welke synth zou jij stelen als je ergens gaat inbreken....

wout pas op je students ...lezen mee
\die l8 zich nu ook en breuk
Was al jaren geleden.
... net as een bouw vakker die niet gereedschap hoort te stelen op zn werkplek
om dat dan t eind zoek is ...
lijkt me ...
Als bouwvakkers stelen van elkaar en aangezien het gereedschap eigendom is van de gebruiker (bazen geven wel wat geld, maar geen 'klein' gereedschap) dan stelen ze een stukje broodwinning van een collega. Dat is dan wel veel direkter. Ergens inbreken, dan is veel anoniemer en het gaat alleen maar om op een eenvoudige wijze veel geld te vergaren.

Weet je hoe je een domme dief herkent? Dat zijn jonkies van een jaar of zeventien die in de disco smijten met geld. Iedereen mag meedrinken op zijn kosten. Wat is die toch aardig en populair. En dat doet'ie van z'n zakgeld of het zaterdagbaantje bij die grote kruidenier? Kom nou :) Puur geld van de heler. Zulke lui nooit vertellen waar je studiootje staat.

Wout

met een zwaargewogen 88keys kurzweil ga je toch niet hard wegrennen van de politie denk ik.. :

oh , sarcastische humor , kan er ook nog wel bij..
vond hem wel redelijk absurd doorgedacht, maar goed.
john de mol zou er vast een handig format mee kunnen creeeren
't is zo overduidelijk not done , dat elke verdere aanvulling het alleen absurder maken kan.
(dat van die kostbare tijd ontgaat me volledig, indien hier veel filosofische diepgang in verborgen zit, gaarne verduidelijking )

... (dat van die kostbare tijd ontgaat me volledig, indien hier veel filosofische diepgang in verborgen zit, gaarne verduidelijking )
Je kunt op twee manieren, mijns inziens, bezwaar hebben tegen deze thread:
1. moreel, dus het "Gij zult nooit stelen" verhaal, maar dat is toch wel een beetje onzin of op z'n minst wat overtrokken en
2. dit allemaal maar belachelijke tijdsverspilling vinden, want per slot is dit een SynthForum en daar gaat het om, dus weg met het ge-ouwe-neel en gewoon terzake. Zij die dat denken neuken ook vaak alleen op zaterdagavond van 20.15 to 20.45 of zoiets.

Nu het toch wel wat zwaardere deel van het verhaal...
Het is eenvoudig autoritair gedrag, zeggen hoe anderen zich te gedragen hebben en daarmee een bepaalde onvrijheid inbrengen. Dat doen de moderatoren al behoorlijk veel, dus dat hoeven wij als gewone leden toch niet meer te doen?

Als laatste nog even dit: een misdaadroman schrijven is ook niet a-moreel, toch?
Zie het maar op die manier.

Wout

Niets is zo eenvoudig en daarmee zo vluchtig als het woord, gesproken en geschreven...

de" je" vorm wordt mijnsinziens hier onduidelijk gebruikt, maar dat terzijde.
mijn opmerkingen sloten aan bij raphie's (rethorische ) vraag en trachtte hier op schertsende wijze enige verdieping in aan te brengen.
verder vind ik het wel een leuk onderwerp, gedurft, absurd, luchtig. moet kunnen toch.
tillen mensen hier werkelijk zo zwaar aan, wordt het leven op die wijze niet ondragelijk?
ik denk dat we elkaar daar weer treffen, gelukkig

de thread is gestart door onze vrije vogelaar Blieper dus moet al redelijk genoeg zijn om ff na te gaan dat het misschien dan wel ook niet al TE zereneus moet zijn :D geloof niet dat je de moraal ridder uit hoeft te hangen, kan je beter een andere thread gaan bezeiken... erm bekijken... of een potje vingerhaken ofzo...

lijkt mij ook, echter sommige mensen lezen klaarblijkelijk iets tussen de regels door , hetgeen interessante informatie zou kunnen opleveren.

Ik zou alle apparatuur van 6 trak stelen. Die man maakt er te veel kutmuziek mee. Opzich geen probleem
als je dat binnen je eigen muren houdt, maar nee hoor! Iedereen moet meegenieten!

Verder is praten en denken (dus ook schrijven) over misdaad nog niet een misdaad begaan. Als dat wel zo zou zijn, nou,
Nou... waar het hart van vol is loopt de mond van over luidt het spreekwoord :eureka:

dan had meneer pastoor iedere dag lange rijen voor de biechtstoel. :D
Das war einmal...:duivels:

nog niemand die de software van een computer zou jatten. Dan ben ik de eerste:P extern schijf mee naar binnen, copy, paste en wegwezen. Wie steelt er nu hardware :frons: software is VEEL lichter.

iemand die speciaal gaat inbreken om alleen maar synths te stelen is niet echt slim bezig nutuulk... verpatsen zal so wie so niet zo makkelijk gaan want een ad op marktplaats etc wordt nutuulk zo gespot... valt erg op...

en als synths worden gestolen is de kans bijna 100% dat het een mede synthliefhebber is uit je kennissen kring (of iemand die getipt is door die kennis)... het lijkt me HEEL toevallig dat een inbreker die geen weet heeft of er synths binnen staan ineens niet meer de juwelen zoekt maar denkt "lama, ik neem de synths"...

Laatst gewijzigd:
Je kan natuurlijk ook proberen iemands muziek te stelen, dat breng je dan vervolgens uit, en van de inkomsten KOOP je synths, kan je daarna ook nog popie jopie gaan lopen doen dat je een plaat hebt! :okdan:

Je kan natuurlijk ook proberen iemands muziek te stelen, dat breng je dan vervolgens uit, en van de inkomsten KOOP je synths, kan je daarna ook nog popie jopie gaan lopen doen dat je een plaat hebt! :okdan:
haha... de boel aanzetten, werkfiles inladen, opnemen en weer wegwezen :dubbel:
Ik weet nu bij wie ik langs moet mocht er bij me ingebroken worden haha
mits dat persoon ooit bij jou thuis is geweest en weet waar je woont, dan zou je dat kunnen doen :eureka:

Back