Baby 10 Sequencer

Beter nieuws! Hij zit in elkaar en hij doet het. Het was nogal een klusje om 'm aan de gang te krijgen en dat kwam vooral door de leds. Ik heb er gelijk weer een hoop van geleerd dus.
Hij triggert nu fantastisch op m'n MFB dual LFO en ook op de clock out van de MFB Power/midi module, maar niet meer op de gate out van de a-155 (pech gehad komt misschien nog). MAAR iets wat nog veel belangrijker is; Mijn MPC-1000 triggert hem PRIMA en da's nog veel leuker. Nu kan ik de clockpulsen inkloppen waar ik maar wil!

Let op: MPC1000=>8 step sequencer=>SH-101!

jaaaaaaaa te gek dit! :mega:

jahaa hij doet het

alleen nog even een reset knoppie in bouwen.

Laatst gewijzigd:
dank je wel man, ik ben heel trots...

En dat hij het nu doet heeft me de hele nacht wakker gehouden in verband met inspiratie :gaap:.

Ik denk er nu trouwens pas aan dat de mijne een Baby8 is, mag tie wel hier?

Baby 8 mag ook.

Heb je hem niet zo het gebouwd dat je zelf de lengte kan bepalen.

Loopjes van 3 stappen over gewone 4/4 kan heel leuk klinken.

Bij mij resetten de sequencers elkaar, zodat je een soort voorspelbare onvoorspelbaarheid krijgt.

Er zitten spdt schakelaars op. Wanneer je die naar boven schakelt wordt er een gate op die step opengezet (classic!). Wanneer je ze naar beneden schakelt wordt op de betreffende step de sequence gereset. Behalve wanneer er een jack in de gate 2 output zit (schakelende jack socket), dan heb je een 2e gate.

Dus het is kiezen, 1 gate en een reset of 2 gates zonder reset.
De volgende keer dat het doosje open gaat komt er een manual reset en een reset trigger ingang in. Dat past nog wel. 10 stappen pasten echt niet op het paneeltje.

Net het ICtje gehaald, €0.95.

Zal eens gaan bouwen ook. Leuk projectje dit!

Je zou dit ding ook in de Thingamakit kunnen zetten toch?....?

Laatst gewijzigd:
Heeft iemand al nagedacht over de mogelijkheid van een skip-step functie? Ik zag wel de schakelaar om de gate voor een step uit of aan te zetten maar zou het ook mogelijk zijn om een step over te slaan met een redelijk eenvoudige toevoeging?

je kunt altijd een moment schakelaar voor je gates zetten om ze tijdelijk uit te zetten, maar da's niet het zelfde natuurlijk.

Stapje overslaan... als je um kortsluit misschien?
Bedoel je dan: 1-2-3-5-6-7-8 OF 1-2-3-_-5-6-7-8?

Je kunt bij elke stap een schakelaar bouwen die op die stap al je gate signalen uit zet. voor stappen overslaan moet je met je klok of multiplexer of de verbindingen daartussen gaan knutselen.

Vannacht heb ik de stappendriver voor de volgende sequencer gebouwd uit een mn4502b (binaire counter) en een tc40h138p (3 to 8 line multiplexer).

Door de uitgangen van de counter op de verkeerde inputs van de multiplexer aan te sluiten krijg je een ander loopje. Door de signalen te inverteren kun je het ding achteruit laten lopen. Inverters zijn makkelijk met een schakeaar tussen de verbidiningen te schakelen. Met een meerstandenschakelaar kun je de verbindingen tussen de 2 chips steeds veranderen. Met een paar schakelaars op je paneeltje kun je dus heel je pattern totaal veranderen EN weer gewoon terugkrijgen ook.

Het leuke is dat de counterchip 2 counters heeft en ik nog zo'n multiplexer heb liggen. Da's dus 2 rijen die je onafhankelijk van elkaar kunt manglen. Dat moet toch leuk zijn?

In het flimpje zie je een voorbeeldje van het verbindingen wisselen.
Er moeten na de multiplexer nog inverters komen, want hij geeft normaal hoog uit. dus de led die je ziet doven vertegenwoordigt de step die op dat moment triggert.

snappie...

filmpie

Oh ja wat je dus doet is de bits verwisselen en zo het binaire getal veranderen...

Laatst gewijzigd:
Ik ben ook bezig met een nieuwe sequencer met de mogelijkheid de pattern te veranderen door de bits niet rechtstreeks van de binaire teller naar de decoder te brengen. Ik heb wat IC's besteld en ga dan wat dingen uittesten.

De bedoeling is twee of drie onafhankelijk 16 step sequencers te maken waarbij je de bits kunt samenvoegen/veranderen door ze door logische poorten/shift-registers etc. te halen. Dit zou ik naar het frontpaneel brengen zodat ik dit met banaankabels kan doen.

Anyway, hier nog wat fotootjes van mijn afgewerkte Baby 10

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Attachments

• IMG_1082 (Medium).JPG
    IMG_1082 (Medium).JPG
    57,5 KB · Bekeken: 83
  • IMG_1085 (Medium).JPG
    IMG_1085 (Medium).JPG
    52 KB · Bekeken: 84
  • IMG_1086 (Medium).JPG
    IMG_1086 (Medium).JPG
    54,9 KB · Bekeken: 85
Stapje overslaan... als je um kortsluit misschien?
Bedoel je dan: 1-2-3-5-6-7-8 OF 1-2-3-_-5-6-7-8?

Ik bedoel:
Normaal 8-step: 1-2-3-4-5-6-7-8-1-2-3-enz.
Skip op bijv. 2 en 4: 1-3-5-6-7-8-1-3-5-enz.

Er worden dus stappen overgeslagen i.p.v. 'gemute'. Die skip functie zie je bijv. op de Synthesizers.com Q960 (clone van Moog 960) en die functie mis ik op mijn Doepfer MAQ16/3.

Net het ICtje gehaald, €0.95.

Zal eens gaan bouwen ook. Leuk projectje dit!

Je zou dit ding ook in de Thingamakit kunnen zetten toch?....?

Waarschijnlijk wel, misschien moet je wel nog een weerstandje aanpassen op de uitgang om een bruikbare uitgang te krijgen want voor zover ik zie is de Thingamakit niet 1V/oct. Alleszins veel succes, lijkt me een leuke combinatie.

Heeft iemand al nagedacht over de mogelijkheid van een skip-step functie? Ik zag wel de schakelaar om de gate voor een step uit of aan te zetten maar zou het ook mogelijk zijn om een step over te slaan met een redelijk eenvoudige toevoeging?

Volgens mij lukt dit door op de een of andere manier de gate uitgang te combineren met het clocksignaal (ik zal dit straks eens gaan testen). Ik post dan wel wat ervan gekomen is.

Back