samling keyboard)

Ik bel deze man om te vragen of hij het setje nog heeft staan. Zegt ie vrolijk dat de telefoon de hele avond roodgloeiend staat maar dat ie het heeft verkocht. Ik bedank 'm en zeg dat ik hoop dat ie mooie prijs heeft gekregen.
Ja zeker, zegt ie, meer dan ik had verwacht, namelijk 2600 euro. Hij hoorde aan m'n stem dat ik daarvan schrok, dus vertelde hem dat ik iets meer had willen geven.

AAAAAAH

Een odyssey, juup4, MS20 + MS50 + SQ10 plus nog wat restjes.

Attachments

• setjesynths.JPG
    setjesynths.JPG
    33,8 KB · Bekeken: 115
Dat meen je niet, is een koopje! Dat snap ik nooit, zeggen ze bieden, maar verkopen het aan de eerste de beste. Alleen "heb jij zo even snel 2600 euro voorradig?"

voor 2600 leuke set
vocoder plus?
iig is idd iemand erg blij kom al snel over de 6000 hen alsik t optel
:biertje:
proost voor m en de oude eig die gaat op vakantie en d8 zen ouwe troep niet kwijt te kunnen ...
:halleluja

dit zijn typisch van die advertenties waar men nogal eens aan terug kan denken! Zo was ik vorig jaar de eerste die reageerde op een advertentie van een ms 10, 20 en ms50 totaal voor 1400 euro (vaste prijs). Alleen vond de eigenaar dat ik teveel mailtjes had verstuurd, ach ja "de goede man reageerde traag en had er geen telefoonnummer bij gezet" Uit frustratie heeft hij de set verkocht aan een ander.

L.o is vast al onderweg!

Ja, Belgische Leo? of De Nederlandse? Zal vast binnenkort weer een Arp odyssey aangeboden worden voor 2200 euro :dubbel:
Handelaren hebben vast wel direct 2600 euro tot hun beschikking

Genau. En dan in een andere post weer zielig klagen dat de prijzen van vintage belachelijk aan het worden zijn. Maar ja, je moet wel mee ...eh?

Zo maar je snapt zo'n advertentie soms gewoon niet he? Wat is de reden van zo'n overhaaste verkoop? Er in 1 keer van af willen. Gezien zijn verzameling moet hij toch wel weten wat voor bijzonder spul ertussen zat. Wie heeft nou en een vocoder plus, odyssey en ms50? Lijkt me toch wel iemand met een goede smaak en een kenner!

Tenzij iemand de spullen verkoopt van een ander, bijvoorbeeld na iemands overlijden.

Tenzij iemand de spullen verkoopt van een ander, bijvoorbeeld na iemands overlijden.

Ja dat kan zijn, alleen als iemand de aanwezigheid van een ms50, ms20 en een SQ10 een Korg Modulair systeem noemt, lijkt me het wel een kenner.

Veel mensen kennen het begrip synthesizer niet eens. Dan zou er gestaan hebben "keyboards" :dubbel:

daar dacht ik dus ook al aan... want normaal gesproken als bezitter van die oude meuk moet je toch wel een klein beetje in de gaten hebben wat het ongeveer waard is... maar goed, je hebt gear om MUZIEK mee te maken, niet om elke dag na te rekenen wat het nog eventueel kan opbrengen aan harde CASH...

Ja dat kan zijn, alleen als iemand de aanwezigheid van een ms50, ms20 en een SQ600 een Korg Modulair systeem noemt, lijkt me het wel een kenner.

Veel mensen kennen het begrip synthesizer niet eens. Dan zou er gestaan hebben "keyboards" :dubbel:

Kan natuurlijk zijn dat de inmiddels overleden vorige eigenaar in zijn kring altijd vurig en enthausiast sprak over zijn modulaire systeem.

Kan natuurlijk zijn dat de inmiddels overleden vorige eigenaar in zijn kring altijd vurig en enthausiast sprak over zijn modulaire systeem.

en zich nu vast omdraait in zijn graf :engel: May he will R.I.P.

mensen die lekker gaan lopen roddelen over "Leo de handelaar" hebben er echt geen fuck van begrepen. diezelfde Leo heeft tientallen, misschien wel 100 forumleden blij gemaakt met spullen dietie op eigen risico uit de VS heeft geimporteerd. Dankzij Leo zijn er nu meer sci , moog, mutron, arp etc spullen in NL in omloop.
Maar blijf vooral zeiken dat het een handelaar is die forumleden uitzuigt. kleinzielige rukkers.

mensen die lekker gaan lopen roddelen over "Leo de handelaar" hebben er echt geen fuck van begrepen. diezelfde Leo heeft tientallen, misschien wel 100 forumleden blij gemaakt met spullen dietie op eigen risico uit de VS heeft geimporteerd. Dankzij Leo zijn er nu meer sci , moog, mutron, arp etc spullen in NL in omloop.
Maar blijf vooral zeiken dat het een handelaar is die forumleden uitzuigt. kleinzielige rukkers.

Ja en als ik een keer een prodigy verkoop begint meneer direct te zeiken :doei: Bang voor concurrentie perhaps

Kan het alleen maar met koediman eens zijn.

En voor het overige: er heeft inderdaad blijkbaar iemand een zeer goede deal gemaakt. Proficiat!

ik wil'm ook niet heilig verklaren maar om'm als een handelaar weg te zetten die er flink veel poen aan verdiend is gewoon van de gekke. soms istie misschien wat kort door de bocht als het over verkopen van synths gaat hier (weet niet precies wat er met die prodigy aan de hand was) maar je kunt m'n bovenstaande bewering niet ontkennen dat er nu meer van die zooi te koop is mede door Leo (en dat voor redelijke prijzen). die gozer verdiend gewoon een driewerf hoera hier ipv te pas en te onpas afgezeken te worden.

Het is te hopen dat er van die 2600 euro een mooie grafsteen zal komen. Ben bang dat het niet genoeg is, of hij was goed verzekerd.

maar stel dat die nu overleden man nooit over 'zijn synths' zou hebben verteld dan nog staat het woordje "synthesizer" er meestal gewoon op dus als iemand anders uit de family of the dead man die dingen te koop aanbied dan zullen ze er heus geen "keyboards" van maken in een dergelijke advo...

maar de vraag blijft nutuulk of het wel om een dode man gaat :D

Het is te hopen dat er van die 2600 euro een mooie grafsteen zal komen. Ben bang dat het niet genoeg is, of hij was goed verzekerd.
hehe als je heel je leven synths bewaard om zo een grafsteen te kunnen kopen dan doe je iets niet goed denk ik :D en ach, een steen is ook niet voor 'jouw' als dode maar voor de mensen die je achter laat die dan misschien 2 a 3x komen kijken en je dan echt 'met rust laten'...

Back