Purno's Progressie

Kan je doen , maar behringer is niet zo'n geliefd merk.:D
Ik zou een Edirol pcr-300 aanraden. Lekker compact en zéér goeie kwaliteit!:okdan: (als je meer toetsen wilt kan je natuurlijk type hoger nemen;))

Kun je (of ben je van plan om te leren) tweehandig toetsen te spelen? Zo ja, dan is die controller van behringer met 5 oktaafs keyboard vaarvan je de link postte een goeie optie. Als je dat niet kunt en niet wilt leren neemt hij alleen veel ruimte in, en is een 2 of 3 oktaafs keyboard met een knop om te transponeren (naar de lagere/hogere oktaven gaan) een betere optie lijkt me. Ook kunnen een paar faders en/of draaiknopjes in de toekomst handig zijn.

Dit is de kleine broer van die Behringer die jij postte: http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/behringer-umx25-usb/midi-controller/product-details.html

Die Edirol die Aftersho-Q aanraadt heeft een boel aan boord voor 200 eurie: http://www.bax-shop.nl/midi-controllers/edirol-pcr-300-keyboard-midi/usb/product-details.html

Over deze ook veel goeds gehoord: http://www.bax-shop.nl/midi-control...midi-controller-keyboard/product-details.html maar kost wel meteen 400 euro.

Er staat nog een boel meer bij Bax, en op de interwebs vind je nog veel meer. Ik zou zelf iets uitzoeken in de lijst met "native" ondersteunde controllers in FL Studio, dat scheelt weer geklooi met configureren.

Succes met uitzoeken!

Kan je doen , maar behringer is niet zo'n geliefd merk.:D
Ik zou een Edirol pcr-300 aanraden. Lekker compact en zéér goeie kwaliteit!:okdan: (als je meer toetsen wilt kan je natuurlijk type hoger nemen;))

Ja, okay, maar wat ik wil is erg simpel. Hoe zou zo'n Edirol meer kwaliteit kunnen hebben dan wat ik wil? Er komt toch geen geluid uit? Dat is toch de bedoeling van MIDI? :P

met zoiets zou ik voor het goedkoopste gaan:D

Als je het alleen gebruikt om je toetsen om te zetten in midi

Ja, precies, ik dacht, ik koop gewoon zo'n goedkoop ding waar ik het mooi op kan leren.

Kun je (of ben je van plan om te leren) tweehandig toetsen te spelen? Zo ja, dan is die controller van behringer met 5 oktaafs keyboard vaarvan je de link postte een goeie optie. Als je dat niet kunt en niet wilt leren neemt hij alleen veel ruimte in, en is een 2 of 3 oktaafs keyboard met een knop om te transponeren (naar de lagere/hogere oktaven gaan) een betere optie lijkt me. Ook kunnen een paar faders en/of draaiknopjes in de toekomst handig zijn.

Dit is de kleine broer van die Behringer die jij postte: http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/behringer-umx25-usb/midi-controller/product-details.html

Die Edirol die Aftersho-Q aanraadt heeft een boel aan boord voor 200 eurie: http://www.bax-shop.nl/midi-controllers/edirol-pcr-300-keyboard-midi/usb/product-details.html

Over deze ook veel goeds gehoord: http://www.bax-shop.nl/midi-control...midi-controller-keyboard/product-details.html maar kost wel meteen 400 euro.

Er staat nog een boel meer bij Bax, en op de interwebs vind je nog veel meer. Ik zou zelf iets uitzoeken in de lijst met "native" ondersteunde controllers in FL Studio, dat scheelt weer geklooi met configureren.

Succes met uitzoeken!

Bedankt voor je post, dit zal mij inderdaad op weg helpen. Ik kan maar met 1 hand spelen, maar ben op zich wel bereid om dit met 2 handen te leren. Echter zit er denk ik in 1 melo nooit meer dan 3 octaven verschil, right?
Als er nooit meer dan 3 octaven verschil in zit, waarom zou ik dan de grotere versie nemen?

Ik denk dat ik voor de goedkoopste ga, ik hoef er niet veel mee te kunnen, op spelen na!

[EDIT]

Aantal probleempjes:
" voor Mac OS X en Windows XP" -> Moet ik dit letterlijk opvatten? Betekent dit dat het niet gaat werken op Windows Vista / 7 ?
"- stroom via USB bus batterijen of adapter (niet inbegrepen)" Alleen de adapter niet inbegrepen? Of gaat 'ie 't niet doen? :P

[EDIT2]

Ik vind net dat ze een forum hebben! Daar ga ik ze dus mooi even op lastig vallen :D

Ja, okay, maar wat ik wil is erg simpel. Hoe zou zo'n Edirol meer kwaliteit kunnen hebben dan wat ik wil? Er komt toch geen geluid uit? Dat is toch de bedoeling van MIDI? :P

1st ga je toetsen willen drukken....dan na enige tijd toetsjes gedrukt te hebben ga je toch dingen willen aansturen met faders/draaiknopjes.De opties op zo'n edirol zijn dan toch ''uitgebreider'' als een behringer;)
Ik kijk een beetje naar de toekomst (want je gaat meer ervaring krijgen)
En voor die 70-80 euro verschil :D

[knip]

Bedankt voor je post, dit zal mij inderdaad op weg helpen. Ik kan maar met 1 hand spelen, maar ben op zich wel bereid om dit met 2 handen te leren. Echter zit er denk ik in 1 melo nooit meer dan 3 octaven verschil, right?
Als er nooit meer dan 3 octaven verschil in zit, waarom zou ik dan de grotere versie nemen?

Ik denk dat ik voor de goedkoopste ga, ik hoef er niet veel mee te kunnen, op spelen na!

" voor Mac OS X en Windows XP" -> Moet ik dit letterlijk opvatten? Betekent dit dat het niet gaat werken op Windows Vista / 7 ?
"- stroom via USB bus batterijen of adapter (niet inbegrepen)" Alleen de adapter niet inbegrepen? Of gaat 'ie 't niet doen? :P

- Kwaliteit slaat ook op duurzaamheid van de onderdelen, kort door de bocht: als de een na 6 maanden stuk gaat en de ander niet is er een kwaliteitsverschil.

- Als ik met 2 handen speel ben ik vaak blij dat ik 76 toetsen tot mijn beschikking heb. Bijvoorbeeld om met links bastonen te spelen in de lage oktaven en met rechts akkoorden te pakken in de hoge oktaven. Als je met 2 handen speelt is een 5 oktaafs keyboard (61 toetsen) het minimum in mijn optiek. Als je alleen pingelt met 1 hand heb je aan 3 oktaven zat, 2 kan net te krap zijn maar is wel lekker compact.

- Windows drivers zijn een issue. Als je iets op USB of Firewire gebaseerd kiest loop je de kans dat je over een paar jaar met een niet gesupport product zit, zeker in de goedkope klasse. MIDI is veiliger, maar je moet er een interface voor in je PC hebben zitten.

- Je kunt stroom pakken van de USB bus, of via betterijen, of via een adapter. Die laatste 2 zullen niet meegeleverd zijn denk ik, als ze dat zo schrijven. Waarschijnlijk goedkope troep dus, maar als je hem toch via USB gebruikt lijkt het me geen issue.

Thanks voor je uitleg NorthernLightX. Ik kan dus beter een geluidskaart met midi ingang kopen... Ga ik daar eerst even naar opzoek!

Beetje vaag hoe dit gebeurd is. Ik was eerst even een nieuwe synth aan het proberen te maken voor hardstyle, paar noten in de piano roll gezet. Lukte niet echt, dus ik ging proberen een bass te maken (maar in hetzelfde bestand). Bass gemaakt, hetzelfde met snare en hats. Zet ik playing per ongeluk op song ipv pattern, kwam er iets raars uit. Ik eventjes alles sorteren, komt er dit uit...Bekijk bijlage tryout4.mp3

Hmm, vandaag had ik zomaar eens zin om house te maken, geen idee waarom eigenlijk.

Dus zomaar voor het eerst, uit het niets, house getracht te maken.

Het enige wat ik goed gelukt vind is de kick haha. En ik was om eerlijk te zijn bezig met 2 melodietjes, maar die heb ik gemakshalve gewoon in 1 song gepleurd :P

Gegroet.

EDIT:

Iemand nog overigens tips voor mij? Waar ik meer op moet letten? (zoveel natuurlijk, maar iets dat mij echt goed op weg kan helpen?)

Attachments

• house_song01.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 102
Dit is wat ik er vandaag van gemaakt heb...

Waarschijnlijk ga ik morgen verder, of binnenkort, dan maak ik een keer een volledige track :)

Ik zou sowieso even presets wat aanpassen, ik hoor typische sounds uit vst's

Ik heb alles met 3xOSC gemaakt, behalve de main synth+whistle, maar ook die heb ik zelf gemaakt.

Vraag mij dus af wat je hoort? Het enige wat ik mij kan indenken dat je hoort dat een preset zou kunnen zijn is de whistle (dat hoge), dat zou bijv. met de angelic whistle (sytrus volgens mij) preset ongeveer hetzelfde klinken, maar dat is 't niet :P

En ja, de synth is standaard toch? Ik moet alles nog even wat opvullen en maybe nog een dikke synth erin, vind ik zelf wel bruut.

Nog enkele aanpassingen gemaakt, de eerste 30 seconden zijn wat voller, de rest ga ik nog aanpakken zodra ik inspiratie heb. Ik wil nog steeds een dikke main synth.

Eigenlijk moet ik wat house nummertjes gaan luisteren om te weten hoe ze in elkaar zitten, maar daar ik heb een bloedhekel aan house :P

Attachments

• aj - i don't want to be.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 85
Back