Hammond Doehetzelf vraagje...

mooi hoor! wel vet dat je t toch maar ff zelf maakt

Ziet er zeer mooi uit!!!! Alleen waarom zijn de zijpanelen helemaal recht en niet schuin? (lijkt me wat onhandig spelen)

Maar verder zeer netjes, ziet er degelijk uit!! :okdan:

Goed bezig!

Goed bezig!

Zoo.. goed bezig. Toch voor MDF gegaan ? Het bewerkt zich in ieder geval erg gemakkelijk :)

Inderdaad, MDF! Toch besloten om niet voor de vintage look te gaan. Komende 2 weken plamuren, en schilderen: Ferrari rood (glimmend)!

Zijkanten hou ik maar zo, ik heb geen cirkelzaag om het netjes af te zagen, en ziet er wel leuk uit zo. Met spelen is het geen probleem.

Grtz,
Jeroen

als t met spelen geen problemen geeft, mooi zo laten natuurlijk!

Enneh, veel succes met de afwerking! :)

Dat is idd wel heel erg netjes gedaan. Mag ik vragen hoe lang je er mee bezig bent geweest.

En laat het eens zien als het helemaal af is. Is het trouwens moeilijk om zo'n keyboardje uit elkaar te halen zonder dat er allerlei onderdelen afvallen en zodat je het ook weer makkelijk in elkaar kan zetten?

Het uit elkaar halen van keyboards valt wel mee. Vroeger heb ik nog wel eens wat printplaten gesoldeerd, dus mijn electronica intuitie is wel aardig (meer dan intuitie is het echt niet). Alle printplaten die alleen met de bediening van de keyboards te maken had kon ik gewoon weghalen.

Mbt tijd: per keyboard ongeveer een uur slopen, menig uurtje op marktplaats.nl spieken om ze op de kop te tikken voor 25 (voor de Orla, die eigenlijk een geweldige aanslag heeft) + 70 euro (voor de Primax). Dan nog 2 avonden achter de laptop voor het ontwerp, en nog een zaterdagochtend + middag voor de bouw van de kast (35 euro hout). Nu nog een paar verspreide uurtjes voor de afwerking (plamuur, grondverf en laatste laag verf), en de resterende electronice (het onderste keyboard stuurt nu op kanaal 1 uit, en dat moet 2 worden, dus daarvoor heb ik een kastje van Philip Rees besteld (109 euro). Verder komt er nog een Philip Rees merge kastje in (33 euro), en nog wat losse zooi (stekkers, snoertjes e.d.). Over een week of 2 moet ie af zijn, maar ik documenteer het proces gewoon verder met foto's!

Grtz,
Jeroen

cool !!

maar eh maak je ook een klep zodat je hem kan vervoeren ?

Voorlopig nog niet, hij is gewoon voor in mijn studio. Een van de bandjes waarin ik speel (een R&B) bandje wil wel dat ik hem live ga gebruiken, dus wie weet 8)

Grtz,
Jeroen

Finished!

Finished!

Hij is klaar!!! Na anderhalve week schilderen en een avondje solderen is ie af!

Wat vinden jullie?
http://organ.vanzea.com

Grtz,
Jeroen

Attachments

• af2.jpg
    af2.jpg
    55,4 KB · Bekeken: 55
Stoer! :)

Schitterend, Ben wel benieuwd hoe zoiets gaat klinken. Had persoonlijk niet voor rood gekozen, al staat het wel cool!
Heb vroeger in een bandje gespeeld met een toetsenist die ook zo'n machine had, weliswaar van Italiaanse afkomst. Vreselijk ding om mee te slepen, vooral ook door de bijbehorende lesliebox, maar een geluidje!
Klasse!:okdan:

Back