Iemand in synthland is erg blij!

Ach iedereen heeft wel eens een mazzeltje.

En voor veel synths wordt te veel geld gevraagd, dus eigenlijk wel mooi zo.
Het is belachelijk wat ze tegenwoordig voor een MS-20 vragen.

Maar wie is die iemand dan?
Zal wel een kwestie zijn van MP in de gaten houden.

wat valt hier nu aan in de gaten te houden was wel leuk exotish spul vocoder / jp4 maar dat komt wel vaker voorby en idd zal t wel lekker aan de man gebracht worden ,...misschien wast ronze belg leo [die is hgandelaar en heeft cash ...klaar liggen lijkt me voor zulke dingen
who knows
i dont
@ sms missleijk aapie :halleluja:biertje::verkoght:

Ach iedereen heeft wel eens een mazzeltje.

En voor veel synths wordt te veel geld gevraagd, dus eigenlijk wel mooi zo.
Het is belachelijk wat ze tegenwoordig voor een MS-20 vragen.
belachelijker zijn die mensen die het dan ook nog kopen (want die hadden van horen zeggen dat het vet was en dus moesten ze ook zo'n kreng hebben) maar kunnen er dan vervolgens niets mee en dus weer na 2 maandjes NOG duurder verkopen...

Er wordt gezegd dat voor sommige synths te veel geld wordt gevraagd.
Kan ik daaruit concluderen dat er dan voor hetzelfde geld een beter alternatief is?

Als dat zo is, wat is er dan mis met mensen die het te duur kopen en later voor NOG meer geld doorverkopen?
Als er toch al een beter alternatief was maakt dat toch niets meer uit?

Ideaal moment om er weer eens een soft- vs hardware discussie van te maken.

Software, het beter betaalbare alternatief!

ik begrijp dat de man z'n synth's wegdeed ten behoeven van 1 implantatie? , om wat voor een soort implantatie ging het dan, want dat moet wel heel bijzonder zijn als je er die gear voor wegdoet.
at sms303: gefeliciteerd met het zo snel kunnen inschakelen van de forumstreepdienst. het is duidelijk dat de server weer op volle speed werkt.
ik wil hierbij trouwens mijn advertenties uitbreiden met een ms50 ( 1900€) en ms20 (1000€) , want die heb ik nu dubbel. zie hiervoor betreffende advert. op synthforum marktplaats.

leuke advert, een week later zet ik een advert erbij voor die 2 met enkele hunderen euros meer, dat gaat lekker

niet alle tips hier voor de broekies en modders uit de doeken doen he..:L

Ideaal moment om er weer eens een soft- vs hardware discussie van te maken.

Software, het beter betaalbare alternatief!

Ik krijg steeds meer en meer signalen van kopers van mijn Hardware dat ze bijna uitgekeken zijn op software. Hardware klinkt gewoon lekkerder. Ik vermoed dat dit ook mede de explosieve vraag naar hardware veroorzaakt. Ach het is het zelfde als een cd versus lp discussie. Uiteindelijk klinken platen toch lekkerder. Iets wat ik toen al riep en ik stelde de aanschaf van een cd speler zo lang mogelijk uit (tot 1986), maar doordat ik weer 12 inches ben gaan verzamelen wordt ik weer even met de neus op de feiten gedrukt. Je vergeet na 25 jaar gewoon hoe platen klinken.
Zelfs de modules ala MKS50 stijgen al ligt in prijs. In synthland nog weinig te merken van de kredietcrisis. Of is het juist de software die zorgt voor een groei? Doordat er sofware versies komen van bepaalde synths willen meer en meer mensen een echte MS20

Ik had gisteravond als eerste deze man aan de lijn.
Hij heeft zijn spullen"vooral als "thuismuzikant" gebruikt. Heeft er weinig mee gesleept. Echt een verzamelaar. Hij wilde in een keer verkopen vanwege een geplande emigratie.
Naast alle aangeboden toetsinstrumenten had hij ook nog diverse bij-artikelen zoals teac 4sporencassetterecorders, speakers, versterkers.

Ik had een "leuk" bod gedaan en mocht donderdagavond komen, maar werd helaas 's avonds gebeld dat iemand flink had overboden

Wat had je geboden dan?

Een bod van 4000 euro was billijk geweest.

Laatst gewijzigd:
ik betwijfel het, misschien hooguit wel voor ouwe heertjes. als ik niet m'n kamers vol had staan met die ouwe brol zou ik waarschijnlijk allang moderator op het softsynthforum zijn (er is daar een tekort aan, leuk dynamisch team, altijd open voor vernieuwing !).
echt het is handiger, veelzijdiger, betrouwbaarder, goedkoper en klinkt vaak ook gewoon beter.
wacht maar tot de hype voorbij is ( wel even eerst mijn brol uitverkopen ), schaaf je nederlandse taal bij en neem de uitdaging aan...
hop hop hop allemaal naar het softsynthforum , synthtechnieken bespreken.
ben nou eerlijk wie draait er nu nog bandrecorderbanden, en die philips-biampli buizenbak , pure nostalgie, maar wie repareert hem.
sorry hoor de piek is bijna voorbij, de chips raken op.. een enkele synth en/of hardwaremodule daargelaten.
het is protools, logic ,kontakt, battery etc etc etc.
leuk voor de oldtimeclub, in mien tied....:gaap:

ik betwijfel het, misschien hooguit wel voor ouwe heertjes. als ik niet m'n kamers vol had staan met die ouwe brol zou ik waarschijnlijk allang moderator op het softsynthforum zijn

Er is al een verschuiving gaande, denk ik. Nu mag je het openlijk zeggen zonder dat je direct een conflict hebt met een software aanhanger. Heeft er hier dan niemand spijt heeft van verkoop van zijn oude analoogjes?

iedereen alhier barst van de oude analoogjes. maar het is net als de kerk die langzaam leeg loopt. hoe dreigender de lucht, hoe fanatieker de leer.
natuurlijk zijn er enkele goede , de tands des tijds doorstanende instrumenten gemaakt. evenals enkele werkelijk bijzondere ( dure) analoge randapperatuur. denk echter dat die op de vingers van 2 handen te tellen zijn en hooguit door mensen de alles al hebben en/of kunnen betalen te krijgen zijn. qua prijs/kwaliteit echter legt de rest het grotendeels af tegen software.
het enige waarvoor analoge synth's nogaltijd beter zijn , is de funfactor. een skodacabrio is veel leuker dan de nieuwe ford focus.

Laatst gewijzigd:
Er wordt gezegd dat voor sommige synths te veel geld wordt gevraagd.
Kan ik daaruit concluderen dat er dan voor hetzelfde geld een beter alternatief is?

Als dat zo is, wat is er dan mis met mensen die het te duur kopen en later voor NOG meer geld doorverkopen?
Als er toch al een beter alternatief was maakt dat toch niets meer uit?
het gaat niet om een alternatief maar om het feit dat bepaalde newbees/nitwits/popi-jopie-housuh figuren per se een bepaalde bak moeten hebben omdat ze denken dat het garantie bied qua betere muziek of weet ik wat (misschien wel om de blitzkrieg mee te maken on stage ofzo) en er vervolgens toch niets mee kunnen...

Nu begrijp ik waarom de Wilders aanhang zo groot is "vol is vol" O nee, dat zei "Jan Maat". Er komen gewoon teveel mensen op deze planeet, waardoor de vraag groter wordt, omdat oud analoog niet meer gemaakt wordt

Ach het is het zelfde als een cd versus lp discussie. Uiteindelijk klinken platen toch lekkerder. Iets wat ik toen al riep en ik stelde de aanschaf van een cd speler zo lang mogelijk uit (tot 1986)
dat is toch helemaal niet zo lang :D de CD verkopen kwamen pas mondjesmaat op gang in 1987 en de platenzaken stonden toen nog maar voor een kwart vol met CD's... de grote explosie was pas in 1988, ik had mijn eerste CD player ook omstreeks die tijd...

het gaat niet om een alternatief maar om het feit dat bepaalde newbees/nitwits/popi-jopie-housuh figuren per se een bepaalde bak moeten hebben omdat ze denken dat het garantie bied qua betere muziek of weet ik wat (misschien wel om de blitzkrieg mee te maken on stage ofzo) en er vervolgens toch niets mee kunnen...

Ik snap je punt, maar dit hoeft toch niet per se een probleem te zijn?

het enige waarvoor analoge synth's nogaltijd beter zijn , is de funfactor. een skodacabrio is veel leuker dan de nieuwe ford focus.

Jij noemt dat "het enige" maar voor veel mensen is de fun factor het belangerijkste. Je maakt muziek voor je lol en er is niks leukers dan in je cockpit te zitten met al die lampjes en schuifjes. Maar als jij lekker de hele dag met je muisje en saai midi controllertje naar dat saaie beeldscherm zit te kijken, waar je waarschijnlijk op je werk ook al de hele dag naar kijkt dan moet je dat vooral doen. Wij als puristen hebben dus en meer plezier en het klinkt ook net ff wat lekkerder.

En wat betreft levensduur, ach nog vele jaren zullen de meeste ouwe bakkies het nog doen en dan komt er wel weer iemand die een bepaalde unieke chip opnieuw gaat maken. Daarnaast zijn er ook al zoveel nieuwe analoge en digitale synths verschenen in de afgelopen jaren die ook weer vele jaren vol zullen houden.

ik wil ook geen muis ,wel een blitse midicontroler , met lampjes als " n kerstboom, en dan jingle bells als opstartmelodie.
( ik heb ook weleens fun hoor met die nostalgische nepal, meer zelfs dan ik uit dit getype haal.)

is getekend:

s.pedaal, de man wiens post sneller verwijderd wordt, dan hij kan typen

hé, ik zie dat mijn naam weer eens ijdel gebruikt wordt, door een kleine van geest.

on topic: af en toe gebeurt het nog steeds blijkbaar, dat er iets bijzonders voor weinig op de kop te tikken valt. mooi en als sms303 echt de gelukkige is, hadden de spullen rotter terecht kunnen komen.

off topic: in het verleden, toen ik nog wel eens spullen kocht en halve dagen achter de pc zat om iets te scoren, heb ik ook wel eens zo'n mazzeltje gehad. bv die ms20/ms50 en sq10 set voor 1500 die hier wordt genoemd. ik was toen volgens de verkoper de tweede die belde. de eerste had nog willen afdingen, zoiets. je moet maar durven.
en die sh5 kan ik me ook nog herinneren, voor 200 (dat werd uiteindelijk 425 omdat de beste man reacties bleef krijgen en steeds hogere biedingen.)

tja, het zijn machtig mooie deals. even het geld bij elkaar halen, spullen ophalen, geld overhouden en nog iets moois voor jezelf houden. en die verhouding tussen geld en mooie spullen overhouden op je emak naar eigen wens en inzicht bepalen. lekker hoor.

ik heb vaak ook meegemaakt dat bleek dat anderen alsnog probeerden iets los te peuteren, ook als ze te laat waren. dat heb ik nog nooit gedaan (wil iemand me tegenspreken?) dat vond ik altijd zo lullig en kinderachtig. ik ben altijd blij voor mezelf, maar je mag een ander ook wat gunnen.

die prodigy van catalyuna. volgens mij stond in de advertentie iets van 'waarom zou je 900 betalen voor en source'. en laat ik die toentertijd net te koop hebben staan voor dat geld. een koekje van eigen deeg dus, voor deze handelaar in het klein. ik heb m nog nooit iets zien aanbieden voor minder dan net iets meer dan de hoogste prijs die recent werd gevraagd.

en verder zoeken de afgunstige zieligerds onder jullie het maar uit.
ow, trouwens. ik heb geen geld meer voor synths, ik zou ook niet weten waar ik ze laten moest, maar als ik deze advertentie toevallig had gezien, had ik inderdaad zo even 2600 uit de muur gehaald en die spullen opgehaald. alles nagekeken, schoongemaakt, waar nodig laten repareren. 1 of 2 dingen gehouden en de rest vrolijk doorverkocht voor prijzen waar geen enkele koper zich een buil aan zou kunnen vallen. maar ik heb het niet gezien hè. iets waar ik me niet druk om kan maken.
anderen houden zich daarmee blijkbaar wel bezig. zeker niks beter te doen ?!

Jij noemt dat "het enige" maar voor veel mensen is de fun factor het belangerijkste. Je maakt muziek voor je lol en er is niks leukers dan in je cockpit te zitten met al die lampjes en schuifjes. Maar als jij lekker de hele dag met je muisje en saai midi controllertje naar dat saaie beeldscherm zit te kijken, waar je waarschijnlijk op je werk ook al de hele dag naar kijkt dan moet je dat vooral doen. Wij als puristen hebben dus en meer plezier en het klinkt ook net ff wat lekkerder.

...klinkt veel lekkerder

:halleluja

Back