Wie is je favoriete jaren 70 synthesist?

Wie is je favoriete jaren 70 synthesist?

• Jean Michel Jarre

Stemmen: 60 28,8%
  • Kraftwerk

Stemmen: 68 32,7%
  • Klaus Schulze

Stemmen: 14 6,7%
  • Tangerine Dream

Stemmen: 13 6,3%
  • Vangelis

Stemmen: 28 13,5%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 25 12,0%

• Totaal aantal stemmers
    208
Origineel geplaatst door Phase
Odes van Irene Papas of zoiets, ja echt geweldige plaat, heb em nooit gedraaid omdat ik dacht dat ie slecht was, had em gewoon bij de rest van de Vangelis plaatjes staan voor de heb.

Meesterlijk vind ik ook zijn Blade Runner muziek uit de film, die weer niet op de sountrack lp staat, want das allemaal klassieke muziek.

klopt Odes is fantastisch (trouwens Rhapsodies met Papas ook). en blade runner is in de orginele versie
gewwon tekrijgen op CD (dus niet die nagespeelde)

Origineel geplaatst door Christov
@phase hahahahaha serieus

oja jeffwayne heeft ook nog the planets bewerkt met nog 2 kerels, heb de vinyl ervan heirboven....maar ik vind het aardig foute muziek
fout als in BAD... dus bad als zijnde erg kool... offe... toch maar gewoon zoals je het schrijft zeg maar...?

6 weet het allemaal maar niet zo met die slang van tegenweurdig...

Favorite jaren 70 synthesist ben ik zelf in mijn geval, ben pas alleen in de jaren 80 begonnen met producen.

Na mezelf, erg een Jarre fan geweest :)

Origineel geplaatst door demian
Favorite jaren 70 synthesist ben ik zelf in mijn geval, ben pas alleen in de jaren 80 begonnen met producen.

Na mezelf, erg een Jarre fan geweest :)

En...in zijn voetsporen getreden?
Of een heel eigen geluid gecreëert?

Edit: Heb net Spaced Elevator beluistert...tis al duidelijk :)
BTW, aan welke kant van de tunnel ga je wonen?

Coole track trouwens!!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ZmokE
En...in zijn voetsporen getreden?
Of een heel eigen geluid gecreëert?

Edit: Heb net Spaced Elevator beluistert...tis al duidelijk :)
BTW, aan welke kant van de tunnel ga je wonen?

Coole track trouwens!!

Aan de noordkant...liefst op noord beveland.

enne ... thnx voor het compliment! :)

Ik wilde voor JMJ gaan maar het is toch Tangerine Dream geworden,
dan wel de oude TD met Chris Franke ( Master of SEQ ) :halleluja

Attachments

• td_live.jpg
    td_live.jpg
    30,7 KB · Bekeken: 92
Beter laat dan nooit gekozen voor niemand minder dan Klaus Schulze en Klaus Schulze had zeer waarschijnlijk weer gekozen voor Vangelis. ;)
Klaus heeft tien keer zoveel uitgebracht dan bijvoorbeeld Jean Michel Jarre meer dan 100 platen en wist op een kleine dip midden jaren na elke keer weer fantastische en vernieuwende muziek neer te zetten tot op de dag van vandaag.
Daarnaast is Klaus een Minimoogvituoos van het eerste uur :halleluja en speelt op zijn live concerten ook echt live.
Op de tweede plaats komt Chris Franke de enige die na de dood van de echte Tangerine Dream in 1984 nog echt mooie dingen maakt zij het op gebied van film en seriemuziek.
Yellow Magic Orchestra pakt het brons :okdan:

eno vooral, omdat ik voor pop en rock viel en hij de synth daar zo lekker doorheen liet gieren. (bij roxy dan.)

verder kraftwerk en ymo.

vangelis tangerine dream jarre etc etc vond ik maar elektronisch geneuzel....

Toetsenist van dew Beatles.

Is niet echt jaren 70, meer jaren 60. Ik weet het. Maar zeer OK.

/serious mode

Brian Eno is toch wel 1 van mijn helden.
Kraftwerk heb ik in de enquete gekozen. Ik heb Kraftwerk 2 keer live (nou ja....live) mogen aanschouwen.

By the Way Leo:
Er is als het goed is net een nieuw album van Brian Eno uit. Ik heb hem nog niet gehoord en weet dus ook niet wat voor werk het is. Ik vind die eerste 2 platen van Roxy Music inderdaad ook supergoed.

de nieuwe cd van brian eno is voor de liefhebbers een echte aanrader. ik vind het een geweldig mooi album.
naar een pb kan ik geen mp3's mailen, naar een emailadres wel!

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
nee hoor respect voor Star Inc./ Ed Starink.

hij maakte ook solo eigen werk ook niet verkeert. maar ga maar eens na, ie programeerd al die sounds exact na, dat lijkt me moeilijker dan met eigen sounds komen, en dan perfect naspelen.
Wie doet t em na ?

´k Twijfelde tussen Ed Starink en Jean-Michel Jarre, maar ik heb "Anders, namelijk..." gekozen !!!:engel:

jean michel jarre was toch wel mijn 1ste aanraking met op synth gebaseerde muziek vind het nog steeds wijze muziek en in mijn ogen was hij zijn tijd ver vooruit

Jarre gekozen

Jarre gekozen

Ja JMJ Jarre gevonden in de platenkast bij ouders van een vriend van mij. Een muzikale wereld ging voor mij open.
1990 La Defense en ik was erbij. Ik denk dat dit wel het hoogtepunt voor mij was. We zwaar verrot dat die gast ongeveer alles loopt te playbacken. En zijn latere werk is nooit meer van het niveau geweest Oqygene, Equinoxe, Magnetic Field, Zoolook En Rendez Vous. Daarna werd het toch een stuk minder fraai, vind ik. Zoals hierboven beschreven was hij idd zijn tijd vooruit maar heeft geen gebruik gemaakt van die voorsprong..

Muzikaal prefereer ik Vangelis. Had zo ook wel zijn playback optredens (zeg concert Rotje Knor)maar die heb ik dingen op het klavier zien doen die toch wel erg goed zijn. Check www.youtube.com maar eens.

Kraftwerk vind ik erg vet alleen krijg ik bij hun geen live gevoel. YMO daarentegen wel (de zogenaamde Japanse tegenhanger - vind ik zelf overingens wel meevallen). Check wederom youtube.

Klauz Shutze vind ik echt takkenmuziek voor zweefmutsen.

AAVIKKO niet te vergeten. Die muziek ik gewoon lachen. Een drummer, 2 toetsenisten en een sequencertje. Swing it out! http://www.aavikko.net/

Sjonge, wat een Off Topic geleuter van me....ha.

Ik kan mij niet goed herinneren wat er aan synth muziek was in de jaren 70. Ik luisterde voornamelijk naar Ska, punk en hardrock.

Emerson, Lake and Palmer, Yes, Saga

Keith Emerson

4.jpg

Jim Gilmour (SAGA)

2003_jg03.jpg

Van de beschreven artiesten is Schulze toch duidelijk mijn favoriet. Ik heb de albums Blackdance, Timewind, Moondawn en X en dat vind ik echt topplaten.
Mijn eerste aanraking met Schulze was op een zonnige vrijdagmiddag bij een maatje thuis. We hadden een paar jointjes gerookt (foei!) :peukie: en zagen de elpee van Moondawn in zijn vader's platenkast staan. Aangezien de hoes er wel interessant uitzag hebben we hem opgezet en sindsdien vele malen herluisterd.

Met Vangelis en Jarre heb ik eigenlijk helemaal niets (op Conquest Of Paradise na dan, dat vond ik nog wel een leuk nummer) of jullie moeten echt met interessante nummers komen van deze twee personen. Equinoxe van Jarre heb ik ook wel eens te leen gehad maar dat kon mij ook niet raken.

Van Tangerine Dream vind ik het album Phaedra wel cool.

Kan het zijn dat er nogal een tweedeling in de jaren '70 synthmuziek zit met enerzijds de meer ambientgerichte muziek van TD en Schulze en anderzijds de meer, tsja hoe moet ik het zeggen, 'poppy' muziek van Jarre en Vangelis? Ik ben niet heel erg thuis in de oudere synthmuziek dus zou niet weten wat nou echt dé topalbums zijn geweest. Iemand die nog goede luistertips voor mij heeft?

Back