Hohner Pianet T opknappen

xavier

Ingeburgerd
Ik heb hier al een hele tijd een hohner pianet t liggen die ik een tijdje geleden had gekocht met het idee om deze te herstellen en op te knappen.

Er komt zelf geen geluid uit de pianet en ik ben zelf niet zo de electronica techneut (voor zover er electronische componenten erin zitten).

Nu ben ik op zoek naar een eventuele oorzaak voor het niet werken van de pianet.

Heeft iemand een idee? Alle hulp is welkom!

De pianet is een volledig passief instrument.
Vergelijk het met een electrische gitaar.

Ik versterk de pianet met een gewone buizenversterker die ik ook gebruik voor mijn gitaar.
Als ik aan het metalen plaatje van de input kom, maakt het wel een buzzgeluid, zoals je een kabel uittrekt wanneer de versterker nog aan staat.

hier zijn een paar foto's:

104_0926.jpg

104_0929.jpg

Laatst gewijzigd:
De pianet werkt inderdaad net als een gitaar met pickups. Ook als hij het goed doet heb jee een lage output, dus hou daar rekening mee. Ik ben zelf ook geen techneut, maar als er geen geluid uitkomt, kan dat volgens mij alleen komen door een los contactje ergens.

kijk eens op clavinet.com. daar heb je o.a. een forum waar mensen rtondhangen die hier meer van weten, en je kan er nieuwe hamertjes ("sticky pads") bestellen.

groetjes en succes ermee,

Jelle

Back