welke synth zou jij stelen als je ergens gaat inbreken....

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
en het duurt 10 minuten voordat de politie komt als het alarm af gaat en je kan kiezen uit..
yamaha cs 80
moog modulair
minimoog
tb 303
arp 2600
kurzweil k2500 met gewogen toetsen
roland jupiter6
prophet 5
korg oasys
alles staat ingeprikt en aangesloten

geen 1, lijkt mij niet zo'n strak plan namelijk, bij iemand anders z'n spullen weghalen.

Beetje vreemde vraag Bliep?

maar even erop terug komende, ik heb weleens een verhaal gelezen/gehoort dat er was ingebroken bij mensen thuis en dan via het raampje van een muziek studiootje en dat de tv en laptops weg waren, maar de 808 en 303 waren netjes aan de kant geschoven om de laptops en tv door het studioraampje naar buiten te vervoeren.

Veel inbrekers hebben toch niet echt 'n benul vd waarde van oude synths, uitzonderingen nagelaten.

haha met een moog modular op de loop gaan.

edit : ik had willen zetten ; 'als je de 100 meter doet onder de zestig seconden met zo'n ding op je rug; krijg je er één'
,maar ik zie er hier morgen wel een paar aanbellen met 'is dat hier waar we moeten lope voor de modular?'

Volgens mij is de Roland TB-303 de meeste bang for the buck. Doet ongeveer 1/12e van de goudprijs per kilo tegenwoordig.

Eerst zou ik zorgen dat het alarm niet af gaat, daarna, alles meenemen. :okdan:

Maar bij mij is wel eens ingebroken, mijn studio liet men staan, maar laptop en ca 200 cd's waren weg, zal wel makkelijker te verkopen zijn.

Maar niet zo fraai idd, dat inbreken, wat is er mis met werken en iets verdienen, ik ben altijd erg blij met mijn aankopen, ik weet zeker dat ik met easy stuff niet half zo blij zou zijn, zelfs al was het goedkoop of gratis.

CD en videospelert en wat geld en drinken uit de ijskast waren weg en van me muziekgier waren ze af gebleven
de (extreem weinig voorkomende) ijskast inbrekert heeft daar geen interesse in nutuulk...

had je nou de CD en videospelert ook buiten de ijskast bewaard dan was de schade beperkt geweest...

Echt een klote draadje dit; ik heb in het verleden echt nachtmerries gehad van zo´n situatie. Heb je 20 jaar zo´n beetje al je spaarcenten in apparatuur gestoken. Kom je op een dag je studio binnen, is alles weg! Staat bij mij echt in het rijtje van 'dit dus nooit!'.

en het duurt 10 minuten voordat de politie komt als het alarm af gaat en je kan kiezen uit..
yamaha cs 80
moog modulair
minimoog
tb 303
arp 2600
kurzweil k2500 met gewogen toetsen
roland jupiter6
prophet 5
korg oasys
alles staat ingeprikt en aangesloten

Geen. Jatten is voor losers.

ik heb alles al gejat wat ik wil hebben..
alleen een concorde nog

Echt een klote draadje dit; ik heb in het verleden echt nachtmerries gehad van zo´n situatie. Heb je 20 jaar zo´n beetje al je spaarcenten in apparatuur gestoken. Kom je op een dag je studio binnen, is alles weg! Staat bij mij echt in het rijtje van 'dit dus nooit!'.

Dat heb ik wel eens gedroomd ... dat ik mijn hok in zou lopen en alles was weg, er lagen alleen nog wat kabels. Ik baalde stevig, ben blij dat het nooit echt gebeurd is.

Dat heb ik wel eens gedroomd ... dat ik mijn hok in zou lopen en alles was weg, er lagen alleen nog wat kabels. Ik baalde stevig, ben blij dat het nooit echt gebeurd is.

Ik heb precies hetzelfde gehad....toen midden in de nacht snel naar beneden kijken of alles er nog stond.....fiuuuwwww

sjongejonge stelletje moraalridders. Het is allemaal hypothetisch mag ik hopen :dubbel:

Ik zou die Minimoog pakken.

Ik ook.:D

Je zou de vraag ook zo kunnen stellen:
Je mag van de eigenaar gratis een van de volgende synths meenemen uit de synthwinkel. Welke kies je?
Of:
Welke synth uit het volgende rijtje is je meest favoriete?
Of:
Welke synth zou een synthdief stelen als hij in zou breken in een studio met de volgende spullen?

Ik denk dat die laatste nog het meest in de buurt komt van jouw fictieve vraag en tevens de spanning van de illegaliteit erin houdt :)

Mijn antwoord is de 303 en de jupiter 6, de 303 omdat die zo in de binnenzak van de dief past en de jupiter 6 neemt hij onder zijn arm mee. Zo heeft hij nog 1 arm/hand over om snel deuren te openen om weg te komen.

Back