delta 1010LT

ik heb een gewone delta in de aanbieding, maandje oud, alles erbij, doos, etc, bon van verspuy.
650 euro. zou je dat niet liever doen? heb je meteen de ad/da etc in een apart kastje.

Origineel geplaatst door Leo
ik heb een gewone delta in de aanbieding, maandje oud, alles erbij, doos, etc, bon van verspuy.
650 euro. zou je dat niet liever doen? heb je meteen de ad/da etc in een apart kastje.

apart kastje en ad/da verdubbelt de prijs... snap ik toch niet helemaal... is het dan toch een andere kaart?
( (Domme vraag): wat heb ik aan ad/da )

De gewone Delta 1010 is beter van kwaliteit. (zie specs voor meer info)

DA/AD zit op elke kaart. Het zijn de chips die geluid omzetten van [D]igitaal naar [A]naloog of andersom. 16bit/41Khz klinkt niet op elke kaart hetzelfde. Het is een beetje te vergeliken met MP3 encoders. De ene encoder klinkt beter dan de andere, ookal gebruik je bij beide dezelfde instellingen.

Zelf heb ik de Delta 1010LT. Maand geleden via internet besteld in duitsland voor 318,- euro. Voor dat geld krijg je een hoop in- en uitgangen. Over de kwaliteit kan ik eigenlijk niet veel zeggen omdat ik niet weet hoe andere kaarten klinken. En daar komt nog bij dat ik nog geen goede kabels heb en een standaard Sony versterker.

De drivers zijn oke, al vind ik de mixer wel een beetje erg duf. De look van een mixer maakt me niet uit, maar de mixer van M-audio is erg onpraktisch en TE simpel. Vind ik.... anderen hoor ik alleen maar goede dingen zeggen over de drivers van M-audio.

Ah bedankt! Ga proberen of er dan zo een of een motu2408 tweedehands op den kop getikt kan worden. Vooral vanuit Amerika kan dat volgens mij goedkoop.
Overigens lijkt de audio hardware daar nogal goedkoper te zijn. Ook na aftrek van btw e.d., en zeker na $ naar E omrekening...
Als ik het goed begrijp zit er op computer hardware geen extra import hefing, behalve dan de BTW.

Ik heb op het moment een DSP factory met expansion bay en een Delta 1010LT in mijn computer zitten. Wat geluidsqualiteit betreft - het kan aan mijn subjectieve oren liggen - hoor ik geen verschil indien ik audio tracks terug speel. (Ik gebruik Genelec actieve monitorboxen). De delta heeft echter wel het voordeel dat de kaart hogere samplerates tot 96k ondersteund, voor wat dat waard is.

Bedieningsgemak via het ASIO mixer paneel vind ik niet zo geslaagd. Met name de output patchbay heeft restricties die the DSP factory niet heeft. Het gelijktijdig bedienen van beide kaarten via cakewalk proaudio is ook niet zo'n success. Mij is wel opgevallen dat de ASIO driver van de Delta heel geschikt is voor VST hosts aangezien de latency zo laag is dat direct spelen via een master keyboard zonder problemen gaat. De DSP factory heeft nm MME drivers met een vrij hoge latency in verglijk tot de Delta.

Ik mis wel een fatsounlijke output connection box. Ik lig voortdurend achter mijn computer op de grond om de diverse in en uitgangen te patchen en dat is wel een behoorlijk geklooi. Maar dit zou men in principe zelf kunnen maken in de voorkant van de PC.

Als gewone A/D kaart voor audio recording is de delta naar mijn menig goed.

De groeten.

Back