Volgens mij gaan er genoeg nieuwe apparaten stuk. Neem de knoppen van Dave Smith bijvoorbeeld.
Heb je er meer dan 100 nodig? Kom ik zelf nog niet eens aan en ik maak vrijwel ieder geluid van scratch.
Nog nooit meegemaakt, en als ie dat wel doet nog beter: dan zitten er in iedere geval VCO's in
MKS-50/70/80. En nog veel meer als het om de Ion gaat
Veel bitimbrale bakken toch. Six~Trak kan zes verschillende geluiden aan.
De Ion heeft er 8?
Meestal van lage kwaliteit in nieuwe synths, net bruikbaar zeg maar. Niet te vergelijken met het mooie chorus wat bij een oude Roland zit.
jaaaa BIKKEL bent wel metje eens
er is genoeg budget van fm synths tot zelfs wavestation voor 150 a200 t stukte koop
dus voor 600 eu [noem maar wat
] hebje best drie leuke synths
zo kocht ik laatst dus kawai k4 [70.-
een wavestation 170.- sr trouwens
en een dx200 wel modern maar dat moest mn 6 op fm bak worden met extras dus net 200

leuke machiene trouwens voor die net andere sounds van glitshy / strings basses typical FM shizzle
en wat was ik kwijt 450 r-ongeveer natte vinger werk
de kawai k4 viel me niet tegen leuke mogelijkheden ..moet een sausje achter ,
maar goed omdat mn midi beetje plat ligt hiero
hebk dus dat hele stapeltje ...geleend aan maatje zn studio[kwam inspiratie tekort ]
en mn vakantiecash aankoop ....novationn supernova
staat nog hier daar hebk samet de z1 aardig wat leuke tweakable sounds uit gehaald [gewoon freaken geluiden veranderen / opslaan ...vor later dus !

iig een super nova vervangt denkik dat hele stapeltjewel
wat nu by een maatje staat ...
is ook maar net wat je wil snapje
ik heb bv genoeg analoogdrumwerk/synth nogstaan
oja de mijjne = 44 stemmig
of heeft ie ook last van ...midi messages [YOOZER ???}
kd8 dat daar juist de begin jaren negintig bakken last van hadden ...
goed nadenken watje wil
een va kan best analoog klinken ,..
een op een vergelijken gaat gewoon niet ....
koop dan een hybride synth esq / sq80
dw8000 6000
de evolver moet ook analoog zijn ,..vondt er een bonte verzameling ...wicked / bright/screamy tegen t aliasing achtige set presets in zitten
dan heb ik een ander idee by analoog
de evolver is bv wel weer erg flexibel ..vraagt om programeren [watje met een analoog ook doet ]
mn cs30 bv blijf tweaken / draaien
so mn vingers zijn lammie