Cubase AI Probleem

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey iedereen,

Ik heb al een tijdje mijn motif xs 6 , ben er zeer tevreden mee , maar zit met een probleem ivm de cubase AI die je erbij krijgt.

Ik had onlangs mijn cubase AI cd terug gevonden, alles goed enwel (nooit geïnstalleerd omdat ik toch logic gebruik maar ik dacht waarom niet.. ) maar toen ik heb probeerde te instaleren kreeg ik altijd een foutmelding over een serial die ontbrak.. Goed , ik heb hem geregistreerd en kreeg in mijn mail een nieuwe serial. Ik opende vervolgens Syncrosoft Licence control en volgde de stappen die op de Cubase site staan.
Maar bij de stap om te selecteren waar ik de serial wil opslaan houd het voor mij op..

-Heb ik een dongle nodig ?
-Hoe krijg ik het aan de praat ?

Graag hulp gevraagt !

Alvast bedankt !
Tom

Synchrosoft werkt samen met een dongle dus denk dat je die maar eens op mag gaan zoeken.

Synchrosoft werkt samen met een dongle dus denk dat je die maar eens op mag gaan zoeken.

ik meen toch ergens gelezen te hebben dat cubase AI speciaal voor meelevering met yamaha-gear was en dat deze gear dan ook als soort dongle werkte (net zoals protools iets heeft met dat m-box)
Het zou natuurlijk ook best wel l*lkoek zijn als je een prog meegeleverd krijgt met een stuk gear, dat je daar dan nog apart een dongle voor moet aanschaffen o.i.d.

Vergis ik me, dan zeik me gerust af.

[ts] zoek er de handleiding nog eens op na, mss moet je wel iets instellen in je yammie (geschikt maken als controller ofzo middels een instellinkje)

OK, ik was er al niet 100% zeker van. Maar ik zat er dus helemaal naast. :D

Het zou idd wel raar zijn moest je de dongle erbij kopen..
Heb deze avond op verschillende manieren geprobeerd maar tevergeefs..

Morgen nog een dag !

bedankt voor de tips !

Tom

Check even www.cubase.net
Die hebben een heel 'hoofdstuk' alleen over registreren en installeren. Daar kun je vast je antwoord vinden, of anders de vraag stellen. Wel engelstalig. Er is ook een Duitstalig onderdeel, als dat misschien gemakkelijker voor je is.

Install gaat in ieder geval online zonder dongle. Dat is voor Cubase vanaf de kleinste koopversie Essentials 4, of anders de Studio en de (full) Cubase versies.

Back