De grote Roland TR-808 draad

Dat de 808 uit sync gaat lopen omdat de BD decay open staat lijkt me nog onwaarschijnlijker dat Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Dat deel van het circuit heeft helemaal niks van doen met het sequencer gedeelte.

Het kan natuurlijk zo lijken omdat je overlappende bass drums elkaar (en andere geluiden als je de main out gebruikt) gaan opeten en/of wegdrukken, maar dat de sequencer er uit sync van gaat lopen lijkt me sterk.

Dat vind ik eigenlijk altijd wel een leuk effect, bij andere machines werkt dat ook vrij goed.
Je kunt dan (live) de indruk wekken dat alles in de soep loopt, maar dan met een simpele
"flick of the wrist" alles weer strak in tempo laten lopen..
Ouwe truc denk ik.

Maar de bd wordt toch uit de main output gehaald zodra je de individuele output pakt?

maar wat moet ik nou bewijzen? ik ben alweer maanden verder.

Net een leuke feature (of is het bug, maar wel handig) ontdekt. Als je je patterns afspeelt in manual play mode en je gebruikt de intro/fill in dan is het normaal zo dat als je de intro/fill in trigger knop indrukt tijdens het afspelen van het pattern, dan begint die fill in op de 1e stap van de volgende pattern. Maar, als je tussen step 1 t/m 5 op die knop drukt dan begint hij bij step 5 met de fill in. Dan heb je dus een fill in van 3/4 van je pattern ipv het hele pattern.

Laatst gewijzigd:
Idd dat heb je ook met de bestaande gewone lines als je die indrukt voor de 4 krijg ja als nog die nieuwe line. In programme mode.

Bedoel je in pattern write mode? Daarin kun je toch helemaal niet wisselen van patterns?

Bedoel je in pattern write mode? Daarin kun je toch helemaal niet wisselen van patterns?

track mode bedoel ik (manual play)

Back