http://www.abbeyroadonlinemastering.com/ GBP 90 per track.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

beetje duur
uit voor mastering?Is het ook niet een beetje vaag als je met je houseplaatje bij Abbey Road aan komt kloppen? Ik bedoel, zij doen toch meer bandjes enzo... Of maakt dat geenuit voor mastering?

.Amen, mrt, ik denk ook dat masteren beter door jezelf gebeurt, of door iemand die jou(w stijl) heel goed kent.
Want ik zou niet blij zijn denk ik met wat Abbey Road van mijn tracks maakt - ook al ken ik zelf nog bijna bal van masteren.
Net zoals jij weet hoe je dat ene akkoord aan moet slaan, zo weet jij ook hoe hard je die sound moet laten klinken in het eindresultaat.
Zeker voor een online service ben ik bang dat het allemaal een beetje geautomatiseerd afgewerkt wordt; beetje compressen, beetje limitten, en hop! de meters staan van hoog tot laag in het oranje "zoals iedereen wel wilt hebben".
Maar ik ben misschien bevooroordeeld. Ik zou eigenlijk uit pure nieuwsgierigheid een track moeten laten doen. Maar ja, 90 pond is me dan wel nog 90 teveel op een track die niets gekost heeft en niets opbrengt.
(en dat is nu niet bepaald dat die slecht opbrengt
).
. Ze zouden wel gek zijn.Maar over de prijs: een "pro" is nooit meer dan 1 uur bezig met je nummer, dus lijkt me alles boven de 75 euro per te masteren track overdreven. Als ik dat fulltime zou doen aan dat tarief en dat tempo, verdien ik netto meer dan dubbel zoveel ik nu met mijn doordedagse job verdien(en dat is nu niet bepaald dat die slecht opbrengt
).
Ten laatste, als je uit de kosten bent (als je setup compleet is), kunnen je klanten daar zeker van meeprofiteren en kan het voor €35 per te masteren track ook.
Proficiat met je top-baan!
Maar over ondernemen moet je volgens mij nog wel iets leren... Als je 75EUR/h kunt verdienen is dat goed! Maar vergeet aub je afschrijvingen, BTW, inkomstenbelasting, verzekeringen, marketingbudgetten, accountantskosten (!), koffie, en al die andere kostenposten niet! Van die 75EUR hou je echt geen 75EUR netto over hoor! En voor 35EUR/h kun je het al helemaal niet redden - mits je het over 10jaar ook nog wilt doen en dus _altijd_ zult moeten blijven investeren in hardware/software/opleidingen etc...

T is natuurljk algemeen bekend dat reclame jongens, advocaten, en sommige it-bedrijven, absurd hoge tarieven rekenen, iets wat echt niet in verhouding staat tot hun expertise en ingebrachte middelen. Ik ken genoeg mensen die prima kunnen leven van ca 35 / 40 ex btw per uur bij een gemiddelde werkweek waaronder ik zelf, maar meer is altijd beter en leuker natuurlijk.
Maar beter werk je niet op uren basis maar voor een afgesproken prijs. Dan reken je bijv 4x 45 p/u terwijl je 2 uur bezig bent uiteindelijk, tjsakka en ping ping..![]()