Vraagje over speelwijze op een Pro One

demian

Ojee
Effe een vraagje, is het bij de Pro One alleen mogelijk om een nieuwe toon te spelen nadat je een toets hebt losgelaten?

Maw, het is niet mogelijk om een nieuwe noot te triggeren terwijl je een andere toets nog ingedrukt hebt?

Of doe ik iets verkeerd..

Is het via een extern keyboard wat via CV/in is aangesloten nog te realiseren om wel zo te kunnen spelen? Of.. is het eventueel via een modificatie mogelijk?

uiteraard moet het (als alles goed is) gewoon kunnen... het werkelijke triggeren van een toon is niets anders dan het starten van de envelope, dus ik zou daar maar eens een kijkje nemen qua allerhande instellingen...

op de knop 'reply' drukken tot aan het bevestigen van deze post duurde maar liefst 50 sec.

je kan nogal wat switchen, bv de single multiple trigger switch, zodat je de envelope opnieuw start. als je het filter dicht hebt staan en de switch op single trigger, dan triggert de nieuw ingedrukte toets de filter envelope niet.
zou dat het kunnen zijn?
klein ongemak dat nogal eens voorkomt bij de pro-one is vuile schakelaars die daardoor niet goed werken. even flink heen en weer schuiven doet soms wonderen. (voor het geval je wel een multiple trigger had aanstaan)

dat heet dus retrig, die multiple trigger, bij de mode selectors

retrig / normal / off moet de stand van die 3 schakelaars zijn

seq en arp uit !

Ok, ik ga eens effe flink met die knoppen heen en weer, de sequencer wil ook niet opnemen lijkt het.

I'll be right back! :okdan:

Aha! Je kan idd enkel een nieuwe noot triggeren wanneer je de vorige nog hebt in gedrukt als de SEQ-knop EN ARP-knop op OFF staan, en Retrig AAN, Repeat/Ext Uit en Drone uit.

Is dat ook weer opgelost, ga ik nu ff zien hoe ik een Sequence kan opnemen, gelukkig heb ik een boekje er bij.. :D

Dank! :okdan:

Aha! Je kan enkel een nieuwe noot triggeren wanneer je de vorige nog hebt in gedrukt als de SEQ-knop EN ARP-knop op OFF staan, en Retrig AAN, Repeat/Ext Uit en Drone uit.

Is dat ook weer opgelost, ga ik nu ff zien hoe ik een Sequence kan opnemen, gelukkig heb ik een boekje er bij.. :D

Dank! :okdan:

je zet m eerst op record, dan schakel je naar se1 of 2, dan inselen en als je klaar bent, terug naar off, dan play ipv record en de sequence weer kiezen

dacht ik

mooi boekje erbij? (ik begin te vermoeden dat het een ex-leo is. bromt de voeding?)

Ja die werkt goed. :W
ja pcies idd, dat zou ook bij die vorige instellingen (normaal gesproken) goed moeten werken... tenzij er nutuulk iets ernstig aan de hand was geweest maar dat wisten we op dat moment nog niet nutuulk...

maar je zou wel leuke dingen kunnen doen met die retrigger uit, een soort van echo simulatie, dus in de release een riedeltje blijven herhalen bijv.

je zet m eerst op record, dan schakel je naar se1 of 2, dan inselen en als je klaar bent, terug naar off, dan play ipv record en de sequence weer kiezen

dacht ik

mooi boekje erbij? (ik begin te vermoeden dat het een ex-leo is. bromt de voeding?)

haha, dank, ik hoef het boekje niet eens te lezen zo.. :D

Boekje is wel iets beschadigd, maar 't kon erger, de binnenkant is netjes iig, de kaft iets minder.'

't is wel een zeer zeer mooie pro one, echt ernstig.. :{

En voeding lijkt niet te brommen, is me nog niet opgevallen iig, vind wel dat het volume van de noise wat laag is tov de 2 osc's..

ja pcies idd, dat zou ook bij die vorige instellingen (normaal gesproken) goed moeten werken... tenzij er nutuulk iets ernstig aan de hand was geweest maar dat wisten we op dat moment nog niet nutuulk...

Nee precies, ik was bang dat er tijdens het vervoer misschien iets kapot was gegaan, zo'n auto klappert toch flink op en neer soms bij sommige bobbels enzo, 200 km in een auto liggend is eigenlijk het zwaarst voor zo'n schatje volgens mij.

Maar alles lijkt het nu te doen incl sequencer.. yesch! :okdan:

neem jij m niet op schoot dan onderweg?

nouja, veel plezier ermee - lekker stevig geluid en lekker compleet synthje hoor.
ook vrij eenvoudig te syncen.

neem jij m niet op schoot dan onderweg?

nouja, veel plezier ermee - lekker stevig geluid en lekker compleet synthje hoor.
ook vrij eenvoudig te syncen.

Ik had de Eminent 310 op schoot genomen, vandaar.. :D

Oja, syncen, ik heb de trigger uit van de 808 op de Sync van de Pro One aangesloten, nu nog ff zien uit te vogelen hoe dat verder moet, ik wil ook kunnen scalen ofzo, denk ik. toch?

Het blijft wel een teer beestje hoor. Pas op met wat je aansluit. Mijn eerste Pro-One gaf de geest toen ik orgelpedalen van een onbekend merk aansloot.

vind wel dat het volume van de noise wat laag is tov de 2 osc's..

Dat is dus het tegenovergestelde van die van mij. Als ik die pot ook maar een beetje opendraai dan ruist de voorgevel er zowat uit :D

De Pro One neemt qua klank echt een aparte plaats in tussen de analoge bakken. Proficiat ermee! :okdan:

Ja dank je, ik had niet verwacht dat ie zo goed zou klinken, 't is zeer bruikbaar wat allemaal er allemaal uit komt, bij bijna iedere knoppenstand levert wel hij wel wat interessants op.

Wat ik ook heel apart vind is dat je bij de clock van de sequencer (lfo) zaagtand/driehoek en pulse aan je sequence toe kan voegen, hoe verzinnen ze het! :halleluja

Back