Distortion bij rendering Audio

divinio

Starting Up...
Ik wil een MIDI spoor van mijn Micron renderen naar een audio track maar heb wat problemen.

Het opgenomen audio spoor klinkt overstuurd. Nochtans zie ik niets in het rood gaan en ik heb al op verschillende geluidsniveau's proberen te renderen.

Dus ik snap niet zo goed wat ik verkeerd doe. :confused:

Ik heb even wat opgenomen en ook de screenshot er bij gezet van de audio.

Go ahead. Just shoot me if I'm stupid :D

Attachments

• Niedermann.mp3
    1.001,7 KB · Bekeken: 89
  • Audio.jpg
    Audio.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 106
het klinkt eerder alsof er iets kapot is. ik zou eerst met een andere kabel proberen op te nemen en daarna met een andere ingang(Als dit gaat). Als dat niet werkt is de uitgan van je synth kapot

ok ga ik proberen

want als je naar deze volgende sample luistert hoor je nog veel meer

bedankt

Attachments

• kraak.mp3
    501,2 KB · Bekeken: 92
het is echt een vreemde ruis/kraak hier hoor ik dat het al niet aan de kabel licht, dus ik ben bang dat je geluidskaart een mankementje heeft opgelopen en als je echt pech hebt(en dat hoop ik echt niet voor je) is dat je synth uitgang beschadigd of versleten is.

ik heb onlangs nog wat zitten prutsen met de geluidskaart dus misschien moet ik daar nog even naar kijken best

Well, you're not stupid but ff voor de goede orde;
Dit heet geen Renderen, maar Bouncen.

Is een fundamenteel verschil, zoek maar eens op. :biertje:

Dit is een van die momenten dat je beseft dat je altijd een backup kabel moet hebben in je studio.

ik heb iets vergelijkbaars gehad, het is iets digitaals sowieso. Geluidskaart eruit, even die koperen puntenafstoffen en paar keer op en neer in het slot stoppen, of beter nog, een ander slot. Mocht je met adat werken, check de khz instellingen van zender en ontvanger en een andere toslink kabel proberen, die kunnen ook op die manier ruisen als ze gaar zijn of niet goed aangesloten zitten.

Neem aan dat je je micron heb gechecked via koptelefoon uit om dat uit te sluiten van tevoren ?

en als je geen backup kabel kan aansluiten op je synth/sampler/wathever...

wat hoor je als je dat kanaal afluistert vooraleer je opneemt (dus via ableton), is het distorted ? ga je signaalpad af en check overal hoe het klinkt

wat hoor je als je dat kanaal afluistert vooraleer je opneemt (dus via ableton), is het distorted ? ga je signaalpad af en check overal hoe het klinkt

als ik gewoon de midi tracks laat staan, dan speelt ableton die audio perfect af zonder vervorming. het is enkel als ik specifiek op een audio spoor ga opnemen dat de problemen zich voor doen.

ik ga vanavond even alles uitproberen en eventueel testen met andere geluidskaart ook

heb je hetzelfde probleem als je een andere audiofile afspeelt in ableton ?
de file die jij laat zien is niet overstuurd voor zover ik kan zien

trouwens, waarom neem je op op een audiospoor ? zoek eens op 'freeze' ... dat zet jouw MIDI track om in audio

heb je hetzelfde probleem als je een andere audiofile afspeelt in ableton ?
de file die jij laat zien is niet overstuurd voor zover ik kan zien

trouwens, waarom neem je op op een audiospoor ? zoek eens op 'freeze' ... dat zet jouw MIDI track om in audio

Internet is dood dus even van de iPhone een reactie

als ik wil freezen krijg ik het volgende bericht:
The MIDI track has no audio output to freeze

En geen internet dus kan alesis io26 niet testen zonder drivers. Moet ik morgen even op USB zetten op het werk

Je moet de alesis 'nog testen' ?
leg's uit hoe alles aangesloten is (het audiogedeelte) want ik snap er nogal weinig van
als je MIDI track geen audio output heeft, ben je volgens mij dus niet via Ableton aan't afluisteren dus hoe kan jij nu weten of het geluid OK toekomt in Ableton ??
naar waar gaat de audiouitgang van je Micron ? hoe krijg je het geluid binnen in ableton ?
vermoedelijk is er gewoon iets redelijk basic mis...

Je moet de alesis 'nog testen' ?
leg's uit hoe alles aangesloten is (het audiogedeelte) want ik snap er nogal weinig van
als je MIDI track geen audio output heeft, ben je volgens mij dus niet via Ableton aan't afluisteren dus hoe kan jij nu weten of het geluid OK toekomt in Ableton ??
naar waar gaat de audiouitgang van je Micron ? hoe krijg je het geluid binnen in ableton ?
vermoedelijk is er gewoon iets redelijk basic mis...

Neen ik wou even een andere geluidskaart (IO26 ipv Delta 24/96) testen om uit te sluiten of het probleem daar kon liggen. maar voor die IO moet ik nog drivers installeren.

Maar ik vermoed ook wel dat ik ergens een slechte aansluiting heb gemaakt tussen mixer en geluidskaart. Waarschijnlijk heb ik het nu zo staan dat de audio van de Micron rechtstreeks naar de monitors gaat en hoor ik zo geen problemen. Alleen na het opnemen in Ableton hoor ik de audio die naar Ableton gestuurd is en dan zijn daar problemen mee. Ik denk dat het ergens met de instellingen van de geluidskaart is dat ik een fout heb gemaakt. Want Adobe Audition zegt me ook dat er problemen zijn met de audio instellingen.

Ik kan je zo uit het hoofd niet zeggen hoe de audio staat dus dat doe ik vanavond als ik thuis ben.

Ik vind het zo eigenlijk wel goed klinken... :okdan:

Ja soms geeft het wel leuk resultaat maar dan is het echt wel gokwerk en dat is ook niet altijd de bedoeling natuurlijk. Synthese is voorlopig al zo een brok voor mij dat ik liever verder kan bouwen op het resultaat dat ik bekom als ik van de presets af dwaal.

Back