toetsenbord in 19" rack

Imaginaire

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben op zoek naar iets zoals dit:
http://www.rackmountmart.com/rmLCD/lcdK1006.htm
Het lijkt alleen heel moeilijk om iets dergelijks tegen een betaalbare prijs tot in België te krijgen.
Kennen jullie alternatieven? Zijn er bedrijven of personen die zoiets voor mij kunnen maken?

Ik veronderstel dat er toch een aantal onder jullie een rackmount pc hebben. Wat is jullie oplossing voor keyboard en muis?

Groeten,

Seppe

Da's inderdaad een alternatief, maar standaard toetsenborden zijn meestal breder dan 19", terwijl mini-toetsenborden meestal veel smaller zijn (en niet zo makkelijk verkrijgbaar heb ik de indruk). En dan moet je ook nog eens voldoende plaats voorzien voor de muis (of eventueel een trackball). En dat alles moet dan nog eens mooi op zijn plaats blijven zitten bij het transport. Het lijkt me op het eerste gezicht niet zo gemakkelijk, maar misschien hebben anderen hier betere ervaringen mee

terwijl mini-toetsenborden meestal veel smaller zijn

Da's juist het voordeel, want dan past er een muis naast...

Het is niet echt een SF onderwerp dit, maar ik heb wel ervaring uit een andere hoek, namelijk via mijn werk als systeembeheerder. Wij gebruiken zowel rackmount keyboard/tft combinaties (zoals die van HP: http://www.acesdirect.nl/product/159831/hp_tft7600_rackmount_keyboard), met een trackball in het keyboard, als hier en daar een uitschuifplank met een mini-toetsenbord en een losse muis.

Wil je dat het allemaal vast blijft zitten tijdens transport, dan ontkom je zowat niet aan een "officiele" oplossing. Als je kiest voor een la, kies er dan eentje waar echt een plank uit schuift en niet eentje met opstaande zijkanten zoals hierhoven; dat tikt en muist niet lekker.

Hoe zit je scherm in je rack?

De bedoeling is om een 6U rack te hebben met daarin computer (4U), toetsenbord en muis (1U) en geluidskaart en preamp (1U). Het scherm ga ik apart vervoeren, da's volgens mij iets flexibeler en maakt het geheel nog te dragen. De voorlopig meest haalbare (en betaalbare) oplossing lijkt me die rack shelf met daarop het toetsenbord (als ik me goed heb geïnformeerd, dan past een logitech ultra flat keyboard er net in) en de muis ervoor. De muis naast een minikeyboard lijkt me allemaal wat krap.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het ook gewoon opgelost met een toetsenboard in een schuiflade te monteren. Een paar keer zelfs.
Wel moet je inderdaad even op zoek naar een toetsenboard dat er in past.
De meesten zijn te breed.
Gelukkig heb je bij de Mediamarkt genoeg keuze.
Meetlintje mee en aan de slag. :okdan:
En het kost een heel stuk minder dan die officiele dingen,...

Lades zijn duur helaas. Wil je het goedkoop houden, kijk dan eens naar de USB uitvoering van de Active Key 440-T bijvoorbeeld. Dit is een compact toetsenbord met trackball. Tweede van boven op deze website.

Ik heb ondertussen het een en het ander besteld. Ik zal een fotootje posten wanneer alles op zijn plaats zit.

Hier het resultaat.
- Het is wat jammer dat ik niet alles in een 6U flightcase heb gekregen, maar dat geeft me de mogelijkheid om op termijn eventueel een powerconditioner toe te voegen. De boosdoener was de DMP3 preamp van M-Audio. Echt verschrikkelijk stom dat ze die een halve rack space breed hebben gemaakt, maar net iets hoger dan 1U hoog :stupid
- Alles zit nu in een 8U case en het ding weegt in totaal tegen de 50 kg.
- Het toetsenbord is een logitech ultra flat en is vastgezet met spanbandjes op een 1U uitschuifbaar paneel van bij Thomann
- De Multiface zit vast op een paneel speciaal ervoor gemaakt door ALVA. De DMP3 staat daar ook op, maar is vastgemaakt met spanbandjes rondom het paneel. Het blank paneeltje boven geluidskaart en preamp is functioneel: indien de Multiface niet naar beneden gedrukt wordt door dit blank paneeltje, dan staat het ALVA paneel gekromd door de trekkracht van de spanbandjes (niet ideaal, maar het werkt wel en alles blijft mooi op zijn plaats.
- Op termijn wil ik achteraan nog een 2U paneeltje met alle aansluitmogelijkheden via Neutrik connectoren.

Attachments

• IMG_1285.JPG
    IMG_1285.JPG
    108 KB · Bekeken: 109
  • IMG_1286.JPG
    IMG_1286.JPG
    100,9 KB · Bekeken: 105
Back