PadKontrol Korg

Edwinuss

Nieuwkomer
Ik ben sinds Zaterdag een troste bezitter van een Korg Padkontrol, maar ik zit wel met een vraag.
Ik heb op dit moment een iMac en hier draait Logic Pro op. Mijn PadKontrol werkt prima met Logic Pro, ik kan de sample kits die in Logic staan gewoon bespelen.
Nu heb ik een aantal samples die ik wil gebruiken met mijn PadKontrol, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik die samples kan toewijzen op 1 van de 16 pads.
De software die erbij geleverd is ( Editor Librarian ) geeft me hier ook weinig info over en ik ken werkelijk niks niks het net vinden..

Iemand een suggestie?

Je zult je samples in een softsampler moeten laden en dan de triggers van die sampler moeten toewijzen aan je PadKontrol. De PK is geen sampler of sample-player, het is een controller waarmee je software kan besturen. Deze software speelt dan weer de samples af.

Ik ben geen Logic gebruiker, dus ik weet niet welke software die standaard sample kits afspeelt (plug-in? of native Logic?), maar 't lijkt me aannemelijk dat je daar je eigen sample-kit ook wel in kan zetten.

De 'Editor Librarian' is louter bedoel voor het beheren van presets, niet voor sample-management.

Ik gebruik bv. zelf een MPD24 voor voornamelijk EZDrummer en Battery3, werkt nagenoeg hetzelfde. Je kunt alle MIDI control messages toewijzen en opslaan in een preset via het apparaat zelf, of zelf je presets bouwen/exporteren/inladen in de bijgeleverde editor librarian software.

Je zult je samples in een softsampler moeten laden en dan de triggers van die sampler moeten toewijzen aan je PadKontrol. De PK is geen sampler of sample-player, het is een controller waarmee je software kan besturen. Deze software speelt dan weer de samples af.

Ik ben geen Logic gebruiker, dus ik weet niet welke software die standaard sample kits afspeelt (plug-in? of native Logic?), maar 't lijkt me aannemelijk dat je daar je eigen sample-kit ook wel in kan zetten.

De 'Editor Librarian' is louter bedoel voor het beheren van presets, niet voor sample-management.

Ik gebruik bv. zelf een MPD24 voor voornamelijk EZDrummer en Battery3, werkt nagenoeg hetzelfde. Je kunt alle MIDI control messages toewijzen en opslaan in een preset via het apparaat zelf, of zelf je presets bouwen/exporteren/inladen in de bijgeleverde editor librarian software.
Duidelijk!

In Logic zit een softsampler, ik heb ook een midi keyboard en heb op die manier wel samples toegewezen aan de toetsen, maar ik kan niet samples toewijzen aan de pads.
Ik kan wel een bunch of samples in de sampler gooien, maar dat komt niet overeen met de toetsen op de PK.
Hopelijk is het nu wel duidelijker.

Back