Beat Thang verkrijgbaar(?)

Ziet er toch allemaal een beetje bedenkelijk uit, en zoals Lotuz al aangaf, erg trendgevoelig. Heb er een beetje een 'rompler' gevoel bij, denk dat het sterkste argument de on-board sounds zullen zijn, en daar zit natuurlijk niet iedereen op te wachten...
De demo's zijn erg puberaal en ondanks het gelikte (cheape) uiterlijk blinkt het allemaal niet uit door professionalisme. Maar goed, het is fijn dat er al een (hardware) alternatief komt voor een mpc (al zal die laatste wel 10x zo lang meegaan).

ps: geef mij maar m'n MD 8)

Misschien kan je ook wel een lcd scherm aan de binnenkant van de behuizing bouwen voor als je het geheugen wil uitbreiden dat je dan toch nog tv kan kijken:eureka:

Idee voor MTV komt 50 Cent je Beat Thang pimpen!

@Rvooh, :) T kwartje viel eerder al, ik ging er alleen iets te inhoudelijk op in..

ontopic,

Over de beat thaaaang, UHUHU, YEAH, moet ik nog maar eens zien of ze kunnen waarmaken wat ze staan te verkondigen. Denk eerlijk gezegd niet dat ze de akai mpc serie kunnen evenaren/voorbij kunnen streven kwa kwaliteit, zowel van de parts (pads/bewegende delen) en de levensduur van het apparaat.

Maar goed, de tijd zal het leren.

ps. Doe mij maar gewoon de ouwe mpc's, 60, 2000 en 3000. pow pow!

Lijkt mij gewoon een prima bak om mee te beginnen om dan na een paar maanden tegen de beperkingen aan te lopen en te dumpen op marktplaats. Ik dacht slechts 2 outputs dus niks voor outputgeile gebruikers....

Ik heb geen interesse in dat ding.

Typisch blijven de meeste reacties wel. Als ik naar de demo van de subboombass kijk op YouTube is er geen subbas te horen maar in het topic over die plug hoor ik daar geen gezeik over en hier loopt het na een paar demo's de spuigaten uit. Je zou bijna denken dat dit over ghetto negers gaat en niet over de machine.

Hmmmm.... Ik zou hem wel eens willen proberen, maar...
Typisch geval a la mc303 denk ik. Alles in een doos, maanden voor gespaard en dan waardeloze midispecs en massaal dumpen (of een puber wijsmaken dat je dan een tiesto bent, of in dit geval een dre). Ik zie al de jongetjes van 15 jaar al met hun hoofdje knikken als je als mattie poekoe uit dit stuk phatte gear shizzl't o.i.d...

Typisch blijven de meeste reacties wel. Als ik naar de demo van de subboombass kijk op YouTube is er geen subbas te horen maar in het topic over die plug hoor ik daar geen gezeik over en hier loopt het na een paar demo's de spuigaten uit. Je zou bijna denken dat dit over ghetto negers gaat en niet over de machine.

Ja maak jij er maar een Black and White thing van.................BS!

Nou goed zal ik ook maar ff, te zien aan de jack-input op de achterkant is het apparaat vele malen kleiner dan die lijkt van vooraf gezien (1e wat me opviel)

Ik vind het eerlijk gezegd een speelgoed ding. Wat het is met speelgoed, is dat je er gelijk mee moet kunnen spelen zonder al te veel na te denken, zonder al teveel moeite (no load times, packed wiht pre-produced production-ready beats, blabla)

Maar inderdaad, wat ze hebben gedaan is wel heel slim.. niet iedereen heeft 'een technieker' in zich huizen die alles wil weten en uitpluizen, maar gewoon lekker beats wil maken, en dat gaat dit ding prima doen.

Terwijl iemand bijv. uren zit te pielen met een moeilijkere (professionelere?) bak, en nog net 1 pattern beat heeft staan, zit iemand op zo'n beat-thang in dezelfde tijd wellicht al met een complete song door het gebruiksgemak.. dat geloof ik wel, maar ik zou er lui van worden, laat mij maar lekker pielen.

Als er een rijmwoordenboek in zit, haal ik hem meteen.

Als er een rijmwoordenboek in zit, haal ik hem meteen.

Gewoon overal "izzle" achter zetten, dan rijmt het altijd. :D

Ja maak jij er maar een Black and White thing van.................BS!

Laten we even duidelijk houden dat ik hier niet met aannames ben begonnen en dat het bij veel reacties niet eens over die machine zelf ging.

Dus dat ik nu overdrijf om een punt te maken hebben jullie toch wel over jullie zelf afgeroepen. Dat is precies wat beeldvorming inhoudt.

En zou je eens een reactie op mijn vorige vraag aan jou willen geven aangaande of je uberhaubt geinterseerd bent in de machine ansich? Of dat je alleen maar geintereseert bent in afzeiken om het afzeiken als het gaat om het bling bling gehalte van deze machine?

Dank!

Nou goed zal ik ook maar ff, te zien aan de jack-input op de achterkant is het apparaat vele malen kleiner dan die lijkt van vooraf gezien (1e wat me opviel)

Ik vind het eerlijk gezegd een speelgoed ding. Wat het is met speelgoed, is dat je er gelijk mee moet kunnen spelen zonder al te veel na te denken, zonder al teveel moeite (no load times, packed wiht pre-produced production-ready beats, blabla)

Maar inderdaad, wat ze hebben gedaan is wel heel slim.. niet iedereen heeft 'een technieker' in zich huizen die alles wil weten en uitpluizen, maar gewoon lekker beats wil maken, en dat gaat dit ding prima doen.

Terwijl iemand bijv. uren zit te pielen met een moeilijkere (professionelere?) bak, en nog net 1 pattern beat heeft staan, zit iemand op zo'n beat-thang in dezelfde tijd wellicht al met een complete song door het gebruiksgemak.. dat geloof ik wel, maar ik zou er lui van worden, laat mij maar lekker pielen.

Ik ben al lui maar dat zegt niks over deze machine. Sterker nog ik heb regelmatig inspiratie gehaald uit presets zoals bijv bepaalde patterns uit de Roland r70. Ik sluit dus ook niets uit. En veel mensen om debiele redenen wel.

En daar hebben fabels en manu gewoon gelijk in.

Ik vermaak me weer kostelijk! Een heerlijk draadje met veel emoties! :duivels:

..en dat over een product dat nog niemand gezien, gehoord, geproefd of aangeraakt heeft...

Ga vooral door! Ik pak er nog een pintje bij! :biertje:

Thnx MadR that was my point.

@ Jena: ik neem het niet voor ze op, ik 'verzet' me echter wel tegen kortzichtige mensen (in dit geval vind ik jou dat) vandaar mijn reactie.
Als het geen apparaat is voor jou, verdiep je er dan niet in, sla 'm over, ga geen specs vergelijken maar doe gewoon lekker je ding met apparatuur die je wel gaaf vind/hebt staan en maak lekker muziek...laat dat hele ding links liggen, ga geen commentaar leveren al helemaal niet op dingen als het blingbling gehalte en hun marketing aanpak, what the use?!

Ze maken dat ding ook niet voor iedereen, dat bedoelde ik met dat hele "zeiken tegen potentiele klanten"...zoals MadR ook al vroeg; ben jij echt in de running voor die bak? Lijkt me niet toch? Dus is die hele campagne niet voor jou. In een bepaalde hoek kom je nergens als je niet zo praat, doet en dingen neerzet, jezelf profileert...more love to them, ook niet mijn ding maar toch

En wat betreft de speelgoed look van dit ding t.o.v. de serieuze MPC: www.forat.com wel eens gezien?! Daar zie je hoe mensen, WEL deels de doelgroep en potentiele klanten (misschien voor erbij, op de hotelkamer OF zelfs als mainbak voor mensen die niet veel gear hebben...HAD GEWILD DAT ZE ZOIETS MAAKTE TOEN IK BEGON, te gek toch iets wat simpel instappen is en ook nog een dieper mee kan gaan...) hun MPC juist aanpassen voor veel geld om zo'n look te krijgen...dussssss is het niet je ding, leg het naast je neer!

Ben je niet van plan er eentje te kopen, heb je ook niets te maken met de back-up en service so why bother?!

@ Jena: heb je je zoontje gekregen tijdens of nadat wij elkaar voor het laatst hebben gezien? Hahaha voel me vereerd;-)

@MADR
Ooit had ik wel serieuse interesse, inmiddels niet meer.
Was vannochtend grumpy, <Tony Soprano Mode>"Ah forget about it"</soprano>

@Manu
Jij weet dus nog wie ik ben? mmm had ik niet verwacht.

Ja m'n zoon is nu 2,5.......ik heb jou voor het laatst 4 a 5 jaar geleden gezien(als jij die jongen van FB , sessiemuzikant, klein indotype...bent......toch?).......dus.......jah het is gewoon een mooie naam.

OK........iedereen die hier (in wil trappen) voor wilt gaan..........ik hoor het wel, die BeatThang dus.

Komaan jongens, cut the crap...

Het is gewoon een leuke beginnersbakje.
Het enige wat ik goed aan vind is de betere integratie van de techniek zoals de SD met hoge capaciteit, standaard voldoende RAM en de twee telegeleide vliegtuigafstandsbedieningsknuppeltjes, de geïntegreerde kerstverlichting en de pads doen mij terug denken aan de elektronische drums van Roland en Simmons uit de gouwe ouwe 80's.

Geen looplicht sequencer en te weinig outputs, niks bijzonders dus, te weinig hands-on controle en knoppen....een Nintendo kleurenscherm.

Als je er pong op kan spelen en Super Mario mee kan besturen met die knuppeltjes dan heeft het nog bestaansrecht. Om te springen, moet ik dan op deze pad of op die pad daar meppen ?

Back