Rudi Linhard heeft weer tijd voor Voyager mods!

Lacrosse

Rise of the Machines
Goede nieuws voor iedereen die nog van plan is z'n Moog Voyager te laten modificeren. Ik sprak Rudi Linhard vanmiddag en hij gaf aan dat hij de komende tijd weer wat ruimte wil vrijmaken voor het modificeren van Moog Voyagers. Hij is het grootste deel van z'n tijd kwijt aan het ombouwen van MemoryMoogs tot LAMM maar wil tussendoor ook graag aan Voyagers sleutelen.
Wat mij betreft verdient hij alle credits want hij heeft mijn Voyager veranderd van een leuke synth tot een vette synth; echt te gek!!
Naast de modificaties installeert Rudi ook het nieuwste OS (wat meestal nog niet te downloaden is bij Moogmusic) Ik draai nu bijvoorbeeld 3.50.
Echt een aanrader voor alle Voyager bezitters!

FYI: Music House in Utrecht is ook gecertificeerd door Moog om de modificaties uit te voeren. Scheelt weer reis of verzendkosten

FYI: Music House in Utrecht is ook gecertificeerd door Moog om de modificaties uit te voeren. Scheelt weer reis of verzendkosten

zonder vervelende bijbedoeling en met oprechte interesse vraag ik:

was jij nou ook degene die samen met M music house runt of haal ik nu mensen door elkaar? en doe jij dan zelf de reparaties?

rudi (ik weet nooit precies hoe je) linnhardt (schrijft), wordt door menigeen als een soort goeroe gezien als het op moog aankomt.
levert MH dezelfde prestaties? en is dat dan niet heel bijzonder, of wordt RL een beetje gemythologiseerd/ overschat?

Laatst gewijzigd:
full disclosure: nee, ik ben niet verbonden met MH maar ik ken de eigenaar en spreek hem regelmatig. Voor zover ik weet hebben ze in samenspraak met Rudi L. de filter dip gevonden en de mod / fix bedacht. Maar mijn geheugen is als een zeef dus pin me niet vast op details... :)

full disclosure: nee, ik ben niet verbonden met MH maar ik ken de eigenaar en spreek hem regelmatig. Voor zover ik weet hebben ze in samenspraak met Rudi L. de filter dip gevonden en de mod / fix bedacht. Maar mijn geheugen is als een zeef dus pin me niet vast op details... :)

het mijne dus ook ;) (zeef)

er was dacht ik een technische man en een Martijn (die ik trouwens ook wel eens een soldeerbout heb zien hanteren :bekdicht: )

het klinkt goed, rudi en mh die samen de broodnodige verbeteringen voor de voyager bedenken. ik heb vertrouwen in jou en in jouw geheugen, maar er zou natuurlijk sprake kunnen zijn van een klene vertekening door overenthousiasme of grootspraak.
maar het kan evenzogoed helemaal kloppen en dan vind ik het wel knap en de moeite waard. dan zou MH er verstandig aan doen zich op zijn site te laten gelden door een echte claim to fame i.p.v. die schoolmeisjes (een enkel zittenblijvertje daargelaten). je hoeft je licht niet onder de korenmaat te schijnen toch ?!

Mee eens,

Foto's van bakvisjes met een synth in hun handen langs die Ouwe stink Gracht vind ik een rare manier om jezelf als serieus bedrijf neer te zetten.
De vraagprijs voor die MS20 hakte vervolgens de knoop door :bekdicht:

Maar goed, het wachten is op een antwoord van Music House, tot dan mogen we natuurlijk eigenlijk niets zeggen :D

tja, laat ik niet weer beginnen over mijn persoonlijke ervaringen met MH, maar het zou slimmer kunnen.
de prijzen zijn stevig, maar aan de andere kant - er zit btw op en als er een gerenommeerd betrouwbaar bedrijf achter staat, is het toch wat anders dan wanneer je een ms20 of space echo van de een of andere sjacheraar of argeloze bezitter koopt. maar goed, het kan professioneler.

Foto's van bakvisjes met een synth in hun handen langs die Ouwe stink Gracht vind ik een rare manier om jezelf als serieus bedrijf neer te zetten.
Ik vond 't een best leuke manier, al stonden er volgens mij wel een paar grotere exemplaren met de houten zijkantjes op de keien. Heb er toch mooi een Ion kunnen scoren die een lagere prijs had dan de FB, en toen die helaas niet helemaal in orde bleek te zijn hebben ze me keurig een nieuwe bezorgd. Duurde wel even, magoed, dat lag meer aan het reparatiecentrum van Alesis zelf.

Alleen had ik daar graag ook even de SE Omega willen proberen, maar dat was helaas niet mogelijk (tenzij er serieus over gedacht werd en met wat meer briefjes werd gezwaaid). Tja, aan de ene kant logisch, maar dat vind ik toch een beetje jammer. Wellicht had ik moeten voorstellen om eerst chirurgenhandschoenen aan te doen.

Hu? Wel een synth in de winkel maar de klanten mogen er niet aan komen? Je bent toch de leeftijd van krentenbollenhuid wel voorbij?

Wat ik vreemd vind is dat ze wel Doepferimporteur zijn maar vrijwel nooit wat in de winkel hebben staan. Ja hoor es, dan bestel ik ze wel bij Thomann hoor. Wat moet je nou met een lege winkel vraag ik me af, oostbloktoestanden!

Kan me niet voorstellen dat Music House de zelfde modificaties plaatst als Rudi Linhard. Waarschijnlijk plaatst Music House gewoon de bordjes die je bij Moog Music kan bestellen. Dat wil zeggen: geheugenuitbreiding en aftertouch mod.
Rudi plaatste bij mij bijvoorbeeld geen nieuw SMD bord voor de geheugenuitbreiding maar plaatste gewoon extra geheugen op het bestaande bord. Moog zou met de nieuwe SMD boards kosten besparen en goedkopere componenten gebruiken. Met het oog op de toekomst (onderhoud etc.) zijn volgens hem de oude boards daarom beter.
Daarnaast heeft hij bij mij ook een zwik condensators vervangen, verspreid door de hele Voyager. Vergeet niet dat Rudi Linhard betrokken is geweest bij het ontwerp en de ontwikkeling van de Voyager. Hij kent de revisies en componenten als geen ander. Nog even terugkomend op de modificaties. Rudi plaatst voor de aftertouch mod een eigen print met potmeters (voor afstemming van de gevoeligheid) van veel betere kwaliteit dan die in de Moog Music variant. Ik heb beide prints naast elkaar gezien en het verschil tussen de pots was duidelijk (halve draai v.s. multiturn).
Tot slot past Rudi desgewenst de Slew rate van het signaal aan. Hierdoor klinkt hij strakker en krachtiger. Waarschijnlijk hangt dit samen met een rijtje opamps die hij vervangt.
Ik ben natuurlijk ook niet gek om 2 x 600 km + hotelovernachting te spenderen als ik dezelfde modificaties hier om de hoek zou kunnen krijgen.
Wat mij betreft was/is het alle kosten en moeite meer dan waard!

Please dat er nog mensen zijn die de musichouse serieus nemen...hou op zeg...

Alleen had ik daar graag ook even de SE Omega willen proberen, maar dat was helaas niet mogelijk (tenzij er serieus over gedacht werd en met wat meer briefjes werd gezwaaid). Tja, aan de ene kant logisch, maar dat vind ik toch een beetje jammer. Wellicht had ik moeten voorstellen om eerst chirurgenhandschoenen aan te doen.

Goed voorbeeld van hoe belachelijk die gasten zijn.

Maarum...wbt Rudi...volgens mij heeft ie het volledige eigendomsrecht op de laatste OS en is ie ook niet van plan om die terug te geven aan MOOG...Volgens mij is daarom ook de Voyager classic uitgebracht puur om Rudi te omzeilen. Ik kan er ook volledig naast zitten hoor. Dus ik denk dat MOOG uberhaupt geen nieuwe OS meer op hun site gaat plaatsen.

kan je dat nieuwe OS niet gewoon dumpen naar andere voyagers?
en werkt dit ook op RME's?

Maarum...wbt Rudi...volgens mij heeft ie het volledige eigendomsrecht op de laatste OS en is ie ook niet van plan om die terug te geven aan MOOG...Volgens mij is daarom ook de Voyager classic uitgebracht puur om Rudi te omzeilen. Ik kan er ook volledig naast zitten hoor. Dus ik denk dat MOOG uberhaupt geen nieuwe OS meer op hun site gaat plaatsen.

Dat is mijn vermoeden ook gezien het gesprek dat ik destijds met Rudi erover heb gehad.

Maar hoe zit het buiten alle vermoedens en geruchten om juridisch echt in elkaar? Heeft Rudi het OS geschreven in opdracht van Moog, of samen met Moog? Of schreef hij het helemaal zelf en heeft hij alleen een bepaalde binary verkocht aan Moog? Wat is/was de relatie tussen Rudi en Moog?

had ook even gevraagd aan rudi: hij weet niks van een filterdip, dus dat hele musichouse verhaal is misschien iets van moog , maar niets van rudi

mmm, denk dat voor het antwoord op die vraag je bij ronald van de linde moet zijn.
feit is dat de aftertouch mod van rudi beter ( zou zijn) is dan die van moog zelf.
verder hebben ze altijd goed en veel samengewerkt. dus zal wel meevallen

Het komt op mij over alsof mijnheer Linhard en Moog niet meer op al te beste voet staan.
Is dat sinds het overlijden van mijnheer Bob?

Zo ver ik het begrijp is/was Rudi een persoonlijke vriend van de wijlen Bob Moog (althans volgens hem, mischien was ie een kennis voor Bob) en had Bob het ontwikkelen van het digitale gedeelte van de Voyager bij Rudi ondergebracht omdat ie daar zelf niks van begreep en ook geen geld voor had.
Ik neem aan (en dat is een aanname) dat Rudi heeft gewerkt voor een schappelijk bedrag mits ie zelf de rechten op het OS mocht houden.
Waarschijnlijk was dat voor Bob Moog geen probleem ivm vriendschappelijke band maar na het succesvol "heropbouwen" van MOOG music kwam er management buiten Bob Moog (die alleen verstand heeft van analoge circuits en niet van keihard zaken doen) en die dacht meteen wat moet die bratwurst met onze OS...dus ramkoers tussen "der Rudi" en het nieuwe managment van MOOG music..
Bij mijn bezoek aan Rudi foeterde hij uitgebreid op een of andere Amerikaanse manager bij MOOG die volgens hem MOOG aan het verkwanselen was...
Lijkt me dat die Amerikaan graag het OS van hun beste paardje uit de stal terug wilde maar dat Rudi daar vet voor wilde cashen of zo..echter ik zie Rudi er ook wel voor aan om puur uit principe dat OS zelf te houden of uit oogpunt van zakelijkheid want o wat fijn om in de toekomst als die Voyagers te kunnen servicen...en geef hem eens ongelijk.
Volgens mij is het zelf zo dat Rudi de volledige rechten over het totale digitale gedeelte van de Voyager heeft...want idd alleen een OS is makkelijk na te maken...

Aldus...

Back