Meerdere BCF2000 aansluiten....

beocreem

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met Vista home edition erop. Ik heb er nu ook Reason op lopen 2 BCF 2000 en 1 BCR 2000...

de volgende problemen doet zich voor:

Als ik de BCF apparaten gewoon normaal aanmeld geeeft hij een conflict in reason in plaats van BCF 1 en 2 en BCR. Hij geeft iedere keer een melding dat ze mekaar in de weg zitten..

Dan in USB mode 2 en BCF met midi aangesloten doet hij allemaal zeer rare dingen ( loop blijft niet aan, kan niet opnemen. )

Ik snap niet waarom als ik ze gewoon met USB aansluit en in mode 1 zet ze mekaar hinderen... hij zegt dat ze hetzelfde midichannel gebruiken, maar dat heb ik in de behringers ook al ID 1 - 2 en 3 gezet....

Ook als ik alle apparaten in USB mode 1 zet, en dan in mackie mode opstart dan hebben ze een midi probleem...

Iemand enig idee??

Btw ik denk dat ik deze verkeerd gedropt heb, hij zou in MIDI en STUDIO moeten ben ik bang

probleem is volgens mij dat vista BCF 1 en 2 gewoon BCF2000 noemt... ze eheten in mijn aparaten beheer allebij hetzelfde....

Hoe kan ik dat oplossen?

Ik schrijf maar even mijn bevindingen op hier, heeft misschien iemand anders nog iets aan...

Na een nachtje slapen vanmorgen om 6u het volgende geprobeerd :)

Ik heb dus nu BCF1 in USB modus 4 staan, BCF2 in standalone modus 3 staan en midi in en uit gekoppeld... Opstarten in Mackie allebei, en dan zijn ze aan mekaar gekoppeld.

In reason moet ik dan de BCF's weer uitzetten, Reason opstarten, dan zegt reason dat hij de control-surfaces niet kan vinden..... dan de BCF's aanzetten, en dan werken ze.

Hele lange weg om er te komen volgens mij, dus ik blijf open voor suggesties waarom hij de 2 BCF's verward met mekaar als ik ze gewoon in USB modus 1 opstart zonder ze te koppelen.

? Zijn de BCF'en en BCR op een USB-hub aangesloten of rechtstreeks op de pc?

:eureka: Rechtstreeks aansluiten en de gepaste driver bij de op USB aangesloten controller, lost jouw probleem misschien op.

Ikzelf vermijd USB-HUB's om de reden dat de poorten al eens
verschillend worden toegewezen bij het opstarten.

;) Om die reden laat ik bv. mijn Steinberg-Key ook steeds in hetzelfde slot zitten.

edit: Meesha heeft met 'Scorpius' een softsynth gemaakt die
met 2 BCR-controllers gebruikt kan worden.
Misschien dat hij een idee heeft hoe je hen best in je setup opneemt.

:mexico:

Laatst gewijzigd:
Back