De grote Roland TR-808 draad

Beetje pr0n van mijn 808:

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 808 005.jpg
    808 005.jpg
    123,9 KB · Bekeken: 137
  • 808 006.jpg
    808 006.jpg
    142,9 KB · Bekeken: 139
Mooi!

Als alles goed gaat zal ik binnenkort ook even wat pics posten.. ;)

tr66 is van 1975 ofzo, dus allicht dat de 808 later was :D 303 en 606 zijn van 1981.

Maar erm, de 808 is van eind 1980, dat YMO optreden is van eind december 1980.

brian;....pinkie & ...uh brian [yoke gozertttt]

kzegmaarso ..roland bestaat niet .,..
:verkoght:

Heb ik nou een brownface of een blackface?

Maar erm, de 808 is van eind 1980, dat YMO optreden is van eind december 1980.

Ik heb hier een of andere weirde, obscure Kraftwerkachtige electro LP uit 1981 van "Logic System", gemaakt door de Japanner Hideki Matsutake (assistent bij YMO)

Volgens Discogs: Logic System is a musical project of Hideki Matsutake. Hideki started as an assistant for Isao Tomita in the 70's and is well-known as the sequencer programmer and modular synthesizer operator for the Yellow Magic Orchestra (YMO), but he wasn't a member of YMO. He worked on several of their albums and toured with his huge collection of synths.

De LP is uit 1981 en de TR-808 staat op hoes vermeld als bandlid :D

Daarnaast staat de plaat vol met een collectie synths en aanhangsels waar we 28 jaar later nog steeds van dromen!! :{

Coole Quote onderaan het album: 'If you don't listen this album, you can't enjoy the essence of computer music'. :D

Rare jongens die Japanners... 8>

Attachments

• IMG_4023.jpg
    IMG_4023.jpg
    149,8 KB · Bekeken: 141
  • IMG_4024.jpg
    IMG_4024.jpg
    158,1 KB · Bekeken: 131
  • IMG_4022.jpg
    IMG_4022.jpg
    177,4 KB · Bekeken: 134
Ik heb hier een of andere weirde, obscure Kraftwerkachtige electro LP uit 1981 van "Logic System", gemaakt door de Japanner Hideki Matsutake (assistent bij YMO)

hehe mooie japanse wijsheid:

"if you don't listen to this album, you can't enjoy the essence of computer music."

Er schijnt ook een verschil te zijn tussen Amerikaanse en Europese modellen.. :D

Ik vroeg niet naar eventuele geluidsverschillen, die zijn er, net als elke 303 klinkt elke 808 anders. Ik vroeg naar een kleur. En dat er bruine en zwarte zijn is geen mythe.

Ik vraag me af wat leuke outbord gear is om aan een TR808 te hangen om de machine wat nog ruiger te maken..

Iemand tips voor comp/dist en/of wat anders?

En zijn er nog heavy gemodificeerde 808's in omloop vraag ik me af..

Mijn 808 had ooit midi... totdat ik het eruit sloopte, zo'n week na de aankoop. KAn toch nie... 808 met midi..... moe wel zeggen dak liever 'n 909 dan 'n 808 open schroef.

Kan wel 'n foto maken, maar heb dezelfde als Kalusi.

Ik had begin jaren '90 (1991 om precies te zijn) een TR-808 gekocht voor heel weinig en in perfecte staat, met doos handleiding en al (en met heel weinig bedoel ik 4000Bfr. = 100 euro) in een plaatselijke tweedehands muziek winkeltje. En op dat moment vond ik het een leuk "speelgoedje" maar niets meer. En heb deze toen 5 maanden later weggegedaan voor een Roland D-20 waar ik nog een opleg van bijna 10.000bfr.-250 euro heb bij betaald (zo ging dat in die tijd, niemand wou toen een "artificieel" geluid). Maar ik vond het wel goed die electronische drums, maar ik wou het geluid hebben van de (toen) house platen( en dat was het overgrote deel een TR-909 geluid, maar dat wist ik toen niet). En op dat moment vond ik de hihat van een d-20 goed lijken op die (dan achteraf wist ik het wat het was) van een TR-909. En wel te bedenken dat er zeker een stuk of 6 Tr-909's stonden in die bewuste winkel voor dezelfde prijs. Maar had deze nooit uitgetest(zoals ik wel had gedaan met die bewuste TR-808). En zo kan ik nog veel verder gaan, heb toen in deze winkel nog op analoge bakken(want ze verkochten niks anders) gespeeld, en toen vond ik het ook niks(geluid klonk als middengolf radio, en dat vond ik toen niks). Je kan je wel voorstellen hoe ik er nu zou over denken. En ik denk dat binnen een jaar of 10 a 15 de eerste versie microkorg ook zoiets zal worden. Nu beschouwd als "gewoon" en heel goedkoop "speelgoedje". De Korg "radias en andere soorten van VA's daar zie ik niet zoveel in de toekomst als "cult" De microkorg heeft gewoon dezelfde uitstraling als toen. The microkorg is the next-generation "cult" synth. IMHO

Dat kan niet, van die van mij is er maar eentje. Of je hebt een cloon :eureka:

8o) 'n clown? Telkens als jij effe nie kijkt heb ik um.
it-clown1.jpg

Back