Microkorg of Roland Juno2 ..of toch iets anders?

Koop gewoon een leuke synth met aardig wat mogelijkheden, ookal ben je er niet bekendmee. Zorg dat je er wel eentje aanschaft zonder al te diepe menu structuur en veel hands on control... zo kan je al spelenderwijs de synth verkennen en leren wat de bepaalde parameters precies doen en hoe ze effect op elkaar hebben..

dat is em nou, ze zijn allemaal leuk of lijken leuk te zijn:) ik wilde gewoon het beste/leukste uit zijn prijsklasse (tweedehands ongeveer onder 200 eu :maffia:)

ik kan gewoon niet in mijn eentje kiezen.

Ik zou voor een Roland Alpha Juno (1 of 2) gaan, perfect om het op te leren lijkt me.
Klinkt goed, hardware nodigt toch meer uit om te spelen, niet te moeilijk om te begrijpen, en je komt hierop veel bekende geluiden tegen en hij is te gebruiken voor verschillende muziekstijlen.

aha! oke cool...somehow intuitief wilde ik al voor alpha juno's gaan (1 of twee, het verschil is niet zo groot dacht ik )

Als beginneling NU, zou ik toch wel voor een Microkorg gaan. Omdat (in vergelijk) het geluid uit een analoge synth nogal vrij "droog" is En als beginneling zal je onmiddellijk wel horen dat de klanken uit de Microkorg heel goed zijn . En je hebt meteen een goede basis om met VA-synth menu's te werken. Plus de handleiding van de microkorg is in "Jip en Janneke taal" Perfect voor beginnelingen die zich willen verdiepen in synthese.

Indien je de kans hebt om te kunnen vergelijken met deze 2 synth's. Zal je het ook onmiddellijk horen.

Helaas heb ik niet de kans om ze te vergelijken:( anders had ik al die synths zelf outgechecked... maar ik heb ook veel goeds over klank microkorg gehoord , maar er waren wat discussies over de moeilijke menu's. Maar dankjewel voor je mening, ik twijfelde over microkorg omdat hij te moeilijk zou zijn. maar de ahndleiding in "jip en janneke taal " heeft me overtuigd.

Ik ga naar mogelijkheden zoeken om microkorg en juno te vergelijken.

Ik stond jaren geleden voor het zelfde probleem. Mijn advies zou zijn een goede midi-controller voor de "hardware"-feel (later altijd nog bruikbaar). Een pakketje als Fruityloops is prima. Software synths (VSTi's) zijn tegenwoordig steeds vaker gratis te downloaden. "Zelfs" de gratis softsynths worden steeds beter. Kijk maar eens op www.kvr-vst.com.

oe thnx voor de link :O:)8)

De microKORG heeft trouwens een leuke bruikbare midi-editor; verkrijgbaar op de site van korg. Ik heb ook een microKORG en de editor werkt prima; editten; op 'WRITE' drukken en klaar. Dus voldoende 'virtuele' knoppen om on the fly aan te draaien...

Koop een niet te dure controller met heel veel knopjes.. Ga dan eens kijken hoe lang je het volhoud en gaat dat goed koop een synth.

heb de thread niet in detail doorgelezen maar wil ff reageren op het microkorg bashen. na wat geklooi met fruityloops was de MK mijn eerste hardware synth. heb er prima de basics op geleerd, in tegenstelling tot wat velen hier vertellen. een keertje dat je met de parameter selectie knop overweg kunt ben je vertrokken. na een aantal jaren heb ik m wel ingeruild voor n MS2000BR omwille van t grotere gebruiksgemak.

dus mijn advies: de MK werkt wél als beginnersynth maar n MS2000 is handiger in gebruik. sound is dezelfde.

dus mijn advies: de MK werkt wél als beginnersynth maar n MS2000 is handiger in gebruik. sound is dezelfde.

Inderdaad! Had er zelfs nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt. De Korg MS2000 is een heel pak overzichtelijker voor een beginnende. Zelfde engine als een MK. Een heel overzichtelijke VA bak en als extraatje een heel leuke maar goede vocoder er bij. De prijs is iets duurder dan een MK. Maar toch goedkoper dan bvb een juno 6/60/106. En ook geen gezever met hangende of totaal niet meer werkende voice-chips. En "en plus" een MS2000 ziet er heel cool uit. Ik zelf heb een microkorg en het is één van mijn leukste synth's. Ik heb echt een hekel aan dat soft-gedoe. Je hebt niks en het geeft geen enkele voldoening (nmbm). Denk ook dat er veel meer uit te halen valt uit een Korg MK/MS2000 dan een Roland Juno (alpha 1, 2) 6/60/106 Ik was nogal vrij vlug uitgekeken op mijn Juno 106 en 60. Maar mijn MK blijft mij toch nog altijd verrassen.

Hier zijn wat voorbeeldjes van een Korg MS2000 die ik heb gevonden op YT.

Last edited by a moderator:
misschien novation k station ook een aanrader, knoppen zat, the look is niet iedereen zijne smaak maar ja, lijkt wel een leuke bak om op te leren

zelf ben ik begonnen op 1 osc analoge bakken die minder of iets meer dan 100$ hebben gekost, beperkingen kunnen goed zijn!!
maar als je direct musiek wil maken zoals je voorbeelden dan maak je je zelf soms onnodig moeilijk
veel lezen over synthese helpt veel!!!

Die clone produceten van Creamware zijn ook niet zo heel duur. En goed om de basics van een synthesizer te leren . vooral de minimax. Minioog clone. Oke je moet er niet vanuit gaan dat als een echte minimoog klinkt. Maar zoals ik zeg het is goed om te leren.

http://link.marktplaats.nl/268202899

Back