Hebben jullie ook zo'n problemen met paypal?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het duurt een eeuwigheid voordat je bij je geld kan, terwijl het al zeker een week van mijn bankrekening in Nederland is overgeboekt. Willen ze het bedrag een paar dagen beleggen of er rente op vangen ofzo en het daarna vrijgeven? Wat denken jullie. Er staat bij de verwerking dat het 4-6 dagen duurt, maar het duurt bij mij nu al 8 dagen. Paypal zelf zegt dat het een internationale transactie betreft en het daarom zo lang duurt.

Wie boekt er nog meer bij ING over naar paypal? Zit er een limiet van automatische transacties van meer dan 500 euro ofzo? Vorige week wilde ik een hoger bedrag dan 500 euro overboeken en dat lukte steeds niet. Er staat bij de ING geen blokkade op automatische incasso, heb ik nagevraagd. Als ik in dezelfde week nog een "klein bedrag" over wil boeken, dan mislukt dit steeds. Kunnen ze er maar 1 tegelijk aan?

Nee, bij PP is er een verschil tussen prive rekeningen en zakelijke rekeningen....bij de prive rekeningen van PP is de handel limiet € 2500,- per jaar. Het kan dus zijn dat je daar al overheen zit. Maar je kan je rekening bij PP ook over zetten naar een zakelijke rekening..... maaaaarrr als ik jou was zou ik daar de voorwaarden heeeeel goed doorlezen.....ik ben daar toendertijd mee in de boot gegaan..... ik heb PP afgezworen.....een beetje rijk worden over de ruggen van de burger....en wie is PP nou eigenlijk? Ze zijn niets meer dan een tussenpersoon die allerlei dingen beloven maar gewoon niet afkomen met beloftes..... ik heb echt een hekel aan PP....ik ga nooit meer een bedrijf als PP tussen mij en me klant plaatsen......succes.

29 juni het betalingsverzoek gedaan, op 1 juli is het geld al van mijn ING rekening afgeschreven en het is nu 7 juli. Paypal maakt reclame dat het zo makkelijk en handig is, maar is dat wel zo. Je bent door deze traagheid geneigd om er een groot bedrag op te laten staan, als dat overboeken zo lang duurt, echter vang je 0,0 procent rente, dus laat ik grote bedragen boven de 1000 euro liever een maandje op mijn spaarrekening staan. Ik vermoed dat ze het geld allang hebben, maar de eigenaar kan er een aantal dagen niet bij. Met geld maak je geld, dus ook paypal en als het direkt opgenomen wordt verdienen ze er minder aan. Zo werkt het nu eenmaal in de bankwereld.

Hebben jullie ook zo'n problemen met paypal?

Nee, niet echt. Als ik met PP betaal heeft de tegenpartij het direct en wordt het pas een paar dagen later van mijn creditcard of rekening afgeschreven (afhankelijk van wat ik kies). Ik heb helemaal geen vertraging op de betaling zelf. En dat ze het later bij mij afschrijven is alleen maar in mijn voordeel.

Ik heb ook geen problemen bij betalen (ik doe dit ook alleen via credit card). Hun kosten/wisselkoersen zijn wel bespottelijk. Voor een betaling van 40 dollar (omgerekend 29 euro) was ik laatst 38 euro kwijt. Jammer dat het bancaire systeem in de VS zo middeleeuws is.

Jammer dat het bancaire systeem in de VS zo middeleeuws is.

Zo modern al?

Mijn zwager woont in de VS en hij vindt het heel normaal dat ie naar de ene bank rijdt om geld te halen en dan naar de andere om het daar te storten, want overschrijvingen werken voor geen meter. De banken daar zijn allemaal eilandjes.

Tot nu toe 1x een probleem gehad met PP dat was omdat ik aan de ontvangst limiet zat. Staat in de voorwaarden. Verder nooit problemen, snelheid is prima. Overigens betalingen doe ik zelden met paypal. Ik heb in mijn voorwaarden voor PP betalingen voor klanten gewoon staan dat PP fees, wisselkoers etc doorberekend worden, ook dus wanneer er met creditcard via PP betaald wordt.

Nee, niet echt. Als ik met PP betaal heeft de tegenpartij het direct en wordt het pas een paar dagen later
van mijn creditcard of rekening afgeschreven (afhankelijk van wat ik kies). Ik heb helemaal geen vertraging op de betaling zelf.
En dat ze het later bij mij afschrijven is alleen maar in mijn voordeel.

Begrijp ik nu goed dat je al kunt betalen, ook al staat er (nog) geen saldo op je Paypal rekening? :confused:

Ik ook niet, zeker niet na al die horrorverhalen hier. Ik gebruik het als een soort Western Union, en zo beschouw ik ze ook.

Ik gebruik PayPal alleen maar als er geen andere opties zijn, ik hou er niet van en vind het erg duur. Maar voor geld ontvangen van over de grens is het wel handig.

Ik gebruik PayPal eigenlijk alleen om betalingen op e-bay te doen, waarbij het dan ook om kleine bedragen gaat meestal.

Verder heb ik ook geen saldo op mijn PP-account staan, maar laat het van mijn credit-card afschrijven. Dat werkt eigenlijk prima.

niks, alleen verkoper krijgt een fee aan zijn broek

betalen met CC en PP is ideaal, geld ontvangen is kut.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back