TC Electronics M-ONE Dood?? =(

DarkChaos

just music
Ik heb een 2de hands TC-Electronic M-One gekocht op marktplaats. Kom net thuis en het pakje was binnen.. maar ding doet niets :( alleen de achtergrond verlichting van het display brand.. voor de rest niets :(

iemand ideeen?

=(

Probeer een System Parameter Reset, misschien dat het helpt.

Aldus de manual:
- Press & hold ENTER key during power up
- Dial control until display 'Reset Sys Param'
- ENTER
- Display "Clear/Reset done"
- Power on/off

Dankje voor jullie berichten, ik denk ook dat iets helemaal mis is. Ik krijg geen 1e letter meer op het display Ripsaw.. heb het geprobeerd maar er gebeurd niets.. alleen de backlight light op.

=( heb contact geprobeerd op te nemen met de verkoper maar die neemt niet op :( balenn........ =(

heb het zelfde probleem en een vriend van mij ook en er is al een treat over verschenen alhier. bekend probleem bij de m-one's . heb reeds contact gezocht met tc, zij willen geen verdere technische info leveren maar verwijzen alleen voor reparatie naar hun serviceafdeling: music service centre beegden ( bij roermond, goede reperateurs overigens)
kortom : ik koop nooit meer tc spullen en de verkoper heeft je een beetje besodemietert waarschijnlijk. zou m'n geld terugvragen !

Raaaaaaaar

Raaaaaaaar

Vreeeeeemd na een lange tijd gewacht te hebben deed hij het ineeensss weer!! maar na 2 minuten zat hij weer vast.. menu en display reageerde niet meer. Heb de spanning eraf gehaald en nu heb ik weer het zelfde probleem dat alleen de achtergrond verlichting van het display oplicht ..

damnnnnn

jep , heb hem eens 2 weken aan 1 stuk aan laten staan , toen ik een project moest afmaken, maar ja ooit moet je hem eens uitzetten .... bekend probleem, heeft iets met voeding en veiligheidsinschakelen te maken, maar hoe dan ook, de signalen die je aangeeft , lijken zeer veel op het bekende probleem en ... nou ja heb het hierboven verder uitgelegt, succes , heb je er veel voor betaald, weet je waar ie woont?? druk zetten helpt nog wel eens. was het iemand van het forum?

Of een gare condensator in de voeding o.i.d., of misschien een lege interne batterij als 'ie die uberhaupt heeft?

Ik heb ook zo'n ding.
Na het verplaatsen naar een andere ruimte istie ermee gekapt. Doet echt helemaal niets meer.

, of misschien een lege interne batterij als 'ie die uberhaupt heeft?
het is niet de batterij, hij start gewoon niet meer op. dat van die condensator zou wel kunnen kloppen, maar ja betekent toch reparatie, zou eerst eens proberen m'n geld gewoon terug te krijgen.
ben zelf overgegaan naar lexicon.

bij mij was het ergens een breukje in een print soldeerbaan aan de voeding eens, even weer heetgestookt met de Soldeerstation en hop kan weer 300 jaar verder TC finalizer

ben benieuwd hoe dit gaat worden opgelost en wat er aan is. kunnen de andere slachtoffers van de tc-m-one misschien nog hun voordeel mee doen

Steeds beter

Steeds beter

Het klinkt raar maar het lijkt wel of hij het steeds beter gaat doen, toen ik hem in eerste instantie kreeg wou hij helemaal niet aan.. na 80x aan & uit gezet te hebben ging hij ineens wel aan en crashte geregeld om de paar minuten..

Nu heb ik hem gister avond een uur lang kunnen gebruiken zonder crash.. na verloop van tijd loopt hij nog wel vast.. display freez't..buttons reageren niet meer.. lampjes beginnen steeds trager te knipperen.. en het apparaat wil zelfs niet meer uit.. na een power cycle wil het apparaat dan vervolgens het eerste komende half uur niet meer aan..

Ik begin zelf ook sterk aan de voeding te twijfelen.. nu ben ik zelf embeded electronics & software engineer en heb ik jaren lang hartslag monitoren gerepareerd. Dus ik ben wel aardig thuis in de electronica. En ik zou me kunnen indenken dat er een idd ergens een printbreuk in de voeding zit. Ik kan heel de voeding wel over solderen maar hier heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Het lijkt mij niet in de microcontroller o.i.d. te zitten.. verklaar anders maar eens waarom hij het af en toe gewoon doet.. maarja ik kan dat ook niet op zekerheid zeggen..mischien zit het wel in het mainboard en dan is het apparatuur dus gelijk total loss.

Al mijn vertrouwen in dat apparaat is helaas weg door dit voorval :( ik ben dan ook bang dat als het probleem niet in de voeding zit het een gebed zonder einde wordt.

Ik heb de verkoper nog niet te pakken kunnen krijgen en hij heeft ook nog niet gereageerd op mijn verzoek om mij terug te bellen, het is niet iemand van het forum (voor zo ver ik weet) maar van marktplaats. 'k Zal nog geen namen noemen, eerst maar eens even kijken hoe de verkoper dit op wil lossen. Ik baal er iig wel flink van en weet bijna zeker dat dit probleem al bekend is bij de verkoper.

ik ga er vanavond weer veder mee expirimenteren.

In ieder geval bedankt voor je reply's & support :)

Laatst gewijzigd:
heb het zelfde probleem en een vriend van mij ook en er is al een treat over verschenen alhier. bekend probleem bij de m-one's . heb reeds contact gezocht met tc, zij willen geen verdere technische info leveren maar verwijzen alleen voor reparatie naar hun serviceafdeling: music service centre beegden ( bij roermond, goede reperateurs overigens)
kortom : ik koop nooit meer tc spullen en de verkoper heeft je een beetje besodemietert waarschijnlijk. zou m'n geld terugvragen !

Hmm, ik wist niet dat dit een bekend probleem was. Ik heb zelf een M-One XL (al een jaar of 3 geloof ik, 2de hands gekocht) en die doet het gelukkig probleemloos, en ik ben er erg aan gehecht. Zonde als het inderdaad zo'n gammel ding is, want het is op zich een heel fijn apparaat.

zou kunnen , de problemen welke ik heb ondervonden en ook al hier eerder beschreven werden betroffen inderdaad de "classic" m-one, niet de xl

Ik weet het niet, voor zover ik weet is het verschil dat de XL met balanced XLR inputs en outputs werkt en wat meer patchmemory heeft, maar voor de rest dacht ik dat hij hetzelfde was.

is een iets later model, misschien ook intern wat aangepast??
tc levert geen gegevens , dus dat blijft gissen.
los daarvan heb je misschien geluk , of wij pech

Back