TC Electronics M-ONE Dood?? =(

Ik heb 't zelfde probleem ook gehad, nadat ik 'm net binnen had gekregen via de post. Even een system reset gedaan, en hij loopt weer helemaal soepel, nooit meer problemen mee gehad. Probeer anders de software te updaten:
TC website

dat is wat je normaal het eerste doet, of er updates zijn en resets, maar iets in mij zegt dat hij dat al gedaan een heeft, dacht ik

ja, da's meer een reset van eerdere topics, probleem zat dacht ik inderdaad ergens , waarschijnlijk bij een condensatortje bij de voeding, chter zonder schema's en verdere info wordt het er niet gemakkelijker op en zijn we dus " veroordeeld" tot het msc -beegden

Heb tot twee keer toe problemen gehad met "oudere" tc apparatuur.
Apparaten starten niet op of lopen vast. Als het apparaat goed warm was ging het wel goed. Zelf makkelijk te testen met een fohn.

Beide keren zat het in de voeding, dit is een schakelende voeding.
Met schijnbaar een slechtere kwaliteit elco's.

ja , sparen op de dubbeltjes..

Ik had hetzelfde probleem met een nieuwe, na 2 maanden ging alleen de backlight aan als ik hem aanzette. Als ik vervolgens een ander stopcontact probeerde dan deed hij het weer even, ik weet niet of dat toeval was.

Ik heb hem toen teruggestuurd naar Thomann en die hebben hem, uiteraard gratis, gerepareerd, nooit meer problemen gehad.

Ik zou hem gewoon naar Thomann sturen, lul je er een verhaal bij dat de vorige eigenaar de M-One bij hun heeft gekocht, maar geen bon meer heeft. Dan sturen hun hem door naar TC. Ik denk dat ie dan gratis gefixed wordt.

Alles leuk en aardig, maar ik was al lang bij de verkoper aan de deur geweest...

Ik weet het niet, voor zover ik weet is het verschil dat de XL met balanced XLR inputs en outputs werkt en wat meer patchmemory heeft, maar voor de rest dacht ik dat hij hetzelfde was.
Hij heeft nieuwe patches EN de oude M-One patches, maar ook nog 2 nieuwe algoritmes (Small Room en Ping Pong) en schijnbaar zijn de oudere algoritmes ge-upgraded (XL technologie).

Zie:
http://www.soundonsound.com/sos/Apr02/articles/tcmonexl.asp

Ik heb zelf de M-One XL trouwens.

Om hier even op terug te komen...
Ik kwam dit probleem wederom tegen. Verhuisd en twee maanden de M-one niet gebruikt. Toen ik 'm weer aansloot startte hij weer niet goed op. Meerdere malen reset gedaan (zoals hierboven), dat werkte ook niet. Vervolgens heb ik de M-one na de reset een kwartiertje aan laten staan. Off/on, en hij deed het weer prima.

Misschien helpt het mensen die hetzelfde probleem hebben...

Heb een tijd terug via Marktplaats een TC Fireworx op de kop getikt.

Hiervan bleek ook de voeding kaduuk te zijn daar het minimaal een minuut duurde voordat de Fireworx aan ging (blijkt btw. dezelfde schakelende voeding te zijn als in de M-One).

Na het nodige onderzoek door een maat van me bleken er diverse condensators en een weerstand kapot/gescheurd/op te zijn.
Na vervanging van deze componenten sprong ie weer aan zoals het hoord en heb er sindsdien geen problemen meer mee gehad.

Ging voornamelijk om de condensators op de volgende print :

rm2t8x.jpg

dank, heb inmiddels 2 m-ones laten repareren en inderdaad: voedingen kapot bij beiden.
werd aangegeven dat we hem niet "zo warm in het rek moesten laten worden", nou , nog nooit last mee gehad met geen enkel ander 19" apparaat, zal toch aan tc liggen ben ik bang. ik ga voortaan toch echt niet meer daarvoor..

dank, heb inmiddels 2 m-ones laten repareren en inderdaad: voedingen kapot bij beiden.
werd aangegeven dat we hem niet "zo warm in het rek moesten laten worden", nou , nog nooit last mee gehad met geen enkel ander 19" apparaat, zal toch aan tc liggen ben ik bang. ik ga voortaan toch echt niet meer daarvoor..

De verkoper heeft later tegen mij gezegd dat ie altijd aan stond en dus zodoende nooit van het probleem vernomen had.... :frons:

Ik heb een TC Triple C Stereo met exact hetzelfde probleem. Knipperende lampjes en verder niets. Ik ga hem maar richting Limburg sturen om hem te fixen. Dat kost me sowieso 150 euro, of ie nu gemaakt wordt of niet.

Mooi kut, vooral omdat ik hem nog aardig in de gaten hield qua warmte ( al eerder zo'n issue gehad bij een MPX-1)

Warmte of niet Subatomic....die voedingen gaan toch wel kapot daar men bezuinigd heeft op een aantal onderdelen in de voeding zoals goedkope condensatoren e.d.

Kon hem toen ook laten opsturen naar Limburg...maar heb uiteindelijk mijn voeding van mijn Fireworx laten repareren voor 5 Euro aan onderdelen...ipv. alleen al 80 Euro voor een nieuwe voeding die er dan ook nog niet eens erin is gezet (kwestie van een paar schroefjes).

Als je de mogelijkheid hebt iemand te kennen (zoals hier op het forum) die hem voor een prikkie kan repareren zou ik daaarvoor gaan.

Back