De grote Roland TR-808 draad

Kwam een of ander diy project tegen dat ik nog niet eerder gezien heb:

808-1.jpg

808-2.jpg

808-3.jpg

Ziet er eerder uit als chinees...

En eentje met wat mooiere kleurtjes [edit, dat is een andere, maar ook mooi]

808_03.jpg

toch vind ik het vervuiling om in een "grote tr-808 draad" met cloons aan te komen. past niet echt in de trant van de titel.

wat ik dan wel weer interessant vind is waar het met de 808 mis kan gaan met dincync.

waarom loopt dinc niet goed ik heb een paar op een rij gezet.

• te veel midi data in het bereik van de midi to din sync converter tr-808
  • slechte dinsync kabels
  • te lange decay tijd bassdrum
  • knopje staat niet goed of switch / moet in aanmerking komen voor reparatie
  • vergeten sync knop aan te zetten in de DAW
  • juiste "pre scale"

toch vind ik het vervuiling om in een "grote tr-808 draad" met cloons aan te komen. past niet echt in de trant van de titel.

wilde het net zelf gaan zeggen,

Maar om ff op dat sync verhaal terug te komen, ik vind het heel erg onlogisch dat wanneer je de decay van de BD openschroeft hij niet meer sync loopt ?? Dat zit toch compleet buiten het sync signaal pad?? Mijn 808 is nog nooit uit de maat gaan lopen nadat ik de decay open had gezet op de BD

Laatst gewijzigd:
Lees anders post nr 1 van de TS nogmaals.......:)

Staat idd cloons. Beetje verwarrend

Rsb.. Vaak is het een aan een schakelingen waarom je en nietecht strakke dincync hebt en kan wel degelijk je decay aan bij dragen dat hij eerder uit de maat loopt. Dat heb ik ooit eens gehad doordat een apparaat die veel midi data verspreidde hij precies na een basskick. Met lange decay uit de maat liep. Met een korte decay niet.... Was het toeval. Denk het niet. Apparaat er uit getrokken liep het weer als eenzonnetje.

@Dre is/was jouw 808 niet gewoon stuk? Ik heb twee keer een 808 gehad en ook platen mee uitgebracht, maar nog nooit uit sync gegaan omdat de decay open stond, of open ging.....en ik ben best wel een sync neuker.

@Dre is/was jouw 808 niet gewoon stuk? Ik heb twee keer een 808 gehad en ook platen mee uitgebracht, maar nog nooit uit sync gegaan omdat de decay open stond, of open ging.....en ik ben best wel een sync neuker.

niet dat ik weet. de boos doener was in eerst instantie de overlood aan midi data de decay stand was daarbij de druppel denk ik.

Dat de 808 uit sync gaat lopen omdat de BD decay open staat lijkt me nog onwaarschijnlijker dat Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Dat deel van het circuit heeft helemaal niks van doen met het sequencer gedeelte.

Het kan natuurlijk zo lijken omdat je overlappende bass drums elkaar (en andere geluiden als je de main out gebruikt) gaan opeten en/of wegdrukken, maar dat de sequencer er uit sync van gaat lopen lijkt me sterk.

Back