De Ensoniq ESQ-1 thread

Heb net even deze patch gebakken op m'n sq80.
De poly AT op de filter :okdan:
Laten verzuipen in de reverb...en Hopla,,, Een cs80 hoeft al niet meer 8o)

Heb net even deze patch gebakken op m'n sq80.
De poly AT op de filter :okdan:
Laten verzuipen in de reverb...en Hopla,,, Een cs80 hoeft al niet meer 8o)

Ben benieuwd!!! Kan je wat laten horen!
Ik ben overigens door diverse demo's ineens geinteresseerd geraakt in deze voor mij onbekende synth! Misschien dat ik wel opzoek ga naar een ESQ-1 of een SQ80!
Ik ben namelijk nog opzoek naar een pad/brass/string monster, en dat kan deze synth wel!

Het is geen pad/string monster hoor, daar vindt ik em persoonlijk niet goed in.
Brassy gaat wel goed.
Kan dat niet zo goed omschrijven....een metallisch kantje zit er aan zonder echt digitaal te klinken maar ook weer niet analoog.
Hybride is een goede titel voor de esq1/sq80...een beetje apart.
De filters zijn analoog trouwens :biertje:

Ik ben geinteresseerd geraakt in deze voor mij onbekende synth, ik ga naar een ESQ-1 of een SQ80 opzoek!
Goed plan, ik heb er ook één (ESQ-1) en vind het echt een fantastische :okdan:
Echt een aanrader, net als de OSCar één van de weinige HYBRIDE synths (digitale osc's met analoog filter).
Hou er wel rekening mee dat een SQ-80 het dubbele kost (>500) van een ESQ-1 (hoewel die ook al aardig in prijs aan 't stijgen is :?

Ik zag net een defecte ESQ-1 te koop staan hier voor 250 euro! Dat vind ik al richting het schandalige! :-)

250 is genoeg voor een goede ( tenminste dat heb ik mij laten vertellen)!
Ach wat de gek ervoor geeft !

ESQ1 is ook gebruikt op het album Revolutions van Jarre, heb nooit kunnen achterhalen voor welke sounds :(

ik vond hem buiten het filter om nogal tegenvallen...
ensoniqs hebben wel eigen sound, heb zelf de vfx gehad

nou bij mij niet hoor, ik koop een synth omdat ik het apparaat tof vind, niet om wat voor muziek ik maak :)

nou bij mij niet hoor, ik koop een synth omdat ik het apparaat tof vind, niet om wat voor muziek ik maak :)

Ik pas eerder de muziek die ik maak of de manier waarop ik die maak aan aan de hardware.....als het een leuke bak vind dan levert dat muzikaal gezien meestal genoeg op.

Ik pas eerder de muziek die ik maak of de manier waarop ik die maak aan aan de hardware.....als het een leuke bak vind dan levert dat muzikaal gezien meestal genoeg op.

....maar laten we eerlijk zijn. De meeste mensen op dit forum maken geen muziek. Die pielen wat met hun synth en thats it. Ook prima maar dan waardeer je een synth niet als die lekker in je mix ligt!

Jullie natuurlijk niet hoor ;)

ik denk dat de discussie wat is wel en wat is geen muziek echt eindeloos zal zijn... =(

Back