Twee probleempjes met Juno 60

renepela

Ouwe rot
Sinds vandaag ben ik de zeer gelukkige eigenaar van een Juno 60. Hij heeft een mankementje en daardoor kon ik hem ontzettend goedkoop kopen.

Het probleem is duidelijk hoorbaar als ik een toonladder speel.
Elke 6e noot in de rij klinkt wat harder. Overigens wel afhankelijk waar ik begin op het klavier. In ieder geval steeds een interval van 6 noten. De 6e is steeds harder.

Het lijkt wel of bij die hardere noot het filter verder open staat dan bij die andere noten.
Heeft iemand een idee hoe ik kan uitzoeken wat er mis is? Is het filter per stem te calibreren? Of is het toch de VCA.

Een tweede probleempje is dat de VCA "lekt". Als ik een noot los laat klinkt ie soms heel zachtjes in de achtergrond door. Ik meen dat hier al een thread over is hier op het forum, maar de oplossing heb ik nooit gelezen.

Hé Renepela......
Lekker aan het knutselen?
Alles oké daar?

groet,

rob

Volgens mij is er inderdaad niks kapot. Alleen op een van de voices staat het filter standaard al wat verder open dan op de andere voices denk ik. Vandaar dat het wat harder klinkt.
Het filter werkt wel, want de sliders hebben wel invloed. Alleen op die ene voice gaat hij niet naar nul. Waarschijnlijk inderdaad een kwestie van kalibreren.

Heeft iemand hier er ervaring mee en kan die persoon me daar mee helpen?

Back