cdromspeler vervangen in CD3000XL ???

Ola,

Ik zit hier nu een beetje te kutten met de CD3000XL, de oude cdromspeler werkte niet zo denderend meer en ik had nog wat plextor scsi cdromspelers liggen.

Nu wil ik de oude eruit schroeven en de plextor (ultraplex 40max) erin bouwen.
Dat bouwen is natuurlijk niet zo moeilijk, maar ik heb weinig ervaring met SCSI en het aansluiten ervan.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
SCSI ID, jumpers, terminator, blabla, ik zou het niet weten...

Dit is de bovenkant van de oude cdromspeler:
attachment.php

Dit is de achterkant van de oude cdromspeler:
attachment.php

Dit is de achterkant van de nieuwe cdromspeler:
attachment.php

Attachments

• IMG_1593.JPG
    IMG_1593.JPG
    59,8 KB · Bekeken: 108
  • IMG_1594.JPG
    IMG_1594.JPG
    69,9 KB · Bekeken: 98
  • IMG_1595.JPG
    IMG_1595.JPG
    79,7 KB · Bekeken: 113
Zoals ik het bezie moet je het volgende instellen op je "nieuwe" CD-ROM :

- Voor het gemak even alle jumpers eraf.
- Dan een jumper terug erop op de derde pin van links.

Zo te zien hoeft ie ook niet geterminate te worden.

Edit : btw...ik zie dat de audio out pins ook anders is....wel even rekening mee houden.
oud - ground/rechts/links
nieuw - rechts/ground/links (plus ook een andere connector)

Dank je RodmanSan!

Dat dacht ik zelf ook al inderdaad.
Maar wat nu het 'probleem' is:

Ik heb deze sampler een tijd geleden van iemand overgenomen en ik heb er serieus nooit iets mee gedaan, vandaar dat hij nu ook de verkoop in is gegaan en zo goed als zeker verkocht is.

Ik dacht, laat ik hem toch maar eens testen.
Ik wist wel zeker dat hij het deed, want diegene van wie ik hem heb, die werkte er altijd perfect mee, maar hij deed alles met zipjes via de externe zipdrive.

De cdromspeler werkte nooit zo lekker zei hij, maar het kan dus ook zijn dat de oude cdromspeler gewoon verkeerd aangesloten heeft gezeten...?

Ik heb alles aangesloten en inderdaad samples lezen van de zipjes werkt perfect!