Laden van afbeeldingen

Flying Panther

Vliegend lid
Allereerst, dit heeft totaal niets te maken met de problemen zoals aangekaart in de tread over de responstijd van de server.

Sinds een flinke tijd maakt het forum gebruik van thumbnails die op een zwarte achtergrond worden vergroot als je erop klikt.

Wanneer ik echter op een thumbnail klik, wordt wel die zwarte achtergrond geladen, maar het plaatje niet (ook niet na flinke tijd wachten). Als ik dan de 'uitvergroting' afsluit en opnieuw op de thumbnail klik staat de uitvergroting er gelijk.

Wanneer er meerdere thumbnails onder een post staan en ik er 1 aanklik is het ook vaak zo dat de eerste niet laad, maar wanneer ik naar de volgende foto ga en weer terug staat de eerste er wel.

Lijkt mij dat de volledige foto dus nog geladen/gedownload moet worden, maar er dan iets misgaat bij het weergeven ervan als ie eenmaal geladen is.

Dit komt zo'n 9/10 x voor, zowel op IE7 als FF3 en op meerdere computers (waarvan allemaal winXP). Het probleem is er eigenlijk al sinds de feature op het forum staat, maar aangezien het nou geen onoverkomelijk probleem is eigenlijk nog niet eerder gemeld..

Zijn er meer mensen die dit gemerkt hebben?

ja heb ik ook af en toe in Safari 4...
niet zovaak als jij beschrijft echter

als je 'm laat staan op de zwarte overlay dan springt de pagina soms over naar een nieuwe blanco page met de foto daarin.

ja heb ik ook af en toe in Safari 4...
niet zovaak als jij beschrijft echter

als je 'm laat staan op de zwarte overlay dan springt de pagina soms over naar een nieuwe blanco page met de foto daarin.

Dat van die blanco pagina heb ik nog nooit gehad eigenlijk, hij blijft eindeloos zwart hier.

Bij mij werkt de huidige viewer ook niet met safari op mijn ipod, lightbox echter wel.

Dat kan idd, maar dat lost het probleem niet op hè ;)
nee klopt maar zo veel werk is het niet om zo'n plaatje te openen...
overigens kunnen de postende mensen beter hun upgeloade plaatje tussen IMG tags in hun eigen post ff te kleien ipv dat men op de thumbnail moet klikken... da's NOG makkelijker voor de potentiele begluurder...

Dat van die blanco pagina heb ik nog nooit gehad eigenlijk, hij blijft eindeloos zwart hier.

Gebeurd hier in IE ook wel eens btw......blijft zwart en je kan zelfs het zwarte vlak dan nog weg scrollen ook.......best irritant af en toe.....maar het is net wat 6 aangeeft...even een IMG tab eromheen...staat ook veel stoerder in je post....

attachment.php

Attachments

• Lelijke hond.jpg
    Lelijke hond.jpg
    19 KB · Bekeken: 144
Uit je post kan ik niet precies opmaken wat het probleem is. Ik kies ervoor om de plaatjes zo te laten (alternatief is globaal uitzetten, met grote lompe plaatjes als gevolg :))

De implementatie van de pop-up plaatjes is overigens inderdaad een bestaand product (Lightbox).

Allereerst, dit heeft totaal niets te maken met de problemen zoals aangekaart in de tread over de responstijd van de server.

Sinds een flinke tijd maakt het forum gebruik van thumbnails die op een zwarte achtergrond worden vergroot als je erop klikt.

Wanneer ik echter op een thumbnail klik, wordt wel die zwarte achtergrond geladen, maar het plaatje niet (ook niet na flinke tijd wachten). Als ik dan de 'uitvergroting' afsluit en opnieuw op de thumbnail klik staat de uitvergroting er gelijk.

Wanneer er meerdere thumbnails onder een post staan en ik er 1 aanklik is het ook vaak zo dat de eerste niet laad, maar wanneer ik naar de volgende foto ga en weer terug staat de eerste er wel...

Zijn er meer mensen die dit gemerkt hebben?

Yep, hier ook (FireFox 3.0.11). Maar 'k stoor me er niet echt aan verder. Af en toe ff opnieuw proberen of next klikken bij meerdere foto's.

Uit je post kan ik niet precies opmaken wat het probleem is. Ik kies ervoor om de plaatjes zo te laten (alternatief is globaal uitzetten, met grote lompe plaatjes als gevolg :))

De implementatie van de pop-up plaatjes is overigens inderdaad een bestaand product (Lightbox).

Probleem is dus dat het plaatje vaak niet uitvergroot wordt weergegeven, tenzij je het nog een x probeert of bij meerdere plaatjes het volgende of vorige plaatje laat weergeven. Zelfde als Zoidsity aangeeft eigenlijk.

Het is geen groot issue ofzo, want die ene x extra klikken kom ik echt wel overheen ;) Vroeg me vooral af of ik de enige was die er last van had (en of het probleem dus bij mijn eigen computer lag)

ik snap ook niet waarom het op de bestaande page moet worden ge-imposed, waarom niet gewoon ouderwets in een aparte page als het dan wel bij iedereen gewoon werkt...

maar uiteraard is het nutuulk beter van de postende personages om hun plaatjes klein te houden (niet breder dan browser scherm), te attachen en dan tussen IMG tags in de post te proppen...

Probleem is dus dat het plaatje vaak niet uitvergroot wordt weergegeven, tenzij je het nog een x probeert of bij meerdere plaatjes het volgende of vorige plaatje laat weergeven. Zelfde als Zoidsity aangeeft eigenlijk.

Het is geen groot issue ofzo, want die ene x extra klikken kom ik echt wel overheen ;) Vroeg me vooral af of ik de enige was die er last van had (en of het probleem dus bij mijn eigen computer lag)

Yep, heb ik ook vaak. Ik gebruik FF3.

Om het nog 's samen te vatten: ik klik op een thumbnail. Dan kunnen er (bij mij) drie dingen gebeuren: (1) het plaatje laadt direct (zelden); (2) het plaatje laadt na enkele seconden (veel langer dan qua bestandsgrootte nodig zou moeten zijn); intussen staat er alleen de bestandsnaam met een zwart scherm; (3) het plaatje laadt niet, alleen de bestandsnaam is zichtbaar met verder een zwart scherm (vaak). En evenals bij Flying Panther: als ik het venster van het plaatje afsluit en de thumbnail opnieuw aanklik, dan wordt het plaatje meestal wel direct weergegeven. Bij meerdere plaatjes kan ik daarvoor ook op en neer bladeren (eerste plaatje niet weergegeven, tweede wel direct). Zo duidelijk?

Het lijkt mij dus dat er na het inladen van het plaatjes iets mis gaat wanneer het voor de eerste keer moet worden weergeven. Heel de rest gaat goed, alleen de direct volgorde inladen-weergeven, die is problematisch. Lijkt mij.

Maar goed, als het puur een plug-in is, dan zal daar wel niet veel aan te doen zijn. :)

:bekdicht: deze dus ook niet?

In Sudan ligt net ten zuiden van Mad Wadani en Kassala het dorp Matana....staat niet op de kaart van zoid dus die zuigt.....:W (die kaart dan he, niet zoid)

ps Matana is m'n achternaam en ik kom niet uit Sudan.......geeft je toch te denken......:geslaagd:

Back