Norphe - elec/tech (Mee door gaan of niet?)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Norphe

Ingeburgerd
Hee Hoi, leuk dat je ook mijn track aan klikt. Dit is zomaar even een begin van een nieuwe track, Mee door gaan of niet?
Bedankt voor reacties .
Edwin

Attachments

• Untitled (2).mp3
    3 MB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
Altijd door gaan als je het niet zeker weet.
Leer je alleen maar van.

Je mix is erg uit balans, zet je track eens op een zo zacht mogelijk volume. Je zal horen dat bijvoorbeeld de hihats veel te hard staan. Dat de kick niet meer hoorbaar is en met name het hoog van je bas overkomt. Als de TE luide sporen wat zachter staan zal de rest wat meer naar voor komen.

Probeer ook eens wat laag te reserveren voor geluiden die het ECHT nodig hebben. Gewoon lekker laag wegsnijden uit alles behalve kick en bass kom je al een heel eind.

succes! (en zoals Fuse al zegt) Altijd doorgaan, maar mss ook de goeie elementen meenemen naar je volgende track.

ja het is idd nog een beetje druk met lage freqenties in die sounds, en ik hoor in de auto zowat geen kick. moet nog wat an gedaan worden he. vreemd ...dat lage geluid in combinatie met die kick klinkt op mijn hoofdtelefoon en monitors wel goed.

koptelefoon eigenlijk altijd vermijden tijdens het afmixen, behalve voor de panning dan.

Welke monitoren heb je dan? Als het daar namelijk wel goed klinkt (kick duidelijk hoorbaar), dan heb je OF geen eerlijk klinkende monitors (waar je eigenlijk niet meer kan werken) OF het ligt aan de akoestiek van de ruimte waarin je produceerd. Ik denk persoonlijk het eerste,

Welke speakers?

Het is totaal niet mijn ding, maar ik vind het toch wat hebben. Misschien dat je de sound waarmee de track begint, en die ook gedurende de hele track te horen kan veranderen? Die mag namelijk wel iets meer naar voren komen.

:okdan:

koptelefoon eigenlijk altijd vermijden tijdens het afmixen, behalve voor de panning dan.
Welke monitoren heb je dan?

Ik heb momenteel alles weer in de woonkamer staan, meestal begin ik dingen te maken met koptelefoon op omdat het anders voor de buren zo'n vervelend gehoor is. Beide zijn van Behringer. Afmixen heb ik nog niet gedaan. Enkel een multiband compressor over het geheel.
behringer-b2031a_350_ffffff_75.jpg

Eurinom3, het eerste geluid ziet er in een spectralanalisys heel breed uit kwa frequentiebereik/. Misschien wat minder breed maken om het meer een plaats tussen de rest te geven zat ik te denken.

Bedankt voor jullie reacties trouwens:)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back