War of the Worlds theater versie

Analogue100

Stamgast
Heb de DVD van de War of the Worlds theater versie zitten kijken. Na 30 jaar is deze muziek nog steeds zó gaaf, en de live uitvoering is ook weer geweldig. :kroon:
Ik zag dat ze gebruikmaken van een Eminent/Solina stringensemble en een DX-7... Die Solina gebruikten ze waarschijnlijk op het oorspronkelijke album ook. Maar de meeste klanken zijn waarschijnlijk gesampeld van de multitrack tapes uit die tijd en worden gespeeld op een keyboard waarvan ik niet weet wat het is. Heeft iemand ook de DVD gezien en weet mij te vertellen welke keyboards hier nu worden gebruikt? :confused:

Heb de DVD van de War of the Worlds theater versie zitten kijken. Na 30 jaar is deze muziek nog steeds zó gaaf, en de live uitvoering is ook weer geweldig. :kroon:

Vette shit! Ik heb het album met Jeff Wayne ofzo. Met die mooie voorkant en boekje erbij. Zou de DVD ook wel 'n keertje willen zien.

Vette shit! Ik heb het album met Jeff Wayne ofzo. Met die mooie voorkant en boekje erbij. Zou de DVD ook wel 'n keertje willen zien.
Heb de LP versie, idd ook met boekje met vette schilderingen. Wil die dvd ook wel een keer zien.

Afgelopen week had je (als je kaartjes had tenminste) de theater uitvoering in de Heineken Music Hall kunnen bekijken. Ik was er woensdag en het was werkelijk fantastisch! :okdan:
Vooral de dame die percussie en een soort van harp bespeelde was het aankijken meer dan waard :P

Opvallend overigens dat er hier op SF met geen woord over dit "concert" gesproken is.

Wat de nu gebruikte synths betreft: viel wat tegen. Voor zover ik kon zien in ieder geval een DX-7, maar vooral CME master keyboards die "iets", waarschijnlijk verdekt opgestelde modules, aanstuurden.

Maar los daarvan: het live bijwonen van de WOTW uitvoering was geweldig. Jeff Wayne was jarig en we hebben nog braaf "Happy Birthday To You" gezongen. :dubbel:

Yep, idd CME Masterkeyboards, je hebt gelijk. Heb ff opgezocht:
http://www.cme-pro.com/images/big-uf5678.jpg
Dat is precies wat je op de DVD ook ziet. Zullen ze dus wel modules mee aansturen en zo te horen ook samples, want dat fluitachtige leadgeluid (dat onder andere in Eve of the War zit, maar ook verder veel wordt gebruikt) klinkt wel érg als het origineel uit 1978. Waar dat toentertijd trouwens mee is gemaakt?
Maar wel leuk dat ze ook een ouwe Solina gebruiken! Toch een NL product. :okdan:

Heb op radio 2 de uitvoering gehoord en heb naar aanleiding daarvan meteen de DVD besteld. In 2010 komen ze naar Rotterdam hoorde ik. Ik zal er bij zijn!

Dit is inderdaad één geweldig epos met tijdloze muziek. Het is altijd al één van mijn grote favorieten geweest en zal het ook blijven.

Onderstaand een artikel over de herwerkte/geremasterde versie waarin ook te lezen is welke toestellen zijn gebruikt. Veel leesplezier ;).

http://www.soundonsound.com/sos/aug05/articles/jeffwayne.htm

:doei:

Ik zag dat ze gebruikmaken van een Eminent/Solina stringensemble en een DX-7... Die Solina gebruikten ze waarschijnlijk op het oorspronkelijke album ook. Maar de meeste klanken zijn waarschijnlijk gesampeld van de multitrack tapes uit die tijd en worden gespeeld op een keyboard waarvan ik niet weet wat het is. Heeft iemand ook de DVD gezien en weet mij te vertellen welke keyboards hier nu worden gebruikt? :confused:

heb m gedownload moetm nog kijken lol
gazekers ffopletten

Back