Jen sx1000 Analoge Mono Synth

ElektracidZ

Ouwe rot
De sx1000 is een veelzijdige monosynthesizer met voor elke functie een knop zodat je snel het geluid hebt wat je wilt. Heeft een adsr voor zowel het filter als de vca, een lfo voor modulatie op de vca, vcf en pulsebreedte en een oscilator met keuze uit zaagtand, blokgolf en pulse. Vooral met modulatie op pulsebreedte klinkt de jen zeer vol. De sx1000 leent zich vooral voor bassen (denk drum and bass, elektro) en leads.

Ik 'm laatst een goede schoonmaakbeurt gegeven, zowel optisch als inwendig. oa De toetscontacten/veertjes heb ik gereinigd (niet met contactspray) zodat ie lekker speelt zonder haperende toetsen en weer jaren mee kan. Aan de buitenkant heb ik 'm iets te goed gereinigd, zodat er wat van de lak is afgegaan (zie foto's). Zoals je ook op de foto's kunt zien heeft deze sx1000 ook wat oppervlakte roest en mist hij ook wat van de gekleurde kapjes op de knoppen (wat erg vaak voorkomt bij deze synths). Het doet niets af aan de werking van deze synth, die is goed zonder krakende knoppen en dergelijke.

300 euro.

Bij voorkeur op te halen, eventueel wordt ie op risico en kosten van koper verzonden.

Attachments

• E8OcQpai0n5g==.jpg
    E8OcQpai0n5g==.jpg
    79,9 KB · Bekeken: 143
  • 5NQRAwEkHgZiW6Eiw==.jpg
    5NQRAwEkHgZiW6Eiw==.jpg
    84,4 KB · Bekeken: 119
  • iv8mMF0OtqBqJ3G9MeaUHA==.jpg
    iv8mMF0OtqBqJ3G9MeaUHA==.jpg
    81,5 KB · Bekeken: 115
lol

God, lekker zitten slapen. Gelukkig is er iemand nog wakker!

@mod, kan deze weg/op slot?

Die goede oude tijd, toen je hier nog ongehinderd iemands aangeboden apparatuur in de thread zelf mocht bespreken :halleluja

Die goede oude tijd, toen je hier nog ongehinderd iemands aangeboden apparatuur in de thread zelf mocht bespreken :halleluja

Die tijd heb ik niet meegemaakt maar het zal vast "gezellige" draadjes hebben opgeleverd....kan me er tenminste wel iets bij voorstellen :D

dat valt toch wel mee? ...zo heel bijzonder is de SX-1000 nou ook weer niet, ik weet waar ik over praat want ik heb hem zelf gehad (een dikke 2 jaar)... PWM is zo'n beetje DE enige manier om hem (middels synthese) vol te laten klinken... voor de rest zit er totaal niets op, geen midi, geen speelhulpen zoals een bender en modulatie... maar zelfs de 2 envelopes maken niet heel veel goed eigenlijk... Altern-8 gebruikte ze niets voor niets voor de show in hun clip(s) :D

altern8.jpg

Nou het waren best leuke draadjes op zich soms, kon best leerzaam zijn. Ik heb het in ieder geval nooit als vervelend ervaren. Maar als je een TR-909 voor 1650 euro aanbiedt krijg je inderdaad wel wat commentaar natuurlijk :D

Het is heel leuk om te discussiëren over gear en teksten te herinterpreteren tav deze danwel niet zonder pwm modulatie klinkende synth, maar dat kan ook in een aparte jen sx1000 threard onder 'vintage'. Alle goede intensies en 'good old days' gevoelens natuurlijk in ere houdend!

@mods :slotje:

probleem was dat er altijd over de prijs werd gezeverd. nar het schijnt.
en daar kwam veel ruzie van, zoiets.
300 lijkt me ook wat veel voor een jen sx1000 ;) , die best leuk is trouwens.
niet spectaculair, maar wel een leuk probeersynthje met een typische 'goedkope' analoge sound, beetje engels klinkt ie in mijn oren.
grote dealbreaker is voor velen dat ie niet aan te sturen is (geen cv/gate) maar voor zo'n leuk synthje, dat je live makkelijk meeneemt, of waarop je thuis gewoon wat staat te proberen en in te spelen, mag dat de pret niet drukken.

ik heb een paar keer een jen gehad. op het net lees je altijd over die ontbrekende kapjes. dat heb ik nog nooit meegemaakt. er is 1 knop die zonder kapje bedoeld is, ergens onderin het midden; daar hoort er gewoon geen op.

+

wow, die frontplaat is toch wel erg jammer zo.

Laatst gewijzigd:
er is 1 knop die zonder kapje bedoeld is, ergens onderin het midden; daar hoort er gewoon geen op.
zou je denken? ...ik zie nl overal nog van die lijm blobs zitten...

deze heeft het ook: http://till-kopper.de/jen/jen_sx1000_overview.jpg

volgens mij zit het zo:

OSC groep: Rood
ENV groepen: Blauw
Noise: Groen
LFO: Geel
FILTER: Wit/Grijs

en dan dus nog de level knoppen, die hebben vast ook een kleur (kan haast niet anders)
doet er verder ook niet echt toe, je kan ze er beter allemaal afslopen als er toch al een stuk of wat ontbreken...

wel een lachen bak om te modden... maar die prijs, sjonge jonge...

Laatst gewijzigd:
nee, hier ontbreken er inderdaad een aantal, maar ik heb al zo vaak gelezen, ook bij veilingen en zo, dat helaas 1 kapje ontbreekt ;)

ik weet niet of dit een synth is die je voor veel geld met cv/gate of midi moet laten nachrüsten.
hij is leuk, zoals ie is, dat is zeker.

nee, hier ontbreken er inderdaad een aantal, maar ik heb al zo vaak gelezen, ook bij veilingen en zo, dat helaas 1 kapje ontbreekt ;)
het is wel erg apart idd dat ik op geen enkel plaatje de level cap kan vinden, altijd zwart... maar toch is het nog steeds verdacht dat er wel lijm resten op zitten en met enige logica zou je toch zeggen dat ook die voorzien zou zijn met 1tje... er zijn wel plaatjes te vinden van modellen die wel alle kapjes hebben alleen zijn dat weer niet de originele kleuren... dus tsja enzo ook... het kan nutuulk zijn dat men vaker aan de level knop zou hebben lopen sjorren (maar da's vrij onwaarschijnlijk :D)

ik vind de Jen zeker niet meer waard dan een Juno-2 bijv...

Ik heb de mijne, met filter-in en trigger-in, ooit verkocht voor 120 euro.
Leuk ding hoor, maar 300? Dan moet ie wel heel gaaf zijn...
En idd, volgens mij was een knop zwart.

Back