[track] b

fuse

Gepokt en gemazeld
Weer een wreed experiment. Om een arpegiator aan Cubase te syncen. En daar even een nummer omheen gebouwd (in een paar uur tijd) Vind de bas op zich wel leuk klinken. En lekker met m'n K-station fiepen. :)

Een rustig 100bpm electronica nummertje.

http://mmbase.dyndns.org/peaks/b.mp3

(en ja ik weet het, downloaden lukt niet altijd, daar kan ik niet zoveel aan doen, en ik ben te lui om een lycos of ander meukaccount aan te maken en te lam om een duurder abbo te nemen)

Ik mis een klein beetje reverb in de beat, vind hem ietsje te droog ten op zichte van de zweverige geluiden, die ik heel erg lekker vind klinken. Ook hele mooie achtergrond strings, waarmee je begint. Beat mag ook wel ietjses meer variatie. Ik vind het hihatje wat je constant hoort wel erg lekker, gaat ook niet irriteren. 1:20: mooie stringmelodie die erbij komt. persoonlijk zou ik er een gigantische spacetrack met heel veel effect geluiden van gaan maken en de beat nog langzamer maken en meer laten slepen en onregelmatig maken. heerlijk stukje muziek om de dag mee te beginnen en dan bedoel ik met name die strings.

(hoe vaak heb ik gezegd dat ik de strings erg lekker vond klinken?)

en...en...en...

ps. ik vind het outro (laatste +-20 seconden) niet geweldig, omdat je dan dat bliepgeluidje solo hoort. Liever met de string eindigen.

:koffie:

WOW!! ik kan hem vanaf de eerste keer downloaden :D

ohja die strings klinken wel lekker, ze sleuren je als het ware mee in de track.
en die strings die op de achtergrond meedoen :z .
alleen die pingelgeluidjes die op 2.15 in komen mogen een klein beetje zachter
of minder bruusk. Maar eigelijk geeft het de track meer karakter dus je mag
gewoon negeren wat ik gezegt heb.
wederom een heel mooie creatie

greets isnieZot

lekker & interessant nummertje, fuse.

ik moet wel zeggen dat die snare me vanaf het begin al een beetje slap overkomt... het is meer een clap eigenlijk. misschien dat ie later wat meer 'punch' zou kunnen gebruiken zodat ie wat zwaarder in de mix ligt.

ook verwachtte ik zo rond 3/4 (lekker standaard 8~) van het nummer een soort break met alleen een beat en een (overstuurde) bass ofzo.

en misschien ook nog wat meer kleine frutsels en afwisselende bliepjes / effecten

maar afgezien van die kleine onvolkomenheden is het gewoon een onwijs lekker nummer met lekker veel random wendingen die het geheel 'de tweede keer luisteren' waardig maken.

Back