Hammond Doehetzelf vraagje...

Jeroen

Music!
Mensen,

Dit weekend heb ik me voorgenomen om 2 midi-klaviertjes te kopen en te bouwen in een kast zoals op onderstaande foto is te zien, dit allemaal om mijn Hammond-module goed te kunnen gebruiken. Nu heeft een echte Hammond een donkere houtkleur, maar zo heel erg lijkt dit ding niet op een Hammond (ik ga er iig geen moeite voor doen). Zal ik het nu gewoon maken als op het plaatje (dus van een mooie soort hout), of zal ik gewoon van MDF maken en een hipple kleur schilderen (rood ofzo). Graag jullie mening!

Grtz,
Jeroen

Attachments

• casev5.gif
    casev5.gif
    85,8 KB · Bekeken: 92
MDF en camouflage kleuren? :D

Als je er toch weinig moeite voor wilt doen, zou ik geen duur hout kopen.

Koop desnoods van die grenen planken bij de praxis of karwei, weet ik het. Die meubelplanken kosten bijna geen ruk en zijn in verschillende diktes verkrijgbaar. Beetje kersenlak overheen verfen en je hebt een mooie donkerrood/ bruine kleur hout waar het structuur nog doorheen komt. Is mooier dan mdf als je het mij vraagt... Graag resultaten posten ;)

Waarom niet gewoon een oud orgel of zo kopen? Dan heb je meestal de kast en twee klavieren en kan je vandaar verder knutselen en ombouwen?

Geen grenen of vuren gebruiken!!

Geen grenen of vuren gebruiken!!

Gebruik nou alsjeblieft geen grenen of vuren bij de praxis of zo.. dat trekt krom voordat je ook maar twee noten gespeeld hebt. Zoek gewoon een fijne houthandel en leg even uit wat je wilt gaan bouwen.. een meubelmaker is wellicht nog een beter idee. Dat kan nare verrassingen voorkomen.. en zeg nou eerlijk, het is toch niet écht erg als het per ongeluk toch mooi wordt ?

Een oud orgel kopen? Moet ik dan zelf midi inbouwen? Da's veel teveel werk. Ik koop gewoon 2 midi keyboardjes tweedehands, bouw een kast, en klaar ben ik. Is ook veel lichter en goedkoper dan een oud orgel.

Grtz,
Jeroen

Ik wil natuurlijk wel dat het (erg) mooi wordt, alleen ga ik geen moeite doen om het op een Hammond te doen lijken....

Grtz,
Jeroen

En echte Hammond (B3) is erg duur, en moet mechanisch onderhouden worden (staat natuurlijk wel op mijn wishlist >:| ) en mijn Voce V5 (Hammond emulator) komt een eind in de goede richting...

Grtz,
Jeroen

Re: Geen grenen of vuren gebruiken!!

Re: Geen grenen of vuren gebruiken!!

Origineel geplaatst door CraZ
Gebruik nou alsjeblieft geen grenen of vuren bij de praxis of zo.. dat trekt krom voordat je ook maar twee noten gespeeld hebt. Zoek gewoon een fijne houthandel en leg even uit wat je wilt gaan bouwen.. een meubelmaker is wellicht nog een beter idee. Dat kan nare verrassingen voorkomen.. en zeg nou eerlijk, het is toch niet écht erg als het per ongeluk toch mooi wordt ?

Zit wat in, maar MDF is supersimpel en trekt niet krom. Prima schilderbaar en retegoedkoop.

Alles onder het motto: "het moet een geintje blijven".

kitsh &colors

kitsh &colors

hey j.
ik zou veel kleur gebruiken ,
evt met dat opgblazen schuim,of met pluche ,van de markt ,oranje /groen
zoals van die oude VOxx orgeltjes
het gaat er inderdaat om dat het werk en evt leuk uit ziet ,
succes
leuke site ron droyd

Gewoon MDF gebruiken en dan beitsen in de gewenste kleur, Mahonie of kersen geeft zo'n mooie rode hout kleur. Ik las net dat iemand zij dat MDF niet krom trekt, helaas duswel, als je het maar aan 1 kant schildert daarom eerst alle planken lakken en daarna pas monteren!!!!!!! Monteren gaat het best met deuvels of lamellos(Moet je wel een lamello frees hebben.)Prachtig vintage resultaat, maar niet de prijs van Vintage:D !!

Groetjes Synthfreak

P.S. Hulp nodig PB of mail ff, maak Meubels voor mijn hobbie en heb dus bijna al het gereedschap in huis.

Ik geloof niet dat het allemaal vochtig wordt en je er heel erg veel gewicht op gaat zetten, dus met dat kromtrekken valt het wel mee. Een ook als je het goed verft dan zal er weinig gebeuren.

Gouden Tip: om het helemaal mooi te maken moet je gaan airbrushen. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. En anders gewoon in een felle kleur spuiten en een paar letterstikkers erop plakken. Die zijn bij iedere boekhandel te koop.

Origineel geplaatst door Synthfreak
Ik las net dat iemand zij dat MDF niet krom trekt, helaas duswel, als je het maar aan 1 kant schildert daarom eerst alle planken lakken en daarna pas monteren!!!!!!!

Hm. baas boven baas :geslaagd:

Ranzig Vet Patsen met die Berenhap!

Ranzig Vet Patsen met die Berenhap!

Metallic Anthraciet spuiten, bij de lokale Goudkust of andere
villawijk door 2 buurjongens 2 Mercedes-logootjes laten scoren.
1tje links, 1tje regs boveop.
You da man, geezer!

ISPdeRuiter

Back