Rudi Linhard heeft weer tijd voor Voyager mods!

Ah, dank voor je uitgebreide uitleg :)

Het verhaal dat je nu beschrijft dacht ik een beetje op te maken uit alles dat hier geschreven werd, vandaar mijn vraag.

Het blijft koffiedik kijken...maakt verder ook niks uit..

Hij maakt van een MMOOG een super bak en als LAMM kan ie 10 jaar mee..

ik denk dat ze even hebben gewacht met antwoorden tot ze het antwoord in deze thread konden vinden. ;)

Nja wel even eerlijk blijven, tijdens het tikken van mijn vorige bericht kwam het antwoord van MH.

"Hartelijk dank voor uw vraag aan Music House.

Wij kunnen uw Voyager innnemen hier voor de modificaties. Alleen de slew rate mod is een eigen modificatie van Rudi Linhard welke wij niet uitvoeren. Verder is het nog mogelijk het filter van de Moog Voyager aan te passen zodat de Voyager meer als een Minimoog gaat klinken dan dat nu het geval is.

Inzake OS 3.5. Dat is iets wat ik nog moet controleren of dit mogelijk is want vanuit MoogMusic is de enige software update naar V3.X en volgens mij is de 3.5 van Rudi Linhard."

Nu nog even bellen voor de prijs, want voor een slew rate mod en OS 3.5 een reis van 2x 600 km en overnachting vind ik ook ietwat overdreven.

"Hartelijk dank voor uw vraag aan Music House.

Wij kunnen uw Voyager innnemen hier voor de modificaties. Alleen de slew rate mod is een eigen modificatie van Rudi Linhard welke wij niet uitvoeren. Verder is het nog mogelijk het filter van de Moog Voyager aan te passen zodat de Voyager meer als een Minimoog gaat klinken dan dat nu het geval is.

Inzake OS 3.5. Dat is iets wat ik nog moet controleren of dit mogelijk is want vanuit MoogMusic is de enige software update naar V3.X en volgens mij is de 3.5 van Rudi Linhard."

Gast...laat de MH voor wat het is...Sorry maar dat mensen daar nog serieus naar toe gaan...pfff

Nu nog even bellen voor de prijs, want voor een slew rate mod en OS 3.5 een reis van 2x 600 km en overnachting vind ik ook ietwat overdreven.

Je kan hem toch ook opsturen??

Het is een wel overwogen beslissing dat ik een RME wil. Ondanks het feit dat ik een nieuwe studio aan het bouwen ben en dus veel meer ruimte krijg, heb ik gewoon teveel toetsenborden. Als een synthmodel een rackversie heeft neem ik die ipv de toetsen. Geld moet nooit een overweging zijn voor goed gereedschap dus dat is niet het punt.

Het is een wel overwogen beslissing dat ik een RME wil. Ondanks het feit dat ik een nieuwe studio aan het bouwen ben en dus veel meer ruimte krijg, heb ik gewoon teveel toetsenborden. Als een synthmodel een rackversie heeft neem ik die ipv de toetsen. Geld moet nooit een overweging zijn voor goed gereedschap dus dat is niet het punt.

Blijft 't mijns inziens nogsteeds interessanter om dan maar een ander toetsenbord om te ruilen voor een rack/module versie en dan als nog een Voyager met keys te nemen...werkt toch een stuk directer/inspirerender(bestaat dat woord) vind ik. En inderdaad geld moet inderdaad geen overweging zijn, ben er ook helemaal voor dat mensen gewoon iets langer moeten wachten en dan kopen wat ze echt willen hebben/nodig hebben/in hun hoofd hebben...dan voor het nu-betaalbare-alternatief te gaan.

zou niet weten waarom de mods niet ook voor de rme zouden gelden.
dat van die filtermod van musichouse lijkt me wel interessant, wat zouden ze eraan versleutelen?
maar die slewrate upgrade van rudi intrigeert me meer, evenals de betere aftertouch, callibrering en upgrade van de oscillator condensatoren.
och ja zo heeft iedere zaak z'n eigen specialiteit.
zou overigens zelf de touchplate niet willen missen

Laatst gewijzigd:
Je Voyager laten modden door Rudi is investeren in de toekomst van je synth. Zo schoon als zijn werkplaats is, zo perfectionistisch en voorzichtig gaat hij ook met je synth om. Ik mocht de flightcase niet eens rechtstreeks op zijn stenen vloer zetten; die moest op een mat; z'n woning is nauwelijks ingericht maar cleaner dan clean. pietje precies hoor!
2x600 km rijd je overigens niet voor alleen de slewrate en het OS. Wat dacht je van de filter glide mod, de aftertouch mod, veel betere opamps en nog allerlei kleinere subtiele aanpassingen. Het verschil in geluid en mogelijkheden van voor/na de modificaties is i.m.o. zonder overdrijven groot. Met mogelijkheden bedoel ik dan met name de extra's van OS 3.5, de superfijn afgestemde aftertouch en de filterglide. En die sound, oei oei!! voorheen speelde ik bijna nooit op de Voyager omdat hij niet het geluid had wat ik zocht. Ik heb lang getwijfeld om verder te sparen voor een model D. Dat hoeft nu dus echt niet meer!! Het wordt nu sparen, jaren lang sparen voor een LAMM. Tenzij de staatsloterij een keer gunstig uitpakt natuurlijk!

fijn te horen.
dat het verschil zo duidelijk is.

Sorry maar de Voyager opsturen is voor mij hetzelfde als voor jou music house is denk ik ;)

Hoezo?, originele doos er om heen en wat bubble wrap extra, hup naar Fedex...niks mis mee.

Je Voyager laten modden door Rudi is investeren in de toekomst van je synth. Zo schoon als zijn werkplaats is, zo perfectionistisch en voorzichtig gaat hij ook met je synth om. Ik mocht de flightcase niet eens rechtstreeks op zijn stenen vloer zetten; die moest op een mat; z'n woning is nauwelijks ingericht maar cleaner dan clean. pietje precies hoor!
2x600 km rijd je overigens niet voor alleen de slewrate en het OS. Wat dacht je van de filter glide mod, de aftertouch mod, veel betere opamps en nog allerlei kleinere subtiele aanpassingen. Het verschil in geluid en mogelijkheden van voor/na de modificaties is i.m.o. zonder overdrijven groot. Met mogelijkheden bedoel ik dan met name de extra's van OS 3.5, de superfijn afgestemde aftertouch en de filterglide. En die sound, oei oei!! voorheen speelde ik bijna nooit op de Voyager omdat hij niet het geluid had wat ik zocht. Ik heb lang getwijfeld om verder te sparen voor een model D. Dat hoeft nu dus echt niet meer!! Het wordt nu sparen, jaren lang sparen voor een LAMM. Tenzij de staatsloterij een keer gunstig uitpakt natuurlijk!

Klinkt ie echt zo veel anders???...of is de 2 x 600km rit en dito euro investering voor de mod niet debet aan je perceptie??..
Je kan de oude niet naast de nieuwe beluisteren! en ik heb al snel "kleren van de Keizer" verhaal in mijn hoofd..

Kan je 2 sounds "voor en na" laten horen.

opsturen is heen en weer ca 100 euro

Dat is een beetje het probleem, ik heb de Voyager tweedehands en de doos er niet bij :(
Maar zoals geschreven 100eu verzenden tegenover 2x600km en een overnachting is wel een verschil.
Misschien moet ik me maar over mn angst heenzetten.

Dankjulliewel voor alle uitleg :)

Ik kan je deze tips geven:

bubblewrap,bubblewrap,bubblewrap,bubblewrap,bubblewrap en nog meer bubblewrap....zo veel dat ie stuitert...
En wat ook goed werkt is een laagje multiplex van 3 mm inwrappen...dat beschemd tegen puntige impact.
Wat ook aan te raden is de zijkanten extra in wrappen want ze stuiteren synths vaak op de uiteinden.

Succes... O ja forget GLS shipping DIE ZIJN VERSCHRIKKELIJK.

Klinkt ie echt zo veel anders???...of is de 2 x 600km rit en dito euro investering voor de mod niet debet aan je perceptie??..
Je kan de oude niet naast de nieuwe beluisteren! en ik heb al snel "kleren van de Keizer" verhaal in mijn hoofd..

Kan je 2 sounds "voor en na" laten horen.

Over ongeveer een maand is mijn nieuwe 'hok' af. t.z.t. kan ik wel wat posten van de ge'modde versie. Alles ligt nu nog overhoop.
Het zal i.m.o. niet lastig zijn om het verschil te horen. Ik was namelijk helemaal niet zo blij met het geluid van de niet gemodificeerde Voyager. Ik vond hem wat lui en minder direct klinken en was niet blij met de S/N ratio. Vooral via de headphone uitgang hoorde ik zo nu en dan een lichte ruis.
Na de modificatie waren die minpuntjes echt allemaal verdwenen.
Ik kan niet voor anderen oordelen maar ik vind het verschil echt meer dan duidelijk!!

Over ongeveer een maand is mijn nieuwe 'hok' af. t.z.t. kan ik wel wat posten van de ge'modde versie. Alles ligt nu nog overhoop.
Het zal i.m.o. niet lastig zijn om het verschil te horen. Ik was namelijk helemaal niet zo blij met het geluid van de niet gemodificeerde Voyager. Ik vond hem wat lui en minder direct klinken en was niet blij met de S/N ratio. Vooral via de headphone uitgang hoorde ik zo nu en dan een lichte ruis.
Na de modificatie waren die minpuntjes echt allemaal verdwenen.
Ik kan niet voor anderen oordelen maar ik vind het verschil echt meer dan duidelijk!!

Ok..if you and "der Rudi" say so....I believe.

Back